• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka, vad köpa?

Rahm

Breitling
Går i tankar att köpa en ny klocka. Den måste vara en tålig sak, som tål vatten och lättare stötar.
Jag har i dagsläget en Seamaster 2234.50 som är riktigt fin, men men, omväxling förnöjer.
En Speedy kanske?
Tacksam för tips.
/Oscar
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Originalversionen (den klassiska speedmastern) är bara vattentät till 50 meter.
Dvs, det rekommenderas ej att bada med den.
 
Ja, Omega i alla fall. Varför inte en PO 8500 ? Det är en dykarklocka byggd som en stridsvagn. Lånad bild nedan :)

Vänligen
Forumets undersköterska

19360dcfd323411f99dc8c209cd113c9.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ska den tåla vatten så ryker väl Speedy. Däremot är Aqua terra en fucking amazing klocka, framförallt den blåa. Jag har sagt det tidigare men jag säger det igen, jag håller det som en av de vackraste klockorna jag ägt och jag saknar den dagligen. I solljus när den blåa teaktavlan skiner och solen reflekteras i de vasst skurna indexen är klockan helt otrolig.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
En speedmaster är fantastisk! Ägde en SMP förut och en Speedy skulle komplettera den fint.
Fotor_146112998492821.jpg

Du har ett önskemål om tålighet.. När man har speedmastern på sig så vill man vara rädd om den. Varje gång man tvättar händerna har man hjärtat i halsgropen på grund av den låga WRn och den känns som att man måste vara försiktig. Men jag vet inte om man egentligen behöver det. Den har ju för i h-vette varit på månen och överlevt Nasa mördar tester. Speedmastern kanske är tuffare än man tror?
En SMP skulle jag gladeligen ha mig mig grävandes en stor grop i skogen och är en tålig pjäs, en Speedmaster som komplement skulle vara trevligt :)
 

Rahm

Breitling
En speedmaster är fantastisk! Ägde en SMP förut och en Speedy skulle komplettera den fint.
Fotor_146112998492821.jpg

Du har ett önskemål om tålighet.. När man har speedmastern på sig så vill man vara rädd om den. Varje gång man tvättar händerna har man hjärtat i halsgropen på grund av den låga WRn och den känns som att man måste vara försiktig. Men jag vet inte om man egentligen behöver det. Den har ju för i h-vette varit på månen och överlevt Nasa mördar tester. Speedmastern kanske är tuffare än man tror?
En SMP skulle jag gladeligen ha mig mig grävandes en stor grop i skogen och är en tålig pjäs, en Speedmaster som komplement skulle vara trevligt :)
En SMP var min första riktiga klocka, blev less efter ett år, sålde och köpte gmtn. Jag äger även en pre carrera som används alltför sällan, den skall avyttras till förmån för en mer gedigen historia. Tycker också att en speedy borde stå ut med lite stryk som du säger, fast det kanske är dumt att chansa.
 
Topp