• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka, vad köpa?

Compiss

Patek
2-Faktor
Inte ett rätt svar än!

Rolex Sea Dweller C
image.jpeg



Vet att @Undersköterskan ogillar eftersom det inte går att vara närheten av en spis då skall den enligt utsago gå sönder.

Stämmer ej, har lagat middag två dagar i rad nu.
 

Depp-Erik

Cartier
Ok. Om det är nytt som gäller så hade jag kikat på Tudor Black Bay (som tidigare nämnts), de ligger i det spannet och är väldigt populära bland medlemmar här på forumet. Det här med att klockan ska tåla lite stryk får mig att tänka på Sinn, deras dykarmodeller verkar tåla hur mycket stryk som helst och jag tror att de ligger i underkant av din budget så det kan vara något att kolla upp också.

Om du kan tänka dig beggat så borde olika varianter av Rolex datejust ligga inom din budget, personligen kan jag inte mycket om Rolex men många här på forumet älskar dem och de flesta har stor respekt för märket.

Annars vill jag också slå ett slag för Speedmaster som är en av de absolut snyggaste klockorna som finns och om jag inte missminner mig så finns det någon variant som har 10ATM WR så du borde kunna känna dig säker i vardagliga situationer... kan dock inte för mitt liv minnas vilken ref detta skulle vara.

God jakt!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag har en 2234.50 och kompletterade med en blå AT. WR, underbar tavla, tålig, 8500... check på alla punkter! Men visst vill man ha en Speedy också.
 

wotan

Rolex
Ska den tåla vatten så ryker väl Speedy. Däremot är Aqua terra en fucking amazing klocka, framförallt den blåa. Jag har sagt det tidigare men jag säger det igen, jag håller det som en av de vackraste klockorna jag ägt och jag saknar den dagligen. I solljus när den blåa teaktavlan skiner och solen reflekteras i de vasst skurna indexen är klockan helt otrolig.
Livsfarlig när man kör bil en solig dag...
 

Rahm

Breitling
Tack för alla tips!
Det finns en hel del att välja bland. Dock känns inte en Patek riktigt aktuellt... än.
Har alltid velat ha en Rolex submariner, tyvärr ryms inte en sådan i min klockbudget.
Jag tycker att PO 8500 ser bäst ut om jag nu måste välja bort Speedmaster.
Min drömklocka är helt klart Daytona... kanske nästa år :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för alla tips!
Det finns en hel del att välja bland. Dock känns inte en Patek riktigt aktuellt... än.
Har alltid velat ha en Rolex submariner, tyvärr ryms inte en sådan i min klockbudget.
Jag tycker att PO 8500 ser bäst ut om jag nu måste välja bort Speedmaster.
Min drömklocka är helt klart Daytona... kanske nästa år :)
Jag var ute efter en Omega med 8500 kan man väl säga. Var starkt inne på PO i 42 tills jag provade den, fann den för hög. Provade SM300 men det klickade inte till 100%, dessutom inget datum. Kom fram till att datum vill jag faktiskt ha. Funderade egentligen inte så mycket på AT förrän jag provade den men efter det så blev det helt klart den starkaste kandidaten. När jag sedan bestämde mig för att behålla min gamla SM GMT så talade en hel del för att det inte skulle vara en dykare utan lite mera dressat. Automat med datum och WR skulle det vara i alla fall så Speedy Pro fanns inte med i bilden. Omega med 9300 var för dyrt. Så kom jag fram till att köpa en AT i alla fall. Men jag är jag och du är du, du måste ju klämma och känna på dom och se vad du klickar bäst med.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Ville ha en modern sportklocka som inte var fööör dyr till bad andra aktiviteter där man kanske väljer bort de klockor man är mer rädd om.
 
Topp