• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny medlem, med frågor om Fazetta.

Hej Klocksnack!

Har länge läst på det här forumet och har äntligen reggat mig. Mitt klockintresse ökar och det finns väl inget bättre ställe än att prata med likasinnade än här? Jag misstänker att jag kommer att fortsätta att vara aktiv här!

Jag har för tillfället en ganska blygsam samling klockor. En Citizien Ecodrive BN-0100-00E, en Sector Blackeagle och så denna Fazetta guldklocka i 18karat som alltid har gäckat mig. Hittar i princip noll information på nätet angående denna.

Det enda jag vet om dess historia är att den vanns i en shuffleboardturnering på en kryssning av min farfar, antagligen nån gång på sjuttiotalet. Det finns ett arband till den, antagligen guldpläterat, men den används av min far till hans Tissot som han fick när han pensionerades.

Är det någon som kan bidra med någon slags info och kanske till och med kan ge en fingervisning om värdet? Vore mycket tacksam.
Fazetta.jpg
 
C

China

Guest
Hej och välkommen till forumet!:)

Fazetta tillverkades av Belinda SA. Jag har ingen koll på om Fazetta var framtaget för den Svenska marknaden, och det fanns ganska många varumärken i Belindas stall. Förmodligen så sitter det ett urverk från Peseux ( 70xx serien) i klockan.
 
Tack för välkom
Hej och välkommen till forumet!:)

Fazetta tillverkades av Belinda SA. Jag har ingen koll på om Fazetta var framtaget för den Svenska marknaden, och det fanns ganska många varumärken i Belindas stall. Förmodligen så sitter det ett urverk från Peseux ( 70xx serien) i klockan.

Tack för informationen! Då vet jag lite mer.
 
Topp