Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny medlem, med frågor om Fazetta.

Diskussion i 'Vintage' startad av DanielThomas, 25 maj 2015.

1. DanielThomas
    Trådstartare

DanielThomas Bonde

Från:
    Skåne
    Hej Klocksnack!

Har länge läst på det här forumet och har äntligen reggat mig. Mitt klockintresse ökar och det finns väl inget bättre ställe än att prata med likasinnade än här? Jag misstänker att jag kommer att fortsätta att vara aktiv här!

Jag har för tillfället en ganska blygsam samling klockor. En Citizien Ecodrive BN-0100-00E, en Sector Blackeagle och så denna Fazetta guldklocka i 18karat som alltid har gäckat mig. Hittar i princip noll information på nätet angående denna.

Det enda jag vet om dess historia är att den vanns i en shuffleboardturnering på en kryssning av min farfar, antagligen nån gång på sjuttiotalet. Det finns ett arband till den, antagligen guldpläterat, men den används av min far till hans Tissot som han fick när han pensionerades.

Är det någon som kan bidra med någon slags info och kanske till och med kan ge en fingervisning om värdet? Vore mycket tacksam. Fazetta.jpg

eriksson850, Pictor och theargonaut gillar detta.
  2. China

China Guest

Hej och välkommen till forumet!:)

Fazetta tillverkades av Belinda SA. Jag har ingen koll på om Fazetta var framtaget för den Svenska marknaden, och det fanns ganska många varumärken i Belindas stall. Förmodligen så sitter det ett urverk från Peseux ( 70xx serien) i klockan.

DanielThomas, Ako, Jonte73 och 5 andra gillar detta.
  3. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    värdet på klockan är guldvärdet, inget mer tyvärr.

J

eriksson850 gillar detta.
  4. Grafton

Grafton Biskop

...samt, icke att förglömma, affektionsvärdet. Kul historia! Välkommen hit.

cjperry och eriksson850 gillar detta.
  5. DanielThomas
    Trådstartare

DanielThomas Bonde

Från:
    Skåne
    Tack för välkom
    Tack för informationen! Då vet jag lite mer.

6. DanielThomas
    Trådstartare

DanielThomas Bonde

Från:
    Skåne
    Ja, den har mycket affektionsvärde för mig. Tack för välkomnadet!

Grafton gillar detta.