Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny medlem, vad ska man välja?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Linkan, 8 juni 2015.

1. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej hej alla är ny här! Har suttit och läst olika trådar och verkligen tagit in allt som ni skriver. Verkar vara många kunniga här inne i detta forum så tänkte ta hjälp utav er. Tänkte köpa min första klocka har tittat mestadels på omega seamaster, breitling etc. Min pris klass är 9-20tkr tänkte jag helst något med länkarmar helst int eländet men öppen för förslag. Vill ha något som passar till vardagen med T-shirt och helgerna med en skjorta. Vad ska man tänka på när man inhandlar sin första klocka finns säkert många skojare där ute, ska man titta på chrono24?

Tar hjärtligt emot alla förslag och tips! Kommer lägga upp när köpet av klocka är införskaffad.

2. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Hej och välkommen.
    Hade kört på seamastern i ditt fall.
    Klassisk klocka som funkar till allt.
    Alt speedyn! Hittar jäkligt fina för under 20.
    Omega AT är en vass klocka också.

3. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tusen tack för snabbt svar, spelar det roll vilket år det är på SM? Vad ska man lägga för en? Vad är rimligt för en SM?

Tack för bra svar :)

4. Cisse

Cisse Torpare

Hade verkligen tagit en seriös titt på tyskarna, sinn eller nomos ger mycket för pengarna. Har själv en Sinn 103 dom är grym Bang for the Buck. Speedmastern typ den gula racing på säljsidan oxå en kanonstart eller astron.

5. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Jag röstar för att vilket ur du än bestämmer dig för, se till att det har safirglas.

6. Bjudko

Bjudko Stadsbo

Jag hade köpt en Tudor Black Bay

7. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Absolt

Absolut det är första prioritet!

8. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack! Vilken är den gula racing? Är märket sinn eller nomos? Aldrig hört talats om

9. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Had
    Hade helst av allt vilja ha en tudor, men lite ovanför budgeten :/

10. Ale

Ale Stadsbo

Vill in
    Vill inte vara den som är den, men hört talas om sökmotorn "Google"?

Kolla upp http://www.google.com, en värld av information väntar på dig!

ScubaKing gillar detta.
  11. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Säkra kort du har kollat på, bra instegsmodeller.
    Chrono24 är väl lite som blocket, både privat och företag som annonserar så det gäller att kolla upp allt innan man gör affären men inget fel på sidan då du finner klockor i alla prisklasser från hela världen.

Om du vill ha fler tips kan jag tipsa om Maurice Lacroix Pontos diver s, enligt mig grym klocka som passar till det mesta för en rimlig peng om du hittar en beggad.
    Jag köpte min svensksålda här på K&S för 14k med både länk och lädernato.

12. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    En Blackbay hittar du utan problem begagnad med länk för under 20 loppor.

och den gula racingen som Cisse nämner är speedmaster racing som ligger på köp och sälj. Skulle personligen satsat på en speedmaster pro i så fall. klassisk och betydligt enklare att sälja om du skulle vilja byta i framtiden.

Grafton gillar detta.
  13. Bjudko

Bjudko Stadsbo

Du får en ny för runt 17 med läderarmband och runt 19 för stållänk på Chrono24, bara köpa :)

14. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ska kolla upp det då :)! Tack för tipset

15. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Okej tack, skriver upp alla nya märken och får börja göra min research, bra att veta om vad som är den gula racern och att pro:n är lättare att byta till framtiden! Tack

16. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Okej bra, då är C24 inte fel man måste bara göra sin research och kolla upp så det är en trygghandlare etc.
    Är du nöjd med den klockan? Vad ligger nypris?

17. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Jag är riktigt nöjd med den, riktigt fin finish på den, bra antireflex osv, den enda klockan jag har som verkligen konkurerar med min Panerai om handledstid.
    Det enda negativa är kanske att det inte är en "äkta" dykare även om den är klassad till 600m så saknar den lume (lysmassa) på sekundvisaren och ingen extention på länken.
    Prismässigt så varierar den riktigt mycket mellan Tyskland och Sverige, sett den på Klockmaster för runt 27k efter höjningen som kom i sammband med att schweiz valuta drog i höjden även om den säkert finns billigare i Sverige.
    På chrono24 ligger dom från 17.5k på länk.
    Dock bör det tilläggas att andrahandsvärdet på dessa är rätt lågt i Sverige, som jag sa gav jag 14k för min beg. med båda orginalremmarna och så gott som i nyskick (uttagen i nov 2014).

Linkan gillar detta.
  18. Man

Man Borgare

Hej!
    Ett till alternativ, om du gillar en robust dykare: Oris Aquis Date. Du kan köpa en helt ny inom budget.

20150119_064256.jpg

Linkan gillar detta.
  19. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
  20. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Linkan, swedesoc och snoozarn gillar detta.
  21. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  22. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården

Varför ska man googla när man är på ett klockforum. Då behövs ju inget forum...

Schmumel, swedesoc, Eurenius och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield