• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny modell från Steinhart

JayLar

Rolex
2-Faktor
OCEAN One Premium Blue

http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-one-Premium-Blue,902.html

Scrapbook_1414777085082.png


I vanlig ordning Submariner-look, dock med någon ny variant på lumepip. Nytt urverk Soprod A-10 som jag inte känner till. Trevlig men inte wow. De borde gå ner aningen i storlek och ha avsmalnande armband, blir lite för stort nu. Själv bytte jag till ett avsmalnande Oyster-armband på min Vintage Red vilket gjorde under för passform och look.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Något med bezeln jag inte gillar. Sen så hade den gärna fått ha avsmalnande oyster och 40mm annars tycker jag att den är jävligt fräsch som slit och släng beater. :happyhappy:
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
OCEAN One Premium Blue

http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-one-Premium-Blue,902.html

Scrapbook_1414777085082.png


I vanlig ordning Submariner-look, dock med någon ny variant på lumepip. Nytt urverk Soprod A-10 som jag inte känner till. Trevlig men inte wow. De borde gå ner aningen i storlek och ha avsmalnande armband, blir lite för stort nu. Själv bytte jag till ett avsmalnande Oyster-armband på min Vintage Red vilket gjorde under för passform och look.

Var har du inhandlat den avsmalnande länken till din Steinhart?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det är sagt så många gånger förr, men tål att sägas igen. När det finns så otroligt många snygga klockor måste man väl inte köpa en kopia. Dyra e dom också. Usch och fy.

Köp något lite mer eget. Finns mycket snyggt där ute.
 

sveol

Cartier
Tack för infon Johan. Jag gillar deras klockor. Grymt bra kvalitet för pengen. Just denna färg tilltalade inte mig, men kul med ett Soprod urverk. De blir lite dyra med det urverket dock, kanske har problem att få tag i ETA? Vem vet.

Kan tillägga att Aramar idag släppte en 42mm dykare i samma stil men med snowflake visare och Miyota 9015 motor. Halva priset, och finns i blått :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tack för infon Johan. Jag gillar deras klockor. Grymt bra kvalitet för pengen. Just denna färg tilltalade inte mig, men kul med ett Soprod urverk. De blir lite dyra med det urverket dock, kanske har problem att få tag i ETA? Vem vet.

Kan tillägga att Aramar idag släppte en 42mm dykare i samma stil men med snowflake visare och Miyota 9015 motor. Halva priset, och finns i blått :)

var enda en utanför swatchgroup skall ha svårt att få tag på eta är tanken. Något säger mig dock att tudor inte behöver oroa sig.
 

Apansson

Torpare
Nu är jag inte för plagiat på nåt sättet men att "man" kan köpa en vitgulds Rolex om man vill är ändå lite för generaliserande tycker jag personligen. Diggar inte klockan men tycker ändå inte man ska jämföra med orginalet i prisklass.

En kopia är en kopia. Varför försöka vara något man inte är? Det är så djävulskt pinsamt, jag orkar inte. Ingen skillnad på den där och ur&penns fejksubbar för 300 spänn.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
En kopia är en kopia. Varför försöka vara något man inte är? Det är så djävulskt pinsamt, jag orkar inte. Ingen skillnad på den där och ur&penns fejksubbar för 300 spänn.
Håller med dig. Det jag reagerar på är att du säger att vem som helst kan köpa en klocka för 200k istället. Funkar inte riktigt så i min värld. Köp nåt annat för all del.
 

sveol

Cartier
En klocka som inte tillför klockvärlden något IOM att det är ett rakt plagiat och därför förtjänar man en kärleksfull risbastu på stjärten.


De flesta klockor är plagiat av något och 1% är innovativa, dvs tillför något till klockvärlden. Men den diskussionen släpper jag då det är ot.

Tack Johan Larsson för att du tog dig tid och informerade oss om denna nya klocka. Mer sådant! Det håller forumet levande! Skit i att folk inte alltid uppskattar trådar som handlar om annat än deras favorit märken.
 
Topp