• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny modell från Steinhart

manekin

Omega
Kom ihåg att det här är ett forum som främst är för folk med Asperger i riktning armbandsur.....en av anledningarna till varför jag valde att hoppa ur en rundgångsdiskussion häromveckan...det finns ett fint klassiskt ordspråk från mitt hemland jag inte väljer att nämna här direkt, men är som anpassat för detta..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kom ihåg att det här är ett forum som främst är för folk med Asperger i riktning armbandsur.....en av anledningarna till varför jag valde att hoppa ur en rundgångsdiskussion häromveckan...det finns ett fint klassiskt ordspråk från mitt hemland jag inte väljer att nämna här direkt, men är som anpassat för detta..

Lider med dig kan inte vara lätt att ha den diagnosen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kan någon förklara varför Certina Action Diver tokhyllas men att bära Steinhart verkar vara en dödssynd?

Titta på dessa tre och fundera över din frågeställning..
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

sveol

Cartier
Vad spelar det för roll att Steinharten är inspirerad av sub? Har du en sub, njut av den. Har du en Steinhart, njut av den.
Låt folk få bära vad de vill utan att skyffla skit på dem. Det viktiga är att vi alla älskar klockor. Oavsett prislapp eller smak.

"Står på krogen".
Hen kommer fram: Har du en Steinhart? Det kan du fan inte ha, det är ju en kopiiiia? Kolla min sub! Det är RIKTIGA grejer det! Fan vad fejk du äääär!! .. Vore kul att se hur det -ehrm- "samtalet" skulle fortsätta..

... Men det skulle ni aldrig säga eller hur? För det skulle ju vara tokigt osmakligt, och det är ju inte KS andan. Eller?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
"Står på krogen".
Hen kommer fram: Har du en Steinhart? Det kan du fan inte ha, det är ju en kopiiiia? Kolla min sub! Det är RIKTIGA grejer det! Fan vad fejk du äääär!! .. Vore kul att se hur det -ehrm- "samtalet" skulle fortsätta..

... Men det skulle ni aldrig säga eller hur? För det skulle ju vara tokigt osmakligt, och det är ju inte KS andan. Eller?

Jo...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Gillar man Steinhart så är det väl helt OK, men det är möjligtvis så att man inte riktigt har mognat i sitt klockintresse.

Ska vi vara helt ärliga så har man hyfsad ekonomi och är genuint intresserad av klockor så inte fn köper man en Steinhart i stället för en Rolexsub.
 

barnefko

Omega
Ska vi vara helt ärliga så har man hyfsad ekonomi och är genuint intresserad av klockor så inte fn köper man en Steinhart i stället för en Rolexsub.


BS
Jag är genuint intresserad av bilar också. Men inte tänker jag köpa en Ferrari då. Du måste nog ha mera än "hyfsad" ekonomi för att lägga 20k på en klocka istället för bil, lån, semester, barn, vardagliga livet mm....
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
BS
Jag är genuint intresserad av bilar också. Men inte tänker jag köpa en Ferrari då. Du måste nog ha mera än "hyfsad" ekonomi för att lägga 20k på en klocka istället för bil, lån, semester, barn, vardagliga livet mm....
Det är ju givetvis upp till var och en att avgöra vad man lägger slantarna på. Men vad kostar en Steinhart sub 3/4k?
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
BS
Jag är genuint intresserad av bilar också. Men inte tänker jag köpa en Ferrari då. Du måste nog ha mera än "hyfsad" ekonomi för att lägga 20k på en klocka istället för bil, lån, semester, barn, vardagliga livet mm....
Om du gillar bilar och steinhart skulle jag rekommendera den kinesiska biltillverkaren BYD eller BAIC:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad spelar det för roll att Steinharten är inspirerad av sub? Har du en sub, njut av den. Har du en Steinhart, njut av den.
Låt folk få bära vad de vill utan att skyffla skit på dem. Det viktiga är att vi alla älskar klockor. Oavsett prislapp eller smak.

"Står på krogen".
Hen kommer fram: Har du en Steinhart? Det kan du fan inte ha, det är ju en kopiiiia? Kolla min sub! Det är RIKTIGA grejer det! Fan vad fejk du äääär!! .. Vore kul att se hur det -ehrm- "samtalet" skulle fortsätta..

... Men det skulle ni aldrig säga eller hur? För det skulle ju vara tokigt osmakligt, och det är ju inte KS andan. Eller?

Vet inte vad du menar med KS-andan, de flesta jag känner på forumet skulle nog garva år en Stainhärt om det inte var någon som gick i grundskola eller gymnasiet som bar den. I min och flera andras värld är inte Stainhärt bättre än den genomsnittliga thaikopian.
 

David

Bödeln

Inte relevant. Detta är ett klockforum. Medlemmar här förväntas ha ett visst intresse för klockor. De som inte vet bättre än får veta bättre, och det är bra.

En smutsig kopia kommer aldrig att flyga här. Vill man ha en schysst dykare finns det hur mycket trevligt som helst att välja på från Glycine, Sinn, Longines, Tissot, Certina eller Seiko för den som inte har Sub-budget.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Hahaha, vissa ämnen känns aldrig uttjatade på Klocksnack. Bör jag tillägga att jag aldrig ägt en Stenmark, men samtidigt tycker att kungen är en gammal stolle som borde avsättas?
 
Topp