Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny på Ebay, hjälp med köp av Rolex 18078 länkbit

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mikael B, 10 oktober 2016.

Taggar:
  1. Mikael B
    Trådstartare

Mikael B Torpare

Hej!

Behöver en länkbit till min DD 18078, var inne på Rob Engström idag, de ville ha 5500 kr för en länkbit så jag tänkte köpa en via Ebay istället..

Det finns mycket aftermarket, kanske inte spelar någon roll eftersom de är exakt likadana, men hittade en försäljare som skriver att deras är "100% Authentic Rolex", se länk: http://m.ebay.com/itm/302067498766
    Försäljaren verkar ha bra omdöme.

Min fråga är väl egentligen fall det är nått speciellt man ska tänka på? Tillkommer det avgifter/skatt när de skickar till Sverige..

Tack på förhand!

2. hasselnot

hasselnot Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Om värdet understiger 1500 så slipper du troligen tull. Om länkbiten överstiger detta värde och det är deklarerat till t.ex 3000kr på paketet så får du betala tull. Endel skriver ner värdet på godset för att slippa tullkostnader. Detta kanske ej är helt etiskt sen tar du en risk då om paketet försvinner så täcker inte försäkringen det riktiga värdet.

Edit: Är troligen inte lagligt heller att skriva ner värdet? Men jag kan inte dessa regler. Är väl inte att rekommendera.

Kanske finns en länkbit inom EU? Annars kan du ju alltid kolla chrono24, de flesta är klockbutiker med orginaldelar till bra priser.

Lycka till

3. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Säljare i USA - räkna 25 % moms. Gäller allt som kommer utifrån EU.
    Tull brukar vara mer överkomligt.

eriksson850 gillar detta.
  4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Det verkar inte gå att skicka pm till dig. Vet inte om du har blockat det i din profil. Ingen omöjligt att jag har någon sådan länkbit liggande. Ska kolla.

klocknooben, jabla och laketwig gillar detta.
  5. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Hittade en sådan länkbit. Skicka pm till mig om du är intresserad.

laketwig, InFeFe och hasselnot gillar detta.
  6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Såg din köpesannons. Du behöver ändra i dina inställningar för att kunna ta emot PM. Du kommer inte få något svar annars.

Mårtenssons ur Brookfield