Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny på forumet och även inom ämnet, Tips till nybörjaren?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Alexander Granath, 23 juni 2015.

1. Alexander Granath
    Trådstartare

Alexander Granath Torpare

Från:
    Jönköping
    Hej!
    Är helt färsk här på KS (som jag förstått att det kallas ;) ) och som rubriken lyder även inom ämnet.
    Den senaste tiden har intresset för klockor stigit allt mer och mer samtidigt som timmarna framför datorn scrollades bland klockor blivit allt fler.
    Lite grunder har man snappat upp här och var, men vad kan ni kunniga rekommendera att man läser på om? Någon bra hemsida? Något speciellt att tänka på/som man borde känna till? Eller ska man ge tiden en chans och låta kunskap och fakta komma till en istället! :)

Strax efter intresset drog igång trillade även första "riktiga" klockan in och en Certina DS Action Diver finns nu i min ägo.
    Vad tycker ni om detta köp? Ett bra "Nybörjarsteg" in i klockvärlden?

Samt så undrar jag om det är något man borde tänka på eller ta hänsyn till vid köp av klockor. Och vad kan vara ett bra nästa steg till en klocksamling?

Tack på förhand
    /vilsen nybörjare

Bifogade filer:

Gummo, Pojken från Götet och Dykarsjuk gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Senast ändrad: 23 juni 2015
  3. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Gummo och Alexander Granath gillar detta.
  4. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Välkommen! Kolla in tipset från @yonsson och ha inte för bråttom så kommer du hitta rätt

Alexander Granath gillar detta.
  5. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Välkommen. Riktigt bra tips av folket här redan. Ha som sagt inte för bråttom, hur mycket det än kliar i plånboken ;)

6. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Välkommen! Läs igenom @yonssons post, guiden är läsvärd! Annars, ha tålamod och läs på lite om du hittar någon modell du gillar.
    Och förbered dig sedan på att din plånbok kommer att vara extremt arg. :D

7. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    min förlåter mig nog aldrig :(

Alexander Granath och Floduttern gillar detta.
  8. Cristian

Cristian Friends of KS

Välkommen. Följ hjärtat. Köp det du vill ha!

Alexander Granath och Denke gillar detta.
  9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Välkommen!
    Tycker din Certina var ett riktigt bra val.

10. Fredgusta

Fredgusta Bonde

Från:
    Göteborg
    Välkommen och bra köp där med Certinan! Det är en riktig fin ingångsklocka (eller ingångsdrog?) till klockvärlden ;).

Jag läser gärna på engelska och om du känner det samma så kan jag rekommendera Hodinkee.com, de har detaljerade och välskrivna artiklar om nyheter inom klockvärlden. De reviewar även snygga sofistikerade klockor (så du vet vad du ska köpa i framtiden :D)

Hoppas du trivs på KS!

11. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Är själv rätt färsk här men varit intresserad utav klockor på hobbynivå ett tag och som definitivt vuxit till en besatthet pga det här kära klockforumet.. 116613, 14060, 114060, i början en djungel men för mig så utvecklas kunskapen helatiden och mitt tips är att ögla igenom massa trådar här som jag gör halva nätterna hehe! En fin första klocka! fortsättning följer definitivt 

12. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Kolla hur mycket klockan är på luren ist, den här jävla hobbyn har kostat mig en förmögenhet de senaste 20 åren!
    Fly innan det är för sent!

J

JaTack, JohnDoe, Rookie och 2 andra gillar detta.
  13. Alexander Granath
    Trådstartare

Alexander Granath Torpare

Från:
    Jönköping
    Cryssarn och Jens gillar detta.
  14. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Investeringar kan man ju använda lite som ursäkt så man har anledning att köpa den där "nästa" haha

15. SwedishMade

SwedishMade Stadsbo

Grattis till en fin klocka!

Köp beg i framtiden!

16. M021

M021 Friends of KS

Egen reflektion är att nu har du en bra ingångklocka. Kan vara värt att spara lite extra och lite längre så du får den klocka du verkligen vill ha, har själv provat att köpa mellanmjölk och något som nästan är det man vill ha, slutar oftast med en försäljning.

17. galácticon

galácticon Biskop

Kan bara instämma i kören och välkomna dig in på forumet och ner i träsket. Vi drunknar alla här, men vi har väldigt trevligt under tiden =)

Mårtenssons ur Brookfield