Tack för att du frågar Hallis.
Till att börja med så går historien om Söner by Swedens födelse tillbaka långt innan DW var på tapeten.
Redan för 10 år sedan såddes fröet till vad idag är Söner by Sweden. Läs gärna berättelsen här.
Sen går det inte att jämföra klockorna i sig, DW och Söner by Sweden ligger i två olika segment. Vårt segment är samma som Tissot med ett pris på mellan 3000-4500kr.
Det som urskiljer Söner by Sweden från många andra klockmärken är att vi älskar den rektangulära designen och kommer endast tillverka klockor i den formen. Även om det är en snävare marknad är det vad vi älskar och tror på. Vi har en målsättning att öka intresset och habegäret för det rektangulär herruret över lag.
Vi är också helt nischade på herrklockor och framför allt för män som är medvetna om sitt utseende och som gillar stilrena armbandssmycken. Vi vill att våra kunder ska få en känsla av stolthet när de bär en Söner by Sweden. Vi kommer aldrig att tillverka ett dam-ur. Vi vill skapa herrklockor som är maskulina, stilrena och med högkvalitativa komponenter. Modellerna kommer till en början vara 8 till antalet och tanken är att det ska finnas en modell för varje tillfälle och situation. Oavsett om du söker en ”dress watch” eller en snygg casual-klocka till jeans och en ledig kavaj så ska man kunna välja en herrklocka från oss.
Saker som karaktäriserar en premiumklocka och tillika Söner by Sweden (enligt oss):
Hoppas det var svar på din fråga Hallis...
- Två års fabriksgaranti
- Plätering av titan & guld
- Självlysande index & visare
- Reptåligt safirglas ger hög livslängd
- Armband i kraftigt, slittåligt & äkta läder
- Vattentät till 50 m - godkänd för simning
- Lyxigt etui att förvara & skydda din klocka i
- Japanskt prestandabatteri med 3 års batteritid
- Massivt rostfritt stål ger en tyngd passande en herrklocka
- Rektangulär och överdimensionerad för en maskulin form
- Högpresterande Japanska urverk för precision & livslängd
Har ni fler frågor eller funderingar kring vårt klockmärke så, fråga på.
Vi är så öppna vi bara kan om våra klockor. Vi inbillar oss att desto mer man vet och kan om sin klocka desto mer uppskattar man den. Så kör på bara.
Ni (du?) kommer säkert få sålt några klockor dock tror jag inte KS kommer vara er primära marknad. Sen var ju historien på hemsidan helt fruktansvärt cheesy. Ett tag trodde jag att jag lästa en godnattsaga åt min 13-månaders bebis. Rensa bort alla floskler och andra saker som är tagna ur luften för att inte göra potentiella kunder irriterade. Inte ens du själv hade gått på allt det där skitsnacket.
Senast ändrad: