• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lenname

Panerai
Välkommen till KS!

Dina replikor kommer bli varmt mottagna här! Jag har dock en fundering, mig veterligen har man fortfarande rubel som valuta i Ryssland. Så hur betalar och köper man klockor med spen, är det singular formen av spenar? Känns väldigt oseriöst och på gränsen till oetiskt att handla klockor med spen.

För övrigt är jag antagligen lika seriös som dig. Du får gärna precis som @Tomas Eriksson påstående, bestrida det.
Menade till svenska krona som ( 500spen) annars äre så att 500kr (spen) är över 3000 rubel
 
Hallå där!

Mitt namn är Jonathan och jag har (utan att ha gjort ett konto) lurkat runt i forumet under en längre tid. Kände tillslut att det var dags att skapa ett konto för att ha möjligheten att surra lite med andra klockintresserade personer här på Klocksnack.
Skulle säga att jag är en allätare när det gäller klockor men just nu så är jag helt såld på Maurice Lacroix. Vad tycker ni om denna?
15050134_1252243741465839_1561961112_n.jpg

15086238_1252243681465845_1803048720_n.jpg 15049700_1252243761465837_978154396_n.jpg

Har för nuvarande en Baume & Mercier Hampton Milleis XL som jag köpte på Kaplans i april/maj om jag minns rätt :) Berätta gärna vad ni tycker om B&M i allmänhet osv :)
B&M2.jpg

B&M.jpg

EDIT: Ni får ursäkta min "lack of skill" när det gäller att bifoga bilder osv :)
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Hej & välkommen!
Kul med en skåning till här på forumet.
Låter som en rejäl samling du lyckats köpa på dig!
Hej!
Ja, det har blivit det... Tjejen tycker jag är kass o borde ha terapi, (vilket säkert är delvis sant!). Men som sagt, det blir ju lätt så när man vill ha lite olika klockor för olika tillfällen, och man är lite pryltokig! :)
Just nu sneglar jag på en Seiko till eller evt. en Hamilton, har alltid varit sugen på att testa dom!

/J
 

Harley

Omega
Hej medlemmar på klocksnack,

Jag heter Ola och bor i Malmö. Mitt intresse för klockor sträcker sig tillbaka i tiden till 2006 (en Omega Seamaster inköpt Tokyo efter första månadslönen där) fram till nu och som det känns, in i framtiden. Det som lockade mig in i klockvärlden var ljudet, tickandet, när man höll den automatiska klockan mot örat. Men också sekundvisarens rörelse, hur den så att säga gled fram, nästan flöt sömlöst - det var och är vackert att se!

Nedan är att par av dagens modeller. Självklart, Omegan är kvar. Det är för bövelen James Bond som står bakom den (även om min verkar sakna de extrafunktionerna James hade på sin...)
Hej & välkommen in i värmen!
 

Harley

Omega
Hej!
Ja, det har blivit det... Tjejen tycker jag är kass o borde ha terapi, (vilket säkert är delvis sant!). Men som sagt, det blir ju lätt så när man vill ha lite olika klockor för olika tillfällen, och man är lite pryltokig! :)
Just nu sneglar jag på en Seiko till eller evt. en Hamilton, har alltid varit sugen på att testa dom!

/J
Har precis samma fenomen hemma, frugan undrar om jag slagit huvudet när jag var liten & att det legat latent!
Lösning: Jag köpte ett par hästar till henne, så nu får jag ha mitt klockintresse ifred!
Men jag håller med dig man måste ju ha ngra att välja emellan. Låter som intressanta val där m dina nya funderingar.
 

Gabriel90

Panerai
Tja !
Blir första posten på forumet som medlem, men har följt KS en hel del.
Bidrar med en bild på min dagliga klocka :)

Nu sitter man o sneglar på en IC Ingenieur 3239 och en Tudor Prince date Chronograph.
Vilken rekommenderar ni ?
 

Bilagor

  • 14695537_10154067641788505_8279309076849669893_n.jpg
    14695537_10154067641788505_8279309076849669893_n.jpg
    96 KB · Visningar: 67

Camobe

Breitling
2-Faktor
Hej alla!

Som ny på Klocksnack vill jag presentera mig. Jag har förstått att jag tillhör en minoritet här eftersom jag är av det kvinnliga könet. Kommer från Skåne från födsel och av ohejdad vana men lever nu i "förskingringen" sedan snart 40 år. Halkade in på det här med klockor mer eller mindre på ett s.k. bananskal. Min man är en hängiven fantast och sedan länge med i diskussionerna. Själv har jag i nuläget 2 klockor att tala om och en på väg in. Men mer om det i en annan tråd och vid ett senare tillfälle. Ser fram emot att få lära mig mer har och kanske tom. nörda in lite...

Vi ses och hörs!
 
image.jpg
Tjena på er ny här men samlat/älskat klockor i 6-7 år nu . Annars har jag mina kvinna o 3 barn skåning från Malmö men bor i Trelleborg tycker om alla typer av klockor men det blir lätt Seiko då dom har ett så stort urval av många härliga modeller . Annars ligger speedmaster mig väldigt nära hjärtar ,och dykare av alla slag .precis köpt en steinhart ocean one och min nästa blir en Seiko sarb 033.Som sagt gillar mycket o hatar märkes fixeringar o folk som dömer ut märken som inte är lyx mm . Själv handlar det om kvalitet från lyx till vardags ur . Allt från universal Geneve till Lange söne , AP och rolex ,Seiko , orient , och gammal 60 70 tals klockor , jag gillar allt så det va lite om mig o ser fram i mot denna kanon sida
Mvh Jonas
 

knallberg

Omega
Tjenare medlemmar!
Varit medlem här i två veckor och har haft svårt att slita mig, grymt imponerad på allas kunskap! Varit intresserad av klockor i fyra år, men verkligen nu på senare tid jag verkligen blivit intresserad och uppskattar mekaniken bakom dessa underverk vi bär på armen. Är just nu i processen att hitta den första dyrare klockan och känns som detta forum är helt rätt plats för inspiration och guidning!
IMG_5565.JPG IMG_5566.JPG
//E
 

Pastorn

Cartier
Hej som alla i den här tråden är jag en nybliven medlem som kollat runt i forumet ett tag. Bor i Kalmar med sambo och barn. Förutom klockintresset läggs en del på motorcyklar. Därför äger jag inga dyrgripar i dagsläget utan fastnat kvalitén för pengarna som jag tycker Certina erbjuder i en design som faller mig i smaken. Köpte precis mitt första automat ur en Certina action Diver utöver den finns ett par Ds podium kronografer, en casio mdv106 och en Hilfiger i samlingen. Största anledningen att jag blev medlem är att jag behöver något att pyssla med nu när mc säsongen är slut och därför skaffat ett par enklare objekt att skruva med och kommer därför ställa en del frågor. Trevlig söndagkväll // Christian
 

Lindforzz

Breitling
Hejsan! Magnus heter jag och är relativt ny här på forumet!
Jag är endast 21 år gammal och har ännu inte hunnit skapa mig något större kapital för klockor.
Jag börjar smått och ska arbeta mig uppåt, den saken är säker.

I dagsläget äger jag 3 automatiska klockor (se bilder) och ett antal "parfymklockor" som jag tyvärr hunnit köpa innan intresset för vad som sitter på insidan tonat fram.
(Om någon mot förmodan är sugen på någon av mina "parfymklockor" så är det bara att höra av sig så ska vi nog kunna ordna en väldigt bra deal).

Efter jag köpt min första riktiga klocka med automatiskt urverk är det svårt att bära urverk med quartz runt handleden.

Mvh Magnus
 

Bilagor

  • 20160812_135626.jpg
    20160812_135626.jpg
    131.5 KB · Visningar: 83
  • 20161120_213624.jpg
    20161120_213624.jpg
    245 KB · Visningar: 86
  • Snapchat-492280836.jpg
    Snapchat-492280836.jpg
    80.4 KB · Visningar: 78
  • IMG_20160412_221648.jpg
    IMG_20160412_221648.jpg
    120.7 KB · Visningar: 77
  • Snapchat-492280836.jpg
    Snapchat-492280836.jpg
    80.4 KB · Visningar: 73

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej! (ny här)
Richard heter jag är från Eskilstuna och började intressera mig för klockar det senaste året. Dock är min plånbok som student inte tillräcklig än för att ge mig in på de dyrare märkena men intresserar mig för klockor i alla prisklasser så får börja med de mer prisrimliga och ta mig vidare sen! Nedan följer de klockor som jag äger just nu vilket är en Certina DS Action, Omega Automatic Geneve, Swatch Sistem51 samt en Seiko Snkk47. Är just nu på jakt efter bla en Tissot (#T033.423.11.038.00)
upload_2016-11-14_21-54-55.png

upload_2016-11-14_21-55-9.png

upload_2016-11-14_21-55-18.png

upload_2016-11-14_21-55-27.png
Välkommen
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan! Magnus heter jag och är relativt ny här på forumet!
Jag är endast 21 år gammal och har ännu inte hunnit skapa mig något större kapital för klockor.
Jag börjar smått och ska arbeta mig uppåt, den saken är säker.

I dagsläget äger jag 3 automatiska klockor (se bilder) och ett antal "parfymklockor" som jag tyvärr hunnit köpa innan intresset för vad som sitter på insidan tonat fram.
(Om någon mot förmodan är sugen på någon av mina "parfymklockor" så är det bara att höra av sig så ska vi nog kunna ordna en väldigt bra deal).

Efter jag köpt min första riktiga klocka med automatiskt urverk är det svårt att bära urverk med quartz runt handleden.

Mvh Magnus
Välkommen.
Ett tips, windern mår bäst av att ha någotsånär jämvikt i rotorerna. Dvs sätt i en klocka till där armbanden sitter, även om det inte är en automatare.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Då ska väl jag med introducera mig. (Jag gillar långpromenader längst stranden / i månljuset, och dricka rödvin, jaha fel forum? OK!)

Jag snubblade in på klockor efter att ha fått ta över min farfars Omega Seamaster -64 som jag sliter och älskar än idag. Själva knäppet kom när jag såg en AP 15300 och blev helt kär. Efter ett par år med små sparandet gjort på bankkontot som fick namnet "AP Fonden" ångrade jag mig för mitt köp som en 15300 som första klocka, och bestämde mig får något robustare och hamnade på en Rolex Explorer 1. Jag är fortfarande lite arg på den vännen som övertalade mig att köpa en Explorer 1, och väldigt tacksam.
 
Senast ändrad:
Då ska väl jag med introducera mig. (Jag gillar långpromenader längst stranden / i månljuset, och dricka rödvin, jaha fel forum? OK!)

Jag heter Teo, 24 år gammal ungkarl från Stockholm. Jag snubblade in på klockor efter att ha fått ta över min farfars Omega Seamaster -64 som jag sliter och älskar än idag. Själva knäppet kom när jag såg en AP 15300 och blev helt kär. Efter ett par år med små sparandet gjort på bankkontot som fick namnet "AP Fonden" ångrade jag mig för mitt köp som en 15300 som första klocka, och bestämde mig får något robustare och hamnade på en Rolex Explorer 1. Jag är fortfarande lite arg på den vännen som övertalade mig att köpa en Explorer 1, och väldigt tacksam.

Välkommen!
Hoppas du förlåter vännen din! ;)
 

Vattenmannen

Breitling
Hallå,
Så var det dags för även mig, har surfat runt på klocksnack i snart 2 år nu och kände det var på tiden att bli medlem.

Uppvuxen i Stockholm men håller just nu till i Malmö. Började få upp ögonen för klockor med min examenspresent och sen dess har det blivit ett större intresse för mekaniska ur. Är ännu i inkörsporten med en skx007 men har börjat kolla på lite tyngre grejer, får se vad det kan bli..

Vi hörs på forumet!
 
Hej som alla i den här tråden är jag en nybliven medlem som kollat runt i forumet ett tag. Bor i Kalmar med sambo och barn. Förutom klockintresset läggs en del på motorcyklar. Därför äger jag inga dyrgripar i dagsläget utan fastnat kvalitén för pengarna som jag tycker Certina erbjuder i en design som faller mig i smaken. Köpte precis mitt första automat ur en Certina action Diver utöver den finns ett par Ds podium kronografer, en casio mdv106 och en Hilfiger i samlingen. Största anledningen att jag blev medlem är att jag behöver något att pyssla med nu när mc säsongen är slut och därför skaffat ett par enklare objekt att skruva med och kommer därför ställa en del frågor. Trevlig söndagkväll // Christian
Trevligt! Då är vi ju iallafall 2st här inne på ks från Kalmar. Välkommen hit!
 

Gilbert

Breitling
Tjena,
Bättre sent än aldrig, som en del andra har även jag varit medlem i KS ett ganska bra tag men mest verkat i det mörka.
Skulle vilja påstå att jag har uppskattat klockor sedan dagen jag fick min första gul med kardborreband, men i ärlighetens namn var det nog först när den första lönen kom och jag gick till en klockhandlare som det "riktiga" intresset tog fart. Då föll valet på en Maurice Lacroix Pontos day date som har varit mig trogen sedan dess, en klocka jag varit mycket nöjd med. Har planer på att utöka garderoben så småningom och hoppas finna svaren på mina frågor här på KS!

Trevlig kväll!
 
Tjenare,
Skånepåg som är bosatt i Sthlm. Har haft klockintresset länge. Är just nu på jakt efter en speedmaster från 2012 som jag hade tänkt ge min son som årsklocka när han är stor nog att bära den.
God jul
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Hej!
Kul forum med vad det verkar väldigt många hjälpsamma, trevliga och framförallt kunnigt folk!
Hoppas kunna tillföra något längre fram, men är en riktig novis på klockor men har länge varit intresserad av att ge mig in i smeten.
Sen är jag en sån person som ofta på gott och ont snöar in fullständigt och lär mig väldigt mycket fort när jag får upp intresset för nått. (inte bra för ekonomin).
David heter jag och kan göra fråga efter mitt första råd här och se vad jag får för respons!

Ska köpa min första dyrare klocka i dagarna. Det har kokat ner i 2 stycken jag väljer mellan den här gången. ( Ja det kommer bli en sub någon gång i framtiden :) )
1. Omgea Planet Ocean "goodplanet". Testade denna klocka och blev lite kär i hur den kändes och såg ut. Var väldigt orolig att den skulle kännas grotesk med sina 18mm i höjd.. Tyvärr för min plånbok så tyckte jag konstigt nog inte det.. visst är det en klump inget snack om det. Men kändes inte så farligt och gör mig inget att ha en rejäl klocka öven om jag inte har några gigantiska handleder.. Nu är ju denna i princip 15 kakor dyrare än än basic PO. Och skillnaden vad jag vet är väl förutom utseendet endast att den har GMT vilket jag egentligen inte behöver. Annars är det väl 8500 verket i princip? Så det jag känner är att jag kanske betalar onödigt mycket för en funktion jag struntar i... men den är ju så snygg......
2. Tudor Blackbay röd. Gillar verkligen den här modellen och jag ser det inte som en billigare Rolex utan snarare en lite med vågad design med rolex kvalitet, flrutom att det sitter ett ETA i. Dock ett top of the line ETA vilket inte stör mig det minsta. Finns ju nu även den nyare versionen för ca 3000 till med Tudors inhouse.
Men vem vet den gamla med rosen och ETA verket kanske bli en samlingsklocka om några år ;)
Hur som sjukt prisvärd snygg klocka i mina ögon.

Men av någon anledning jag inte kan sätta fingret på så är det nått med den bra planeten som talar med mig...
Kommer förodligen köpa tudor nnågon gång oavsett.. men frågan är om man ska hosta upp pengarna för Omegan och sen se hur det känns framöver.. eller om man ska ta Tudorn och sen fundera vidare ett tag och se om man kmmer på andra tankar... :)

Nu blev det lite väl långt, tack för mig så länge!

// David
 

poiuwert

Breitling
2-Faktor
Hej!

Ny här på forumet. Är novis. Börjat få upp ögonen för klockor och tekniken bakom så kommer surfa runt lite här och samla kunskap inför inköp av min första vintageklocka. Har just nu ögonen på Universal Polerouter främst pga designen. Såg att Tärnan hade en i liknande design. Tar gärna emot tips ang vad jag bör tänka på, om någon säljer eller om någon har några andra mer generella tips.

MVH
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hej!
Kul forum med vad det verkar väldigt många hjälpsamma, trevliga och framförallt kunnigt folk!
Hoppas kunna tillföra något längre fram, men är en riktig novis på klockor men har länge varit intresserad av att ge mig in i smeten.
Sen är jag en sån person som ofta på gott och ont snöar in fullständigt och lär mig väldigt mycket fort när jag får upp intresset för nått. (inte bra för ekonomin).
David heter jag och kan göra fråga efter mitt första råd här och se vad jag får för respons!

Ska köpa min första dyrare klocka i dagarna. Det har kokat ner i 2 stycken jag väljer mellan den här gången. ( Ja det kommer bli en sub någon gång i framtiden :) )
1. Omgea Planet Ocean "goodplanet". Testade denna klocka och blev lite kär i hur den kändes och såg ut. Var väldigt orolig att den skulle kännas grotesk med sina 18mm i höjd.. Tyvärr för min plånbok så tyckte jag konstigt nog inte det.. visst är det en klump inget snack om det. Men kändes inte så farligt och gör mig inget att ha en rejäl klocka öven om jag inte har några gigantiska handleder.. Nu är ju denna i princip 15 kakor dyrare än än basic PO. Och skillnaden vad jag vet är väl förutom utseendet endast att den har GMT vilket jag egentligen inte behöver. Annars är det väl 8500 verket i princip? Så det jag känner är att jag kanske betalar onödigt mycket för en funktion jag struntar i... men den är ju så snygg......
2. Tudor Blackbay röd. Gillar verkligen den här modellen och jag ser det inte som en billigare Rolex utan snarare en lite med vågad design med rolex kvalitet, flrutom att det sitter ett ETA i. Dock ett top of the line ETA vilket inte stör mig det minsta. Finns ju nu även den nyare versionen för ca 3000 till med Tudors inhouse.
Men vem vet den gamla med rosen och ETA verket kanske bli en samlingsklocka om några år ;)
Hur som sjukt prisvärd snygg klocka i mina ögon.

Men av någon anledning jag inte kan sätta fingret på så är det nått med den bra planeten som talar med mig...
Kommer förodligen köpa tudor nnågon gång oavsett.. men frågan är om man ska hosta upp pengarna för Omegan och sen se hur det känns framöver.. eller om man ska ta Tudorn och sen fundera vidare ett tag och se om man kmmer på andra tankar... :)

Nu blev det lite väl långt, tack för mig så länge!

// David
Välkommen! Forumets Omega-go-to-guy @Undersköterskan kan nog svara angående PO :)
Jag gillar BB, och hade satsat på ETA varianten personligen. Kör på magkänlsan!

Som sagt välkommen och förbered plånboken på en rejäl åktur i några år framöver!
 

victorw

Breitling
Hej!

Ny på forumet efter att i ett år suttit som en skugga och läst på.
För 1år sedan köpte jag första Automaten, en DS Action Diver vilket blev en perfekt start för mig.
Nu funderar jag nämligen på att släppa iväg den till förmån för en Black bay :)

MVH
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hej!
Kul forum med vad det verkar väldigt många hjälpsamma, trevliga och framförallt kunnigt folk!
Hoppas kunna tillföra något längre fram, men är en riktig novis på klockor men har länge varit intresserad av att ge mig in i smeten.
Sen är jag en sån person som ofta på gott och ont snöar in fullständigt och lär mig väldigt mycket fort när jag får upp intresset för nått. (inte bra för ekonomin).
David heter jag och kan göra fråga efter mitt första råd här och se vad jag får för respons!

Ska köpa min första dyrare klocka i dagarna. Det har kokat ner i 2 stycken jag väljer mellan den här gången. ( Ja det kommer bli en sub någon gång i framtiden :) )
1. Omgea Planet Ocean "goodplanet". Testade denna klocka och blev lite kär i hur den kändes och såg ut. Var väldigt orolig att den skulle kännas grotesk med sina 18mm i höjd.. Tyvärr för min plånbok så tyckte jag konstigt nog inte det.. visst är det en klump inget snack om det. Men kändes inte så farligt och gör mig inget att ha en rejäl klocka öven om jag inte har några gigantiska handleder.. Nu är ju denna i princip 15 kakor dyrare än än basic PO. Och skillnaden vad jag vet är väl förutom utseendet endast att den har GMT vilket jag egentligen inte behöver. Annars är det väl 8500 verket i princip? Så det jag känner är att jag kanske betalar onödigt mycket för en funktion jag struntar i... men den är ju så snygg......
2. Tudor Blackbay röd. Gillar verkligen den här modellen och jag ser det inte som en billigare Rolex utan snarare en lite med vågad design med rolex kvalitet, flrutom att det sitter ett ETA i. Dock ett top of the line ETA vilket inte stör mig det minsta. Finns ju nu även den nyare versionen för ca 3000 till med Tudors inhouse.
Men vem vet den gamla med rosen och ETA verket kanske bli en samlingsklocka om några år ;)
Hur som sjukt prisvärd snygg klocka i mina ögon.

Men av någon anledning jag inte kan sätta fingret på så är det nått med den bra planeten som talar med mig...
Kommer förodligen köpa tudor nnågon gång oavsett.. men frågan är om man ska hosta upp pengarna för Omegan och sen se hur det känns framöver.. eller om man ska ta Tudorn och sen fundera vidare ett tag och se om man kmmer på andra tankar... :)

Nu blev det lite väl långt, tack för mig så länge!

// David
Ta ett djupt andetag och köp den du vill ha, annars kommer det att gnaga i själen på dig varje gång du tittar ned på den du valde i stället. Som med kvinnor, om man byter ut ordet "köp" mot "försök med"...
 

Per Jensen

Breitling
Hej
Kort presenentation av mig själv.
Precis ansluten till detta forum, har ett klockintresse sedan 20år då jag fick en Tag Heuer på min 20års dag. Sedan dess har det blivit lite olika klockor, främst Oris men sedan några år Sjöö Sandström. Använder just nu en Chronolink Swedish Night men kände nu att jag bara MÅSTE ha en Sjöö Sandström Landsort:) Ni vet nog alla när en måste-känsla infinner sig:)
Ser fram emot att få ta de av detta forum.
Med vänlig hälsning, Per Jensen
 

Sweetender

Breitling
Hallå, tänkte jag tar en kort presentation av mig själv.
Ny i detta forum, har ett klock och highfashion intresse sedan 8år tillbaka då jag fick min första klocka av min fader. En Omega Seamaster proffesional.
Med tiden så har det jagats och köpts än del klockor och är alltid på jakt efter ännu fler till samlingen.
Tillvardags samlar jag såväl som säljer vintage plagg från Stone Island och C.P Company.
Hoppas på trevliga diskussioner och lärdom från er alla på detta forum.
Med vänlig hälsning,
William
 

Rehnström

Breitling
Hej, jag är ny på detta forum efter några månader av lurkande på olika trådar i forumen. i färd med att köpa min första "riktiga" klocka inom kort och använt klocksnack för råd och referenser ett tag, men kände att det var dags att engagera mig på riktigt.
 

JoeyP

Breitling
Hallå!
Relativt ny på forumet, varit aktiv i drygt 2 månader men glömt bort att presentera mig so here we go! 25 år från Skåne som för tillfället studerar. Blev introducerad till forumet av en kompis då jag tjatat om tips för någon annan sida än blocket för klockor och blev som besatt av sidan till en början. Trevligt forum där allt mellan himmel och jord diskuteras, det är givet att kolla in KS minst en gång om dagen. Kom in på Rolex spåret och efter att ha letat och gått igenom de flesta modeller fastnade jag för en s.k. "fat lady" modell 16760 som blev min första "riktiga" klocka! Det blir nog inte den första och sista och jag ser framemot framtida affärer med någon annan på forumet, tack för mig & ha en trevlig kväll!
 

Oscarkarlsson

Breitling
Hallå där! 22 år gammal student från de kallaste norrländska skogarna här! Jag har nog varit inne här dagligen sedan jag registrerade mig men som den lurker man är blir detta mitt första inlägg. Mitt klockintresse är ganska nyväckt men det växer sig starkare för var dag och jag ser fram emot när CSN-dagarna är förbi så att man kan leva ut det till fullo! Tack för mig och kväll på er!
 
Topp