• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alex!

Omega
Min första "riktiga" klocka. Varit i min ägo i snart 4år, börjar bli dags för ngt nytt. Finns mycket insperation här inne! Kanske blir en Speedmaster eller Explorer 2 eller en Mark XVII eller....
 

Bilagor

  • IMG_1518.JPG
    IMG_1518.JPG
    44.5 KB · Visningar: 91

larsbeg

Panerai
Hello likasinnade, larsbeg här. Har snokat runt på forumet ett tag och även gjort några inlägg och tänkte att nu är det dags för en presentation.

Mitt klockintresse började med köpet av en Tag Heuer från deras 2000-serie år 2004, eller rättare sagt jakten på min första riktiga klocka. Studier och familjeliv kom sedan "i vägen" och intresset har legat i träda fram till för några år sedan. Köpte för några månader sedan min andra "riktiga klocka", en Seiko prospex PADI.

Har nog under årens lopp kommit fram till att jag uppskattar automatiska dykare framför mycket annat. Har planer på en dykare från ett mikromärke innan jag tar mod till mig och slår till på en Rolex Sub.

Ha de
 

Dyredand

Breitling
God fortsättning!
En nyhet för året är min närvaro på forumet. Räknar mig själv som en "Paneristi" med tre ur från det italienska märket. Intresset för klockor startade när jag för cirka tio år sedan var med och startade Plaza Watch.
Vi hörs!
 
Yes, men det var sista exemplaret på Klockaster i Globen. Jag Googlade lite snabbt på den precis innan jag slog till(denna sommar) och just då fanns det bara en begagnad till salu (på C24) som hade samma ref. Detta fina ur skapades tyvärr bara i 700 ex. Är för övrigt väldigt nöjd med den.
Med vänlig hälsning, J... @Johanssons Kakel
Köpte en idag i Kristianstad. Söderbergs Ur.
Har sneglat på modellen länge men idag var jag tvungen att slå till haha.
Jag tror att ett fåtal gick till Sverige.
Jädrans grym finish på klockan!
 

McRoadkill

Breitling
Köpte en idag i Kristianstad. Söderbergs Ur.
Har sneglat på modellen länge men idag var jag tvungen att slå till haha.
Jag tror att ett fåtal gick till Sverige.
Jädrans grym finish på klockan!
Fan va kul att höra. Grattis till en riktigt fin pjäs. Jag är som sagt toknöjd så du kommer nog vara detsamma.
Den är riktigt snygg med det svarta matta bredvid rosé/guld...
 

DirH

Breitling
Hej på er!
Jag är en man på snart 26år boendes i Jönköping. Jag har i nästan hela mitt liv varit intresserad av klockor, men det är framförallt nu när jag har tagit examen och blivit ingenjör som jag på allvar har börjat kunna kika på "riktiga" klockor och ta ett kliv framåt från parfymklockorna som jag har burit sedan tidig ålder. Jag är i detta nu på jakt efter en instegsmodell, t.ex aquaracer, hydroconquest eller liknande.
Utöver klockintresset så är jag förtjust i snabba bilar, teknik överlag och resor. Det kan även bli en hel del snickrande och renovering på fritiden.
Mvh
En IWC Ingeniur till ingenjören ;)
 

Engesvik

Breitling
2-Faktor
IMG_6308.JPG
Hej alla KSare!
Har klickat mig runt här på forumet ett ganska bra tag nu o har gjort nåt inlägg här och där men inte gjort nån presentation ännu. Jag har ett gammalt ska färskt klockintresse som minsta sagt fått en skjuts av forumet, men har haft en särskillt uppskattning för klockor sen ett bra tag tillbaka. Samlingen idag är begränsad till gåvor och presenter men är för den delen inget jag värderar mindre och de drömmar och planer jag har begränsas idag av en mager rekrytlön.
Ser mycket fram emot vad fritiden i klockträsket har att bjuda på.
God fortsättning KS!

Edit: bifogar en bild för att alla inlägg är roligare med bilder.
 

exaudi

Omega
IMG_6308.JPG
Hej alla KSare!
Har klickat mig runt här på forumet ett ganska bra tag nu o har gjort nåt inlägg här och där men inte gjort nån presentation ännu. Jag har ett gammalt ska färskt klockintresse som minsta sagt fått en skjuts av forumet, men har haft en särskillt uppskattning för klockor sen ett bra tag tillbaka. Samlingen idag är begränsad till gåvor och presenter men är för den delen inget jag värderar mindre och de drömmar och planer jag har begränsas idag av en mager rekrytlön.
Ser mycket fram emot vad fritiden i klockträsket har att bjuda på.
God fortsättning KS!

Edit: bifogar en bild för att alla inlägg är roligare med bilder.
Välkommen!
 
IMG_6308.JPG
Hej alla KSare!
Har klickat mig runt här på forumet ett ganska bra tag nu o har gjort nåt inlägg här och där men inte gjort nån presentation ännu. Jag har ett gammalt ska färskt klockintresse som minsta sagt fått en skjuts av forumet, men har haft en särskillt uppskattning för klockor sen ett bra tag tillbaka. Samlingen idag är begränsad till gåvor och presenter men är för den delen inget jag värderar mindre och de drömmar och planer jag har begränsas idag av en mager rekrytlön.
Ser mycket fram emot vad fritiden i klockträsket har att bjuda på.
God fortsättning KS!

Edit: bifogar en bild för att alla inlägg är roligare med bilder.
Välkommen
 
Tjena!
Jag är ny här på forumet och mitt namn är jörgen. Jag letade mig hit eftersom jag börjat intressera mig av klockor:)
Just nu är mitt klocköga inriktakt mot en breitling navitimer/cosmonaut helst vintage (vet inte skillnaden eller om de är samma klocka) hoppas mer hitta info om de i breitling tråden:p
Men vilket utförande får man se närmare, och de får ni nog hjälpa mig avgöra:D
 
Tjena!
Jag är ny här på forumet och mitt namn är jörgen. Jag letade mig hit eftersom jag börjat intressera mig av klockor:)
Just nu är mitt klocköga inriktakt mot en breitling navitimer/cosmonaut helst vintage (vet inte skillnaden eller om de är samma klocka) hoppas mer hitta info om de i breitling tråden:p
Men vilket utförande får man se närmare, och de får ni nog hjälpa mig avgöra:D
Välkommen
 

xmikael

Breitling
Hej alla klockconnoisseurer!
Stort tack för insläppet på forumet. Är relativt ny inom genren men har sedan första "riktiga" köpet för några år sedan av en Omega Seamaster 600 från 1966 varit fast. Har under en tid varit på jakt efter ytterligare tillökning, där målbilden är en Speedmaster Professional moonwatch. Nu känns behovet starkare än någonsin!

Väl mött & på återseende!
 
Hej alla klockconnoisseurer!
Stort tack för insläppet på forumet. Är relativt ny inom genren men har sedan första "riktiga" köpet för några år sedan av en Omega Seamaster 600 från 1966 varit fast. Har under en tid varit på jakt efter ytterligare tillökning, där målbilden är en Speedmaster Professional moonwatch. Nu känns behovet starkare än någonsin!

Väl mött & på återseende!
Välkommen
 
Hej alla!
Tack för insläppet!

Jag har alltid varit intresserad av klockor sedan barnsben men aldrig ägt en riktigt fin klocka.
Det är dags att börja samla nu, samt läsa på om diverse klockor här på forumet.
Jag tänker börja med att köpa en Seiko SKX007 och/eller en SKX009, för att sedan när pengar finns, köpa mig en Speedy.
Kommer även att leta efter en vintageklocka bland släkt och vänner.

De klockor jag har nu är en enkel Festina samt en MVMT.
Inte så mycket att hänga granen :)
 

Bilagor

  • IMG_6441.JPG
    IMG_6441.JPG
    78 KB · Visningar: 44

C0ol

Breitling
2-Faktor
Ny här!
Ralf Träskman heter jag och är rätt ny här. Har väll hängt här och läst men inte postat så mycket men nu ska jag få fart på intresset och samlandet så tänkte bara säga hej.
Har mest använt träningsklockor dom suunto och har haft en Apple watch på handleden ett tag men det är inte riktigt rätt.
Så nu ska jag ja leta Padi, luminox och G-shock till att börja med så får vi se vart det leder till.
 
Senast ändrad:
Hej alla!
Oskar heter jag, och jag varit inne och läst ganska mycket trådar här på sista tiden. Mitt intresse för klockor är relativt nytt och började egentligen när fastnade för inredning från 50/60-talet. Först köpte jag en gammal reseklocka (som prydnad) och sedan ett armbandsur från Seiko från samma tid. Fram tills nu så har jag bara gillat klockor för deras utseende, och inte satt mig in i de olika urverk och tekniker som finns. Så just nu tittar jag på klockor från Omega, Atlantic, Lemania m.m. från 40,50 och 60-tal.

Jag har som sagt precis börjat min "klock-resa" och nu ser jag fram emot att ta del av all den kunskap, intresse och hjälpsamhet som finns här på forumet!!
 

Svonkoholic

Breitling
Hej på er

Efter att följt många trådar under en längre tid så var det dags att komma in i värmen på riktigt.
Mångårigt intresse för klockor med en förkärlek till Rolex och JLC.
Samling idag består av Rolex 16710 från 2003, JLC Reverso 270154 från -96 samt ett gäng "billigare" klockor.
Kul att vara här tillslut
 

Bilagor

  • IMG_3643.JPG
    IMG_3643.JPG
    103.3 KB · Visningar: 50
  • IMG_3260.JPG
    IMG_3260.JPG
    113.7 KB · Visningar: 48

frebbe

Breitling
Hallå!
Har väl som många i den här tråden hängt länge här på ks utan att skriva något.
När man är nybörjare finns det ju så otroligt mycket bra att läsa, men inte så mycket man själv kan skriva och bidraga med.

Min klockresa har än så länge bara varit i tankarna, och lika bra är väl det kanske för att jag kan verkligen förstå att folk flippar klockor. Jag har säkert bytt klocka jag ska köpa (i tanken) minst 10 gånger sen jag började läsa här.

Antar att det kommer sluta med en speedy och en sub efter att ha läst här tillräckligt länge.
Älskar verkligen speedyn, tänk om den bara kunde vara vattentät...
Just nu har jag dock snöat in lite på Seiko som ett prisvärt alternativ att testa olika typer av klockor. Måste ju komma igång någon gång.
 

Sverre

Breitling
Hallå där KS!
Snokat runt här alldeles för länge men nu blev det äntligen dags att registrera sig så ville passa på att säga hej. Jag har idag tre klockor som slåss om tid på min handled och tanken med 2017 är väl att dessa tre klockor ska utökas med iaf 1-2 nya. Lutar åt en till dykare samt ev. någon med lite aviation-stuk. Slänger med en bild på den klockan som fått allra mest tid på handleden under 2016, en Speedmaster Automatic på en läderrem.
IMG_0926.jpg

/ Sverre
 
Hallå där KS!
Snokat runt här alldeles för länge men nu blev det äntligen dags att registrera sig så ville passa på att säga hej. Jag har idag tre klockor som slåss om tid på min handled och tanken med 2017 är väl att dessa tre klockor ska utökas med iaf 1-2 nya. Lutar åt en till dykare samt ev. någon med lite aviation-stuk. Slänger med en bild på den klockan som fått allra mest tid på handleden under 2016, en Speedmaster Automatic på en läderrem.
IMG_0926.jpg

/ Sverre
Välkommen!
 

lofgreno

Audemars
IMG_6308.JPG
Hej alla KSare!
Har klickat mig runt här på forumet ett ganska bra tag nu o har gjort nåt inlägg här och där men inte gjort nån presentation ännu. Jag har ett gammalt ska färskt klockintresse som minsta sagt fått en skjuts av forumet, men har haft en särskillt uppskattning för klockor sen ett bra tag tillbaka. Samlingen idag är begränsad till gåvor och presenter men är för den delen inget jag värderar mindre och de drömmar och planer jag har begränsas idag av en mager rekrytlön.
Ser mycket fram emot vad fritiden i klockträsket har att bjuda på.
God fortsättning KS!

Edit: bifogar en bild för att alla inlägg är roligare med bilder.
Den där tittar jag på för tillfället. Nöjd med den?
 

Sverre

Breitling
Den där tittar jag på för tillfället. Nöjd med den?
Jag är fantastisk nöjd med den, även om det inte är den exakta modellen som hängde med upp på månen så har den sin charm. Tycker om att den automatisk till skillnad från Speedy Pro:n, sen har jag inte världens bredaste handleder så att den är några millimeter mindre än sin storebrorsa spelar ingen större roll för mig.

Hoppas du hittar en och blir nöjd!
 

ottob

Breitling
Hej alla,
Har snokat runt och läst trådarna här på ks och tar nu steget in i gruppen. Är en riktig nybörjare som har GANT och välfungerande klockor från Kina. Ska bli kul att få bli en mer lärd man här på forumet!
 

W.L

Omega
Tjenare! Gick med här på forumet igår kväll så helt ny här o har tänkt att presentera/berätta lite om mig. Jag heter William Lindeberg och är 17 år (blir arton om mindre än 1 månad). Äger inge spciellt exklusiva klockor i dagens läget förutom min Bulova, inte för den är så exklusiva haha. Men ett av mina största intressen och passion är klockor.
Men jag tror det intresset börja för ca 2 år sedan då min kompis introducerade mig för de intresset och visade sin styvfars samling men en massa brattar, omegor och annat smaskens! Då blev man helt såld.
Så nu är jag på jakt efter min första egna exklusiva klocka och tänkte att KS måste vara det perfekta stället för det ;) Det var allt för mig, tack o hej!
 

BigC

Breitling
Hej, alldeles pinfärsk som reggad, men har ändå läst forumet en längre tid framförallt köp & sälj. Är en gubbe i min "bästa" ålder, plusfemtio, med en hel tid över (nu när kottarna är utflugna) för klockor, mat och så lite pistolskytte också. Har idag en SD som jag haft i tre fyra år, och funderar på en 16613. Gillar även vissa Omegor.
 

sweedee

Cartier
Tjenare! Gick med här på forumet igår kväll så helt ny här o har tänkt att presentera/berätta lite om mig. Jag heter William Lindeberg och är 17 år (blir arton om mindre än 1 månad). Äger inge spciellt exklusiva klockor i dagens läget förutom min Bulova, inte för den är så exklusiva haha. Men ett av mina största intressen och passion är klockor.
Men jag tror det intresset börja för ca 2 år sedan då min kompis introducerade mig för de intresset och visade sin styvfars samling men en massa brattar, omegor och annat smaskens! Då blev man helt såld.
Så nu är jag på jakt efter min första egna exklusiva klocka och tänkte att KS måste vara det perfekta stället för det ;) Det var allt för mig, tack o hej!

Hejsan!
Om du någon gång vill göra en trådstartspremiär så kanske jag rekommendera dessa titlar:

"Dyrare klocka än min lärare : riskera lägra betyg pga Svensk avundsjuka?"

"Uppkörning med Rolex : Lättare att bli underkänd?"

"Nationella : med eller utan klocka?" Detta skulle engagera forumet!

Skämt och sido så välkommen och lägg gärna upp en bild på din Bulova i dagens klocktråd!
 

Spoon

Omega
God fortsättning!
En nyhet för året är min närvaro på forumet. Räknar mig själv som en "Paneristi" med tre ur från det italienska märket. Intresset för klockor startade när jag för cirka tio år sedan var med och startade Plaza Watch.
Vi hörs!
Välkommen! Vilka modeller har du? Lägg gärna upp bilder i Panerai-tråden. :)
 
Topp