• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: Presentation

naggge skrev:
Välkommen!

Jag tycker du ska sikta på en Oris som första klocka. Enormt mycket klocka för pengarna.
+1

F ö - om någon har en till salu (lite högre segmentet) så är jag intresserad. Har en Sub 16610 som är till salu, som även kan bytas.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kör en liten bildpresentation i samband med en postning på TTT gällande det optimala antalet klockor... Kan tillägga att jag flippat betydligt fler dinkor än de som blivit utvalda att visas på bilderna nedan, känns som närmare hundra än femtio, men vem håller räkningen. Hursomhelst så har jag alltså nu siktet inställt på att hålla mig till max 3. Får se hur det går... ;)

Vill även passa på att tacka för ett grymt bra forum med mycket härlig energi och nya upptåg! Keep it up!

--------------------------------------------------------------
Det optimala antalet borde väl vara 1! D.v.s. En favorit man alltid bär. Men som klockentusiast är det förmodligen inte realistiskt...

Har därför nu hunnit testat runt en hel del själv senaste 1 ½ året i klockträsket, med flera olika dykare, kronografer, dressare, quartzare mm., och i en mängd olika konstallationer... Så här har det sett ut på ett ungefär i hyfsad kronologisk ordning...

DSC05921.jpg


20111124_182819.jpg


IMG_0189.jpg


20111202_105803.jpg


IMG_1434.jpg


IMG_0996.jpg


IMG_2222.jpg


IMG_2436.jpg


IMG_4970.jpg


Har nu kommit fram till att bara ha en favorit... Det känns inte riktigt korrekt, kanske lite, vad ska man säga, "fjompigt", att hålla på att byta klocka stup i kvarten, men med en "brasklapp" på två "extra" dinkor ;) Så slutsatsen får blir att det optimala antalet är 3 st!

Favoriten...

IMG_5856.jpg


En riktig beater, eftersom jag inte i onödan vill utsätta favoriten för onödigt hög risk vid t.ex. planerat "grovjobb"...

DSC06285.jpg


Och självklart en reservklocka att bära då favoriten är på service, eller bara för lite variation någon gång då och då...

20120919_132259_zpse5e22162.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Hej
jag kallas för Josef B och är ny på forumet. Fick en dansk skalle av spencer på GTG:n som tvingade mig att bli medlem runt 20 bläcket idag.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Josef B skrev:
Hej
jag kallas för Josef B och är ny på forumet. Fick en dansk skalle av spencer på GTG:n som tvingade mig att bli medlem runt 20 bläcket idag.

Haha... Välkommen in i värmen Josef! Cool Hubbe btw!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Coolers! Men ingen Rolex..

Jo, om du tittar noga så hade jag en Rolle hemma några dagar. Gillar dock Tudor mer, och i synnerlighet "Flingan", då de är snudd på helt okända för gemene man.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Camo00

Patek
Dags att säga Hej till alla här tror jag, för det känna som att jag blir kvar! Fantastiskt trevligt forum med internets bästa stämning?!

Kort om mig själv: Calle är namnet, jag är 37 och bor i Malmö med fru och dotter och är föräldraledig just nu. Jag är HELT ny på klockor men sitter redan fast stenhårt! All tid dottern sover går åt till att surfa klockor och alla promenader slutar på Hukes Ur...

Min samling består än så länge av quartz; Jacques Lemans, Tissot, Citizen mm, men imorgon kommer min första mekaniska upplevelse i form av en sliten gammal Oris! :)

Ser fram emot att få svar på alla nybörjarfrågor av Er kunniga connaisseurer!!
 

Ricrob

Patek
Camo00 skrev:
Dags att säga Hej till alla här tror jag, för det känna som att jag blir kvar! Fantastiskt trevligt forum med internets bästa stämning?!

Kort om mig själv: Calle är namnet, jag är 37 och bor i Malmö med fru och dotter och är föräldraledig just nu. Jag är HELT ny på klockor men sitter redan fast stenhårt! All tid dottern sover går åt till att surfa klockor och alla promenader slutar på Hukes Ur...

Min samling består än så länge av quartz; Jacques Lemans, Tissot, Citizen mm, men imorgon kommer min första mekaniska upplevelse i form av en sliten gammal Oris! :)

Ser fram emot att få svar på alla nybörjarfrågor av Er kunniga connaisseurer!!
Välkommen in i värmen och jag ser redan nu fram emot lite bilder på Orisen!
 

Målarn

The Steak
Camo00 skrev:
Dags att säga Hej till alla här tror jag, för det känna som att jag blir kvar! Fantastiskt trevligt forum med internets bästa stämning?!

Kort om mig själv: Calle är namnet, jag är 37 och bor i Malmö med fru och dotter och är föräldraledig just nu. Jag är HELT ny på klockor men sitter redan fast stenhårt! All tid dottern sover går åt till att surfa klockor och alla promenader slutar på Hukes Ur...

Min samling består än så länge av quartz; Jacques Lemans, Tissot, Citizen mm, men imorgon kommer min första mekaniska upplevelse i form av en sliten gammal Oris! :)

Ser fram emot att få svar på alla nybörjarfrågor av Er kunniga connaisseurer!!

Välkommen, du kommer att trivas här ;) !! Och som Ricrob sa, fram med bilder på Orisen sen :D
 

Camo00

Patek
Ricrob skrev:
Camo00 skrev:
Dags att säga Hej till alla här tror jag, för det känna som att jag blir kvar! Fantastiskt trevligt forum med internets bästa stämning?!

Kort om mig själv: Calle är namnet, jag är 37 och bor i Malmö med fru och dotter och är föräldraledig just nu. Jag är HELT ny på klockor men sitter redan fast stenhårt! All tid dottern sover går åt till att surfa klockor och alla promenader slutar på Hukes Ur...

Min samling består än så länge av quartz; Jacques Lemans, Tissot, Citizen mm, men imorgon kommer min första mekaniska upplevelse i form av en sliten gammal Oris! :)

Ser fram emot att få svar på alla nybörjarfrågor av Er kunniga connaisseurer!!
Välkommen in i värmen och jag ser redan nu fram emot lite bilder på Orisen!

Tack! Misstänker dock att den är för risig för att fastna på bild... :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Välkommen Camo00! Här på klocksnack finns alla möjliga typer av medlemmar. Oavsett om du har frågor om end links på en vintage Rolex; eller undrar var man köper Seiko billigast på nätet är detta forumet för dig. :)
 
Camo00 skrev:
Dags att säga Hej till alla här tror jag, för det känna som att jag blir kvar! Fantastiskt trevligt forum med internets bästa stämning?!

Kort om mig själv: Calle är namnet, jag är 37 och bor i Malmö med fru och dotter och är föräldraledig just nu. Jag är HELT ny på klockor men sitter redan fast stenhårt! All tid dottern sover går åt till att surfa klockor och alla promenader slutar på Hukes Ur...

Min samling består än så länge av quartz; Jacques Lemans, Tissot, Citizen mm, men imorgon kommer min första mekaniska upplevelse i form av en sliten gammal Oris! :)

Ser fram emot att få svar på alla nybörjarfrågor av Er kunniga connaisseurer!!

Välkommen!
 

paradis

Audemars
Hej,jag heter Zdravko Paradis,ock eftersom förnamnet är så svårt att uttala så kallas jag för Paradis,så har det varit i 40 år.Jag bor i Malmö.Har börjat interesera mig för klockor för 10 år sen ,när jag köpte min första Rolex Date med President armband.Sen började jag sammla på Omega,Longines,mm. Idag har jag ,D.D.President med Jubilee Blå Urtavla,Submariner 1680 från 1977 .Jag är också medllem i två andra klock Forum,så någon kanske känner igen mig.Börjar att trivas här,ni är ett bra gäng här.....Det var det om mig.Ha en bra dag/kväll.Mvh paradis
 

Dubbes

Cartier
Hallå alla på Klocksnack!

Jag heter Gunnar Dubbe och driver sidan Dubbes värld. Tycker att det ska bli kul att hänga här.
Kul att se så mycket klockintresserade samlade här. Roligt att se brädden på klockorna ni visar upp.
Min samling sträcker sig över högt och lågt.



Här är två som jag använde alldeles för lite.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Välkomna!

Kul med lite Malmöbor!
Bor själv i Malmö, och trodde ett tag att jag var näst intill ensam med det. :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Dubbes skrev:
Hallå alla på Klocksnack!

Jag heter Gunnar Dubbe och driver sidan Dubbes värld. Tycker att det ska bli kul att hänga här.
Kul att se så mycket klockintresserade samlade här. Roligt att se brädden på klockorna ni visar upp.
Min samling sträcker sig över högt och lågt.



Här är två som jag använde alldeles för lite.

Tjena Dubbe!, kollade in din blogg idag och den gillades verkligen.

Varmt välkommen!
 
Topp