• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet skulle behöva lite råd! :)

Olivia.S

Omega
bild (1).JPG Hej! Jag har precis köpt min första Omega. Jag köpte den från en klockhandlare där jag bor. Är det någon som vet om man kan man få tag på ett intyg ifrån omega?

//Nickson
 
Senast ändrad:

paradis

Audemars
NY på FORUM eller NY inom klock köpet,så FRÅGA Innan NI köper. Det underlättar både för ER ock alla andra. Hoppas ock tror att det är OK, med din Omega. Grattis..........
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Säkraste är ju att kolla med en AD, men jag har svårt att tro att en seriös klockhandlare skulle utfärda ett äkthetsintyg om han inte var 100% säker på att den var äkta. Så grattis till en klassiker:)
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Ehh? Vem är otrevlig? Och du kan nog vara lugn angående klockan. Och ja, du kan få ett äkthetsbevis från en Ad för några hundralappar.
 

Rivalen

Rolex
jälmers ur i Borås :)

Jälmers Ur är AD för Omega och om man inte tror att man får en äkta klocka/Omega när man handlar av en AD - då... Jag trodde jag var konspiratoriskt lagd, men här ligger jag i lä.

Att jag säger att jag känner Daniel personligen kan inte vara mycket värt eftersom jag ju inte har något "bevis" som styrker om jag säger att han är en mycket seriös och ambitiös urmakare. Men det är han likafullt, IMHO.

Din misstänksamhet går bortom det mesta i rimlighetsväg.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Jälmers Ur är AD för Omega och om man inte tror att man får en äkta klocka/Omega när man handlar av en AD - då... Jag trodde jag var konspiratoriskt lagd, men här ligger jag i lä.

Att jag säger att jag känner Daniel personligen kan inte vara mycket värt eftersom jag ju inte har något "bevis" som styrker om jag säger att han är en mycket seriös och ambitiös urmakare. Men det är han likafullt, IMHO.

Din misstänksamhet går bortom det mesta i rimlighetsväg.

Nu blev allt ännu märkligare :)
 

Icaras

Rolex
Ehh? Vem är otrevlig? Och du kan nog vara lugn angående klockan. Och ja, du kan få ett äkthetsbevis från en Ad för några hundralappar.
Tror han menade Paradis, som i sig bara ville poängtera att det kan vara bra att veta att man köper äkta vara innan man för över pengarna. Kan ju tycka att om man litar på sin handlare och vet vad man köpt så borde man inte heller tro att den inte är äkta?

Iallafall :) själv tror jag att Jälmers Ur är reko och som rivalen säger även AD för Omega. Välkommen förresten!
 

Rivalen

Rolex
Avtalet med Omega har gått ut för närvarande, samtal förs med Omega hur framtiden skall se ut. Butiken
uppfyller Omega Service verkstad behörighet 3. Detta enligt besked från Daniel idag.
Bara så att det är ordning på det jag säger.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Grattis till klockan!
Lägg gärna upp lite fler bilder, den ser äkta ut så vitt man kan se på bilden. :)
 
Topp