• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet skulle behöva lite råd! :)

Olivia.S

Omega
Okej den stora frågan var ju egentligen om det går att få ett intyg på klockan.


bild (2).JPG bild (3).JPG bild 1.JPG bild 2.JPG bild 3.JPG bild 4.JPG
 
Senast ändrad:

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Okej den stora frågan var ju egentligen om det går att få ett äkthetsintyg på klockan. Och nej jag ska inte lämna tillbaka den. Jag är supernöjd helt klart den bästa klockan jag någonsin har haft! Jag skickar lite nya bilder så får ni la se vad ni tycker och tänker.
Klockan är i superskick! Man kan knappt tro att den är 14år!


bild (2).JPG bild (3).JPG bild 1.JPG bild 2.JPG bild 3.JPG bild 4.JPG


Du har ju ett äkthetsintyg där.. första bilden. Mer äkta än så blir det inte.
 

Daniel J

Omega
2-3 månader? Servas inte Seamaster av auktoriserade urmakare i Sverige? De tar ju såklart inte i fejkklockor med tång.

Det alternativet finns också.
Men om inte ett intyg från en AD imponerar så lär väl knappast ett från Swatch group i stockholm göra det heller.

Klockan är äkta, ingen tvekan om det.
Trådskaparen kanske skulle köpt en ny istället...
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Haha tack! Ja visst blev det en grym start? :) haters gonna hate <3!
Det är inget hat i den här tråden, bara härligt gnabb. Du gav ett skönt förvirrat intryck. :rolleyes:
Njut av klockan nu. Koncensus tycks vara att den är äkta och det tycks inte finnas någon anledning till oro. Skaffa några naton och posta på i dagens klocka-tråden.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag skulle aldrig köpa en ny omega. Då förstör man ju det roliga! Klockan som jag köpte idag är som ni kanske ser från år2000. Klockan är helt nyservad och enligt daniel så skulle den servicen kosta 4000kr. Jag blev kär i klockan så fort jag såg den. Och det roligaste av allt är att Daniel själv hade på sig den när jag kom in i affären :)



Visst är den i fint skick, inget snack om saken.
Men om man vill vara HELT säker på att den är äkta = köp ny
Vill man vara HELT säker på att den inte är stulen = köp ny

Om du blev kär i den så fort du såg den så accepterade du ju att den inte hade originalkartong, så varför lämna tillbaka klockan? :)
 

morrism

Audemars
Visst är den i fint skick, inget snack om saken.
Men om man vill vara HELT säker på att den är äkta = köp ny
Vill man vara HELT säker på att den inte är stulen = köp ny


Men om man inte litar på Urmakaren eller butiken som säljer klockan spelar det ju ingen roll om den är ny. Kan fortfarande vara fake eller stulen isåfall.
 

morrism

Audemars

4cie

Rolex
2-Faktor
Men om man inte litar på Urmakaren eller butiken som säljer klockan spelar det ju ingen roll om den är ny. Kan fortfarande vara face eller stulen isåfall.


Om man inte litar på att en auktoriserad återförsäljare av ett speciellt klockmärke säljer äkta vara som inte är stulen, ja då har man andra problem man kanske borde ta tag i...
Var ska man annars köpa klockan?
 

Daniel J

Omega
Jag skulle aldrig köpa en ny omega. Då förstör man ju det roliga! Klockan som jag köpte idag är som ni kanske ser från år2000. Klockan är helt nyservad och enligt daniel så skulle den servicen kosta 4000kr. Jag blev kär i klockan så fort jag såg den. Och det roligaste av allt är att Daniel själv hade på sig den när jag kom in i affären :)

Själv köper jag bara nytt.

Anledningen?
Fundera över ifall någon runkat med klockan på, hur många gånger och om det kom något på klockan. Gjordes den ren?

Jag köper varken begagnade kalsonger eller klockor...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Själv köper jag bara nytt.

Anledningen?
Fundera över ifall någon runkat med klockan på, hur många gånger och om det kom något på klockan. Gjordes den ren?

Jag köper varken begagnade kalsonger eller klockor...

Måste bli dyrt med nya bilar nya hem nya klockor., nya skidor ( nån kan ha runkat i liften och stänkt på carvingen )

Men har man råd så varför inte.
Dock lite svårt nät det kommer till vintage.
 

morrism

Audemars
Ja, jag har läst hela tråden, är det något jag har missförstått? :)


Han köpte ju klockan från en Auktoriserad handlare och tvivlade på om den var äkta eller stulen, sen skriver du att man ska köpa ny för att vara säker. Om man tvivlar på att handlaren säljer falska eller stulna klockor så spelar det väl ingen roll vilken årsmodell det är säger jag. Sen säger du att om man inte kan lita på att en Auktoriserad handlare säljer äkta så har man större problem, då hamnar vi längst upp igen.

Repeat.
 

Rivalen

Rolex
Rent allmänt tycker jag att man skall vara försiktig med att ställa frågor typ är klockorna dom säljer hos "Bengmans" äkta, oavsett det handlar om en etablerad handlare eller AD, eler privatperson. Det är inte rättvist/rimligt att ställa en sådan fråga enbart grundat på att man köpt en dyr klocka och känner en viss oro i största allmänhet.

Om jag känner minsta osäkerhet kring en klocka jag köpt, så skaffar jag mig en second opinion hos en (annan) erkänd handlare/AD, innan jag börjar skriva här och fråga om "Bengmans" säljer oäkta klockor.

Fråga referens (det är något annat) kan man göra på vem som helst, men gärna innan köp...

Nickson, gå in till Daniel så löser det sig.
 

Mr Chance

Kalmar
Rent allmänt tycker jag att man skall vara försiktig med att ställa frågor typ är klockorna dom säljer hos "Bengmans" äkta, oavsett det handlar om en etablerad handlare eller AD, eler privatperson. Det är inte rättvist/rimligt att ställa en sådan fråga enbart grundat på att man köpt en dyr klocka och känner en viss oro i största allmänhet.

Om jag känner minsta osäkerhet kring en klocka jag köpt, så skaffar jag mig en second opinion hos en (annan) erkänd handlare/AD, innan jag börjar skriva här och fråga om "Bengmans" säljer oäkta klockor.

Fråga referens (det är något annat) kan man göra på vem som helst, men gärna innan köp...

Nickson, gå in till Daniel så löser det sig.

Nja, om en person handlar beggad klocka hos erkänd handlare och ställer frågan om den är äkta eller inte, faller en eventuell skugga inte över handlaren...

Imho.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nickson, gå in till Daniel så löser det sig.
Det finns ju ingen som helst anledning att göra det!


Till Nickson
Anledningen till att man köper klocka av en etablerad handlare än av en privatperson är:
1: Just denna butik har en urmakare som är utbildad och certifierad av Omega. - Det vet vi eftersom de har varit återförsäljare.
2: Klockorna säljs nyservade av ovan nämnd personal.
3: Servicen kommer med garanti.
4: Klockorna som säljs är GARANTERAT äkta (troligtvis kollas det även upp om klockan är stulen innan den säljs).
5: Du får med dig papper på att klockan garanterat är äkta så att du kan visa detta ifall du säljer klockan.
6: Du får med ett värderingsintyg som är dagsfärskt.

Med andra ord kan du koppla av. Jag sätter 100kr på att de som har PMat dig tycker att klockan var för dyr och att de råder dig att köpa direkt från en privatperson här på KS istället. Visst kan man göra det, men punkt 1-6 ovan är 6 väldigt bra anledningar till att betala lite extra för en begagnad klocka som man köper hos en handlare, speciellt om man inte är så insatt när det gäller klockor.
 
Topp