• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tjena alla härliga klockälskare!
Ny på forumet så tänkte skriva en kort presentation.
Robin heter jag, 25 år och bosatt i Skåne.
Har alltid haft ett stort intresse för klockor och kan inte gå utanför dörren utan en klocka runt handleden, känns alldeles för naket :nailbiting:

Hittade till forumet när jag sökte runt på google om köpguide... Är på jakt efter min första "riktiga" klocka. Har fastnat för Hublot Classic Fusion.
Hoppas det blir köp inom snar framtid :)
Känner mig väldigt välkommen och fick stor och snabb respons så fort jag postade i forumet, väldigt trevligt!! :) Kommer antagligen hänga mycket här.

Har med åren köpt och sålt "billigare" klockor framåt tillbaka, postar en bild på dom jag har för tillfället...
Känns kul att det finns så många engagerade och kunniga här på forumet som man kan diskutera med! :happyhappy:
Ha det gott!
FullSizeRender.jpg
Se där, nu blev du ett år äldre! Grattis och välkommen till forumet!
 

hejhå

Omega
Hallå där!!
Har varit inne här och snokat på forumet ett tag nu men aldrig riktigt vågat ta steget fullt ut och bli medlem, men nu tänkte ja, nu får de vara nog och med en wirrepinne innanför bröstet fyllde jag i användarnamn och lösen. Vips så hade jag ett bekräftelse mail och rätt som de va så var jag medlem! Vilken känsla!

Har varit små intresserad av klockor ett par år men äger bara ett gäng som kommer från klädtillverkare egentligen,fossil räknas inte som riktig klocka va? haha :D
Är nu ute efter att göra min första riktiga affär och vad kan då vara bättre än att både söka rådgivning och inspiration från klocksnack! Men har, som många andra verkar det som, fastnat för en Omega seamaster. Men vad vet man, efter lite tips och tricks här kanske de slutar någon helt annanstans.
Tack för ni läste och vi ses och hörs där ute! :D
 

Finne

Omega
Tjena
Då är det dags för mig att presentera mig.
Blev medlem här för nån månad sedan, men måste erkänna att jag besökt KS i ett par år innan jag vågade registrera mig som medlem.
Rolex är märket jag är mest intresserad av, men har även haft en Cartier och några Breitling.

Tack KS ledningen för detta fantastiska forumet.

Vi ses å hörs på trådarna!
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Tja!
Hängt här ett tag och fick tummen ur och reggade mig i somras. Västgöte som är bosatt i Värmland och knegar som sjuksyrra. Tidigare flottist nere i Karlskrona, men vem vill bo i Blekinge?
Just nu är det seikos dykarmodeller som väger tyngst. Dock är jag på jakt efter någon vintage omega också!
Väl mött och trevlig måndag!
 

Snaxxet

Omega
Hej!
Tänkte att det var dags för mig att presentera mig!
Lite om mig själv, jag är en grabb på 21år. Jag bor i storstaden Sthlm (capital of scandinavia);) har ett stort klockintresse då jag även jobbar med klockor i en butik här i Sthlm. Så jag hoppas kunna hjälpa folk här på forumet med min kunskap och även kunna hjälpa med svar på frågor som man vill ställa till en urmakare, då jag jobbar med en urmakare dagligen och kan fråga urmakaren direkt:)
Har inte så många klockor i dags läget men många kommer komma inom kort :happyhappy:
Vill även meddela att jag har dyslexi, så jag vill redan nu be om ursäkte ifall det blir lite skrivfel här och där. :angel: Peace out!
 

Plomeros

Omega
Hej!
Tänkte att det var dags för mig att presentera mig!
Lite om mig själv, jag är en grabb på 21år. Jag bor i storstaden Sthlm (capital of scandinavia);) har ett stort klockintresse då jag även jobbar med klockor i en butik här i Sthlm. Så jag hoppas kunna hjälpa folk här på forumet med min kunskap och även kunna hjälpa med svar på frågor som man vill ställa till en urmakare, då jag jobbar med en urmakare dagligen och kan fråga urmakaren direkt:)
Har inte så många klockor i dags läget men många kommer komma inom kort :happyhappy:
Vill även meddela att jag har dyslexi, så jag vill redan nu be om ursäkte ifall det blir lite skrivfel här och där. :angel: Peace out!

Nice jobb, behöver de personal? Skämt åsido

Välkommen
 

Robbie

Omega
Hej!
Tänkte att det var dags för mig att presentera mig!
Lite om mig själv, jag är en grabb på 21år. Jag bor i storstaden Sthlm (capital of scandinavia);) har ett stort klockintresse då jag även jobbar med klockor i en butik här i Sthlm. Så jag hoppas kunna hjälpa folk här på forumet med min kunskap och även kunna hjälpa med svar på frågor som man vill ställa till en urmakare, då jag jobbar med en urmakare dagligen och kan fråga urmakaren direkt:)
Har inte så många klockor i dags läget men många kommer komma inom kort :happyhappy:
Vill även meddela att jag har dyslexi, så jag vill redan nu be om ursäkte ifall det blir lite skrivfel här och där. :angel: Peace out!
Välkommen! :)
 

Tosun

Breitling
Hej allihop
Har läst i forumet ett tag men aldrig reggat fram till idag.
Är nybörjare inom klockor kan man säg men intresset växer.Får se vart allt leder och hur många jag lyckas samla på innan man får sparken hemifrån :-D

Är 35år från skåne/kristineberg
 
Hej KS!
Jag är ny här på KS och har inte varit så besatt tidigare, även om jag haft min första Sub i snart 15 år nu... Men att hänga och läsa på KS gör att man vill ha mer och fler.. hehe
Är på jakt efter en 16610LV samt en 16710 (pepsi) just nu...
 

MissRocksey

Breitling
Hej!
Juana heter jag och är ny medlem här. Jag är ny vad gäller forum, har aldrig tidigare varit medlem i någon så det tar nog lite tid att bli hemma i alla du funktioner. Utöver det så är jag även ny vad gäller klockor. Köpte min första i våras i samband med nyöppningen av Rolex shop-in-shop på Krons Ur. Ville köpa något fint till mig själv eftersom ingen annan verkade vilja göra det. :) Jag kan inget om klockor och ska försöka orientera mig i ämnet med hjälp av er, om ni har tålamod med en nybörjare som jag. :oops: Trivs bra med den jag har nu men hoppas på att finna andra fina pre-owned klockor i framtiden. Hoppas att vi hörs i trådarna!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    89.9 KB · Visningar: 137

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej!
Juana heter jag och är ny medlem här. Jag är ny vad gäller forum, har aldrig tidigare varit medlem i någon så det tar nog lite tid att bli hemma i alla du funktioner. Utöver det så är jag även ny vad gäller klockor. Köpte min första i våras i samband med nyöppningen av Rolex shop-in-shop på Krons Ur. Ville köpa något fint till mig själv eftersom ingen annan verkade vilja göra det. :) Jag kan inget om klockor och ska försöka orientera mig i ämnet med hjälp av er, om ni har tålamod med en nybörjare som jag. :oops: Trivs bra med den jag har nu men hoppas på att finna andra fina pre-owned klockor i framtiden. Hoppas att vi hörs i trådarna!
Verkligen trevligt med ännu en kvinna på forumet, välkommen :)
Edit Piaf: Glömde nästan, mycket fin Rolex du valde !
 
Senast ändrad:
Hej, det är väl dags för en kort presentation. Är nyreggad här men har snokat runt här ett tag och insåg att tvåvägskommunikation är roligare än att lura i vassen.:) 32 år kommer från Sthlm och tenderar att nörda ner mig i saker.

Har också märkt ett ökat behov av att dryfta frågor som om det inte är dags att uppgradera min skx007 mot en Fortis, hur bra Seiko brightz står sig mot en GS och andra ytterst viktiga frågeställningar...
 

WBergdahl

Panerai
Hej, det är väl dags för en kort presentation. Är nyreggad här men har snokat runt här ett tag och insåg att tvåvägskommunikation är roligare än att lura i vassen.:) 32 år kommer från Sthlm och tenderar att nörda ner mig i saker.

Har också märkt ett ökat behov av att dryfta frågor som om det inte är dags att uppgradera min skx007 mot en Fortis, hur bra Seiko brightz står sig mot en GS och andra ytterst viktiga frågeställningar...
Varmt välkommen!
 

Code

AKA Vincent B
Hej!
Då var det väl dags för min presentation.
Kille 34år, som har gillat klockor nu ett tag. Gillar alla möjliga klockor. Äger själv 3 st. En Omega seamaster 300 quartz, En gammal Omega geneve fr ca 1970, samt en Oris Williams F1. Men kommer väl växa med tiden. Ganska ny på sidan, men jag lär mig snabbt. Vad är min drömklocka? Ja bra fråga. Har väl ingen riktig favorit då det finns många snygga. Men några av favoriterna är väl en Rolex submariner, Någon big bang hublot, Breitling har även fina modeller och årgångar. Har även märkt på senare tid att jag börjat gilla Oris klockor skarpt. Får väl se hur många eller vilka klockor jag äger om 10år?..:)
 

MagnusL

Omega
Hej, jag heter Magnus och jag är klockoholiker!
Helt färsk här. Tyckte att klockor är kul i snart 20 år, men inte lagt några jättesummor på det. En hel del battriklockor genom tiderna, och den första automatiska för ca 7 år sen. Har nu bestämt mig för att skaffa en 7-dagar-i-veckan-klocka som jag kan leva med och sälja av ett par andra. Känns så trisst när de bara ligger i ett skåp utan att användas. Inte säkert att jag lyckas, men tanken just nu är så, och alternera med lite olika armband.
På bilden syns de automatarna jag har idag. Den högra är den som är tänkt att ha framöver, och den vänstra får åka med när det är strand och bad på schemat. De 2 i mitten ska få flytta hem till någon annan.

/Magnus
image.jpeg
 

Code

AKA Vincent B
Hej!
Ny här på klocksnack. Och tänkte presentera mig lite snabbt. Kille på 34år, bor i Sthlm. Gillat klockor nu ett tag och äger endast 3 st hittills, men kommer väl fler.
Drömklockan? Har väl ingen drömklocka då det finns flera snygga klockor. Men några av favoriterna är väl en Rolex submariner, någon big bang hublot. Gillar även flera Breitling modeller även dom äldre. Omega har fina. Har även på senare tid märkt att Oris har riktigt fina modeller. Får väl se hur många och vilka klockor jag äger om 10år....;-) Här är dom klockorna jag äger idag. En Omega seamaster 300 quartz, Omega Geneve manuell fr 1970 och en Oris Williams F1. :)
 

Bilagor

  • 20151006_133237.jpg
    20151006_133237.jpg
    78.3 KB · Visningar: 73
  • 20151006_133409.jpg
    20151006_133409.jpg
    73.2 KB · Visningar: 76
  • 20151006_133641.jpg
    20151006_133641.jpg
    66.7 KB · Visningar: 76

Rydström

Breitling
2-Faktor
Hej,
Andreas heter jag och är ny här på forumet då jag precis har startat mitt egna klockföretag Abbott & Mosley - Uniquely Crafted Marble Watches

"Abbott & Mosley are the makers of uniquely crafted timepieces that combine a classic design with modern fashion. Pure Italian Marble is sliced with precision and is then carefully fitted into place to create the dial of these watches. Each Piece is Uniquely Crafted"

Specs om klockan:
  • Urverket är ett Schweiziskt Ronda 762E Quartz
  • Storleken är 40mm i diameter och 7,5 mm tunn
  • Anti-reflexivt safirglas
  • Boett tillverkad av Steinless steel 316L
  • Italienskt läderarmband
  • Urtavlan är tillverkad av italiensk carraramarmor/ italiensk Nero marquinamarmor
Hemsida: http://abbottandmosley.com/
Instagram: https://instagram.com/abbottandmosley/
Facebook: https://www.facebook.com/abbottandmosley
NERO-BLACK-MED-SKUGGA.jpg
insta-black-carrara.jpg

Riktigt snygga!
 

SGB

Breitling
Hej hopp! Ny på KS. Lurkat lite innan men reggade mig här om dagen. Ser fram emot att lära mig mer om schysst klockor här. Favoriter: AP, PP, Hub bland annat.
 
Hallå!
Nu efter att ha lurkat här ett bra tag så är det äntligen dags för mig att börja skriva lite här känner jag. 31 år gammal från Skåne. (Har iofs skrivit lite om min farfars Fazetta som han vann på Shuffleboard på 70-talet.) Har nyligen beställt min heliga graal, en Seamaster Profesional 2220.80.00. Bondklockan ni vet. Den kommer jag att skriva om så fort jag får hem den. Har annars ett par Citizen, bland annat en rätt trevlig Nighthawk. Klockor har alltid varit en stor passion. Har haft oräkneliga Casio, Gul och Swatchklockor. Inga är kvar tyvärr. Den enda gamla klockan från förr jag har kvar är en Certina DS som var min första klocka som kostade över 2k, en prisnivå som jag menar man ofta måste över för att få kvalitet.

Bifogar en liten bild på mina Citizens.
PA089490.JPG


Väl mött!
 

Per01

Breitling
Hello
Har haft span på forumet ett tag och nu är jag alltså medlem. Har varit med ett tag och heter Per. Klockor har kommit och gått genom åren... Favoriter är IWC, Zenith och Omega men även Glycine, Sinn och Certina. Har urmakare i släkten sedan 40 år som inte kan begripa att jag vurmar för automater... Bilden visar det senaste inköpet, en Glycine Combat SUB DeepBlue Automatic. Tyvärr sålde jag den lite för snabbt...... Just nu har en Tudor Heritage Black Bay åkt in i radarn. Vi hörs. //Per

Glycine02.jpg
 

cRw

Omega
Hej, spanat runt lite till och från utan att rega mig här på klocksnack men sent ska synden vakna. Klockintresset har varit med sedan tidig ålder men letar fortfarande den ultimata klockan ;) det som faller mig mest i smaken är dinkor som andas 60-70 tal. Har inte ägt överdrivet många klockor men de jag har köpt har blivit kvar.
Min forumapproach är mer sitta och smyga runt bland trådar än att skriva.
Vi hörs.
 
Topp