• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Rolex av svensk ad, vad fick du betala?

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ok sorry jag menade rabatt på Rolex rent allmänt i utlandet vs AD Sverige.

23 vs 30%, inte så jävla stor diff ändå med hänsyn till kommentarerna här att "Omega får man MYCKET större rabatt"


I Sverige rabatteras Omega mycket hårdare än Rolex. I Sverige är vi inte bortskämda med AD's så det är stor åtgång på klockorna, inte ovanligt att du har flera månaders väntetid på en vanlig sportrolle, det ser man sällan med en Omega. Inte helt ovanligt att Omegorna ligger på hyllan och sedan rabatteras hårt medans rollarna knappt hinner landa på hyllan förrän de är sålda.. Så det finns helt enkelt ingen anledning att rabattera Rolex, däremot måste man rabattera Omega i de flesta fall.
 

Mille79

Trollungen
I Sverige rabatteras Omega mycket hårdare än Rolex. I Sverige är vi inte bortskämda med AD's så det är stor åtgång på klockorna, inte ovanligt att du har flera månaders väntetid på en vanlig sportrolle, det ser man sällan med en Omega. Inte helt ovanligt att Omegorna ligger på hyllan och sedan rabatteras hårt medans rollarna knappt hinner landa på hyllan förrän de är sålda.. Så det finns helt enkelt ingen anledning att rabattera Rolex, däremot måste man rabattera Omega i de flesta fall.

Ok sen när blev Sverige världsalltet. Rolex och Omega kostar mellan 20-30% mindre i utlandet om man inte tycker AD Sverige ger tillräckligt mycket rabatt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ok sen när blev Sverige världsalltet. Rolex och Omega kostar mellan 20-30% mindre i utlandet om man inte tycker AD Sverige ger tillräckligt mycket rabatt.

Då tråden heter "Ny Rolex av svensk ad, vad fick du betala?" så får du acceptera att jag skriver om svenska AD's.
Oftast får man dessa rabatter på Rolex hos AD's som inte når upp till kvoter osv. Men köp utomlands du.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Och du får acceptera att jag ger alternativ till svensk AD. Ordet är fritt.

Då tråden handlar om svenska AD's och du jiddrar om rabatter på 30-40% på Rolex så får du acceptera att du får sanningen skjuten rakt upp i brunögat.

Du tycker mycket och uttrycker dig på ett lite retsamt och otrevligt sätt och har gjort det så länge du hängt här.. om du nu sitter med kunskap som säkert är till nytta för många medlemmar, förmedla det på ett lite skönare sätt så ska du nog se att din vistelse här blir lite roligare och säkert väldigt mycket trevligare också. I all välmening.
 

Mille79

Trollungen
Då tråden handlar om svenska AD's och du jiddrar om rabatter på 30-40% på Rolex så får du acceptera att du får sanningen skjuten rakt upp i brunögat.

Du tycker mycket och uttrycker dig på ett lite retsamt och otrevligt sätt och har gjort det så länge du hängt här.. om du nu sitter med kunskap som säkert är till nytta för många medlemmar, förmedla det på ett lite skönare sätt så ska du nog se att din vistelse här blir lite roligare och säkert väldigt mycket trevligare också. I all välmening.

Så du menar att man inte ska tycka alltför mycket här? Vem bestämmer vad som är lagomt? Jag tycker du ska skita i att läsa mina inlägg om du har den uppfattningen. I all välmening.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Så du menar att man inte ska tycka alltför mycket här? Vem bestämmer vad som är lagomt? Jag tycker du ska skita i att läsa mina inlägg om du har den uppfattningen. I all välmening.

Knappast det jag skrev, du får tycka vad du vill, men du beter dig allt som oftast som en idiot, det är vad jag reagerar på.
 

Ale

Cartier
Tror man ska priserna på virtuoso, orologio di lusso mfl.italienska närhandlare med en liten nypa salt iallafall. När jag ringde och mailade hade de inte de rolexreferenser jag var intresserad av inne (vanliga modeller) och det spekulerades om 10% ökning när de väl kunde leverera...
 
Topp