• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NY Rolex GMT Master!

Pleximannen

Cartier
Den röda färgen kanske innehåller jobbigare kemikalier som gör att det inte blir hållbart etc...*spekulerar*

Enligt den här personen, vars trovärdighet jag inte vet något om, så har Rolex patenterat dels en röd cerachromfärg samt metoden för att tillverka 2-tons-cerachrom. Lagom inför GMT-masterns 60-årsjubileum nästa år....

(från Vintagerolexforum)

http://www.network54.com/Forum/207593/message/1366801152/Looks like we'll have to wait until 2014 (60th Anniversary of the GMT-Master) >>>
 

hxw

Omega
Det er flott at de har funnet ut av two-tone keramisk bezel.
Men fargekombinasjonen er ikke det beste de kunne funnet på..
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Shit va biege....stackars alla safirtalibaner....väntar ett år....så släpps denna gäspning......tur att Rolex har kunder med uthållighet....2017 kanske vi får C en lyckad GMT....
 

POO

Panerai
En tänkbar strategi från Rolex sida kan vara kanske vara att försöka ta efter Omega. Erbjuda varje modell i så många färger och utföranden som möjligt? ;)
 

Ninen79

Audemars
Trodde att det skulle vara en med pepsi ring så hade det varit nåt men blå och svart är inget för mig tyvärr, för mig är GMT 1765 fortfarande den snyggaste GMT.
 

Bolio

Panerai
Verkar vara rätt ensam men jag gillar utseendet skarpt på GMT och kommer så snart som möjligt försöka hitta en att titta på live och som det känns nu kommer den med allra största möjlighet följa med hem. Drömmen att de skulle släppa en GMT eller Sub i 42mm gick dock ej i uppfyllelse :(.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den är ändå ett klart lyft från dagens tråkiga gmt. Blå visare är bättre än grön och tvåfärgad bezel är roligare än svart. Nu sklijer den sig iaf lite mot subben.

Nästa år dyker den garanterat upp med pepsi.
 
P

Philippe Stern

Guest
Sjukt snygg. Tror dock att man kan tröttna lite på den.
 

schweingaard

Breitling
Hej! Gick precis förbi en Rolex-butik som hade en GMT Master II Rootbeer i fönstret, den såldes till retailpris vilket verkar var 10-20% billigare än begagnatmarknaden.
Förra gången hade de en Sea Master i fönstret.
Hur gör ni som är lite mer bevandrad? Slår ni till om ni ser något? Jag har inte de summorna liggande på kontot men funderar på om jag inte bör ha det nästa gång jag är här.
IMG_20201229_151715.jpg
 

Bonumm

Panerai
Hej! Gick precis förbi en Rolex-butik som hade en GMT Master II Rootbeer i fönstret, den såldes till retailpris vilket verkar var 10-20% billigare än begagnatmarknaden.
Förra gången hade de en Sea Master i fönstret.
Hur gör ni som är lite mer bevandrad? Slår ni till om ni ser något? Jag har inte de summorna liggande på kontot men funderar på om jag inte bör ha det nästa gång jag är här.
IMG_20201229_151715.jpg
Är du säker på att det inte var ett visningsur, dvs ett ur utan urverk? De har ju sådana att visa upp.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej! Gick precis förbi en Rolex-butik som hade en GMT Master II Rootbeer i fönstret, den såldes till retailpris vilket verkar var 10-20% billigare än begagnatmarknaden.
Förra gången hade de en Sea Master i fönstret.
Hur gör ni som är lite mer bevandrad? Slår ni till om ni ser något? Jag har inte de summorna liggande på kontot men funderar på om jag inte bör ha det nästa gång jag är här.
IMG_20201229_151715.jpg
Inte jätteovanligt att tex rootbeer finns någon gång då och då
 
Topp