Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny Rolex OysterQuartz?...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 24 september 2013.

1. ...bara en rolig tanke, tror ni Rolex kommer ge ut en ny release av OysterQuartzen?

Vore lite coolt men en lite större med uppdaterad länk osv...

2. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Den är redan fulländad och i perfekt storlek.
    Tror inte den kommer att nylanseras och hoppas inte på det heller.

Warg och Hardy gillar detta.
  3. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Det tycker jag! De större tillverkarna borde satsa på lite HEQ i sitt sortiment...

4. _jonte

_jonte Friends of KS

Tror inte det, då klockbranschen redan 'bestämt' att mekaniska urverk är det som är exklusivt.

5. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Hoppas inte!

6. JS

JS Friends of KS

Tror inte heller det, det skulle förstöra rolex image och status. Det är väl därför tex omega verkar minska antalet Quartz-modeller

David gillar detta.
  7. Skillnaden mellan Rolex och Omega är ju att Rolex skötte det snyggt, dom var smarta och gjorde en helt egen modell som sitt Quartz alternativ (och jag VET att det även gjordes några få med Automat i samma case) medans Omega satte quartz verk i samma modeller som dom även hade automat av, BAD move...

Så jag tror inte en ny OysterQuartz skulle dra ner märket på samma sätt, eftersom den inte 'utger' sig för att vara en automat och skulle nog inte bli billigare heller för den delen...

ErikGBG och 80talisten gillar detta.
  8. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag tror att det skulle bli att många blev intresserade.

Och att en eller någon enstaka HEQ-modell skulle dra ner lyxfaktorn tycker jag är struntprat. Den som läser om Grand Seikos 9F HEQ-kalibrar kommer att få se att det handlar om fina verk som ej ska jämföras med vanliga kvartsverk.

9. Ricrob

Ricrob Friherre

En riktigt trevlig tanke Master! Som en DJII med 41 mm men tunnare och vassare. Ascoolt!

Edit: ångrade mig lite.. Kanske ännu finare om de gjorde den typ 39-40 mm för att inte riskera att den blir "blaffig"..?

10. 39mm vore perfekt!

11. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Jag måste ändå säga att 36:an är en perfekt storlek. Formen på boetten görs att den bärs rätt mycket större än andra 36or. Integrerad länk och höjden bidrar även också till en något större känsla på armen.
    Nu har ju jag dock "vanliga" furubrädor till handleder och inga ekstockar... :(

12. Kson

Kson Friends of KS

Den är snygg som den är behövs ingen ny ;)

easy rider gillar detta.
  13. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    EDTIT: Editerar bort eftersom jag är bäng.

;)

masterkiller gillar detta.
  14. Ricrob

Ricrob Friherre

Jag tror att just det motsäger att de gör en remake, det att priset skulle bli så pass högt och frågan är om folk idag skulle betala det priset..?

15. Ricrob

Ricrob Friherre

masterkiller gillar detta.
  16. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Helt. Det är måndag idag va?

17. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Njäe, rätt liten chans - dels för att det inte är relevant i utbudet och även för att marknaden sannolikt inte är intresserad av att köpa stålquartz för 60-70k (och att sänka priset är inte aktuellt).

18. Ricrob

Ricrob Friherre

Precis.. Tyvärr!

19. joey

joey Stadsbo

Med tanke på att de släppt Sky-Dweller och Yacht Master II nyligen, som båda kan anses lite crazy och långt från vad andra klockmärken släpper, så skulle jag inte bli förvånad om de skulle sticka ut från de övriga märkena även genom att skäppa en ny kvartsklocka.

Personligen hoppas jag på en perpetual calendar med tio års batterilivslängd, ungefär som det gamla ryktet om 5155-verket handlar om. Helst 36mm och stål, så att man har råd med en...

Spencer och Aquaracer2 gillar detta.
  20. Warg

Warg Bonde

Den är redan perfekt i form o design, mao en otroligt snygg klocka..

21. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Vore coolt. Kanske med ett 9F8x verk... :)

22. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Alright, om det är en procents chans att det kommer en ny OQ är det av det ännu en hundradels chans att en evighetskalender kommer i stål...

Mårtenssons ur Brookfield