• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny sammarbetspartner på KS!

Kör Brookfield på en av min klockor, är väldigt nöjd med servicen. :)

Jag strulade lite med en utlandsresa som var inplanerad och enligt reglementet så fanns det 14 dagars karens mot just utlandsresor efter tecknandet av försäkringen. Men Brookfield gjorde ett undantag och hjälpte mig med detta, otroligt smidigta att ha att göra med.

/gustav
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Välkomna!
Själv har redan tecknat hos er och allt fungerade bra, men så har ingen skada skett heller....utan jag har bara betalt premie som tur är, jag hoppas det fortgår så att jag slipper skador/förlust och betalar gärna premie för att vara säker. Ser fram emot KS-rabatt! Trevligt! :)
 

zebbo_apa

Omega
Nu ska man väl egentligen inte lyfta fram konkurrenter allt för mycket ;) men då jag själv jobbar i försäkringsbranschen sedan flera år tillbaka så har jag bra koll på Brookfield och kan bara ge båda tummarna upp - riktigt bra personal, som erbjuder väldigt bra försäkringar... but stay the f*ck of my business ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet om det krävs värderingsintyg som vanligt? Det är rätt jobbigt för oss som inte bor i STHLM. Ta min JLC exempelvis, den säljs bara i STHLM-butiker. Man är ju inte jättesugen att skicka upp klockan till STHLM bara för att få ett intyg när priserna ändå står på JLCs hemsida.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet om det krävs värderingsintyg som vanligt? Det är rätt jobbigt för oss som inte bor i STHLM. Ta min JLC exempelvis, den säljs bara i STHLM-butiker. Man är ju inte jättesugen att skicka upp klockan till STHLM bara för att få ett intyg när priserna ändå står på JLCs hemsida.
Kan du skriva STHLM en gång till? :)

Jag har hela min samling hos Brookfield. Funkar bra.
Har mailat in kort på typ allt. Värdering kan gå att diskutera med handläggarna. De har bra koll. Värderingsintyg är ju iofs att föredra.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är väl egentligen inte så konstigt. Tråkigt förvisso men inte så konstigt.
Jag förstår inte grejen, skulle man vara mindre rädd om sin klocka för man är under 25?
Är det större risk att bli rånad för man är under 25?
Finns det statistik på detta likt det finns statistik på att majoriteten av de inblandade i bilolyckor är män under 25 körandes i en BMW?
Utveckla gärna för en som är under 25 och oförstående..
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag förstår inte grejen, skulle man vara mindre rädd om sin klocka för man är under 25?
Är det större risk att bli rånad för man är under 25?
Finns det statistik på detta likt det finns statistik på att majoriteten av de inblandade i bilolyckor är män under 25 körandes i en BMW?
Utveckla gärna för en som är under 25 och oförstående..

Kanske för att de har större behov av att flasha med klockor, drar sig till uppmärksamhet, är ute och krögar oftare => större risk.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag förstår inte grejen, skulle man vara mindre rädd om sin klocka för man är under 25?
Är det större risk att bli rånad för man är under 25?
Finns det statistik på detta likt det finns statistik på att majoriteten av de inblandade i bilolyckor är män under 25 körandes i en BMW?
Utveckla gärna för en som är under 25 och oförstående..
Ja.
Ja.
Ja.
=
Folk under 25 är en för stor risk för bolaget.

Ett alternativ vore högre premie för dem under 25.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag förstår inte grejen, skulle man vara mindre rädd om sin klocka för man är under 25?
Är det större risk att bli rånad för man är under 25?
Finns det statistik på detta likt det finns statistik på att majoriteten av de inblandade i bilolyckor är män under 25 körandes i en BMW?
Utveckla gärna för en som är under 25 och oförstående..
Nä du är antagligen inte mindre rädd om din klocka än vad jag är om min.
Försäkringsbolagen däremot anser att en yngre människa utsätter sig för mer saker än en äldre. Risken är större iom att ni rör er på ställen där risken för rån är större osv.
Nu låter det ju inte som att detta gäller just dig. Men bolagen drar ju alla över en kam tyvärr.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag förstår inte grejen, skulle man vara mindre rädd om sin klocka för man är under 25?
Är det större risk att bli rånad för man är under 25?
Finns det statistik på detta likt det finns statistik på att majoriteten av de inblandade i bilolyckor är män under 25 körandes i en BMW?
Utveckla gärna för en som är under 25 och oförstående..

Har släkt som jobbar på försäkringsbolag, allt handlar om statistik och trender. Det stämmer ganska bra faktiskt när man får ta del av deras bedömningar och verkligt utfall. I detta fallet är det helt ok att dra alla över en kam :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nä du är antagligen inte mindre rädd om din klocka än vad jag är om min.
Försäkringsbolagen däremot anser att en yngre människa utsätter sig för mer saker än en äldre. Risken är större iom att ni rör er på ställen där risken för rån är större osv.
Nu låter det ju inte som att detta gäller just dig. Men bolagen drar ju alla över en kam tyvärr.
Jo jag förstår ju hur de tänker, men kan inte riktigt hålla med dem.

Har släkt som jobbar på försäkringsbolag, allt handlar om statistik och trender. Det stämmer ganska bra faktiskt när man får ta del av deras bedömningar och verkligt utfall. I detta fallet är det helt ok att dra alla över en kam :)
Tycker det borde finnas fler parametrar som spelade in för att få försäkra isf,är väl ändå större risk att en låt säga 35 åring boendes i centrala Stockholm är ute på krogen och utsätts för rån än en 21 åring som bor i skogen i Norrland?


Har svårt att tro att ett sånt beteende skulle försvinna bara för man fyller 25.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ironi eller inte men stött på allt för många runt 50-års åldern som lever ut 50-års krisen med att köpa dyra klockor, båtar, hus osv och pratas hej vilt om det gör det också om det är för att flasha eller för man är stolt över det vet väl ingen men som sagt beror väl på vilka kretsarna man rör sig i. Lätt att råna en full man under 25 men det är nog rätt lätt att råna en 50 taggare också.

Bedömning borde ske individuellt via ett möte som fastställer slutkostnaden.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det borde finnas fler parametrar som spelade in för att få försäkra isf,är väl ändå större risk att en låt säga 35 åring boendes i centrala Stockholm är ute på krogen och utsätts för rån än en 21 åring som bor i skogen i Norrland?

Nej, faktiskt inte, sett till totalen. ;)
 

Mr Chance

Kalmar
Någon som vet om det krävs värderingsintyg som vanligt? Det är rätt jobbigt för oss som inte bor i STHLM. Ta min JLC exempelvis, den säljs bara i STHLM-butiker. Man är ju inte jättesugen att skicka upp klockan till STHLM bara för att få ett intyg när priserna ändå står på JLCs hemsida.
Du vet att även götlaborgare kan åka till STHLM va?
 

Marckus

Panerai
Gränsen är dragen vid 25 av en anledning. Anledningen heter statistik. Det borde väl vara rätt enkelt att förstå?

Edit: Kul med samarbetet och hoppas båda parter blir nöjda!
 
Topp