Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny Seamaster Megaquartz 32KHz + polering

Diskussion i 'Diskussion' startad av maxmol, 10 juli 2013.

1. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Vet inte vad som hänt på senare tid. Men på två veckor har jag köpt två Omega. Har också budat och försökt snappa upp ett par till. Här är dock denna veckas Omega. Köpte den av aosehus (rekommenderar verkligen säljaren) som skickade den rekommenderat från Schweiz.

Hade köpt ett batteri i väntan på att den skulle ankomma. Så ca 5 min efter jag fick den innan den så tickade den igen. Den fick också genomlida en lätt slipning och polering.

Här kan man se annonsen. Där kan man också se "before" bilder innan slipningen. http://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-megaquartz-32khz-sänkt-1000kr.8101/

Hade aldrig set en Megaquartz innan och en lycklig överraskning är att den är stor. Den är både större och tyngre än väntat. Har tagit bilder där man kan jämföra med Seamaster "Bond" och Speedmaster.

fredtiger, Bojke, Aboynamedsue och 5 andra gillar detta.
  2. Kson

Kson Friends of KS

Gillar!!!

3. JS

JS Friends of KS

Coolt namn, MegaQuartz... Ger lite tyngd

theargonaut och maxmol gillar detta.
  4. aosehus

aosehus Friends of KS

Från:
    Zürich
    Kul att du blev nöjd! Lite Glashütte Seventies över den.

5. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Faktiskt. Lite svårt att matcha den till annat än mustasch och potatismos. Men det gör den inte mindre häftig för det.

aosehus gillar detta.
  6. _jonte

_jonte Friends of KS

Grymt coola de där! Mycket fin blev den efter lite slipning. :)
    Lite extra intressant denna, då den har märkning Megaquartz, fast den "bara" har det vanliga urverket på 32 kHz. Megaquartz är egentligen bara de som kör på frekvensen 2,4 MHz. Vissa övergångsmodellen fick dock heta Megaquartz ändå. Man kan läsa mer här:
    http://forum.tz-uk.com/showthread.php?191564-Omega-2-4Mhz-Megaquartz-Collected-Pictures-and-Facts
    och här
    http://forum.tz-uk.com/showthread.php?157389-Omega-Megaquartz-F2-4Mhz-a-dream-come-true

Min samtida 32 KHz'are (Mariner II) säger hej! :D

fredtiger och maxmol gillar detta.
  7. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Mariner upplagorna är riktigt snygga. Rätt så bastanta dom också som jag förstår det?

8. andheg

andheg Friends of KS

Den där gillar jag, cool!

9. _jonte

_jonte Friends of KS

Inte direkt, du tänker på Omega Marine Chronometer. På bilden har jag alltså den mindre modellen med modesta 29*39mm. :D

Mårtenssons ur Brookfield