• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NY! Seamus Watch Co.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Seamus See

Breitling
Hej!

Jag heter Seamus och jag ska startar en klocka företag som heter Seamus Watch Co. Vi strävar efter att skapa en unik, enkel men ändå elegant stil av hög kvalitet klockor för herrar utan det höga priset. Den första varianten av klockor från Seamus Watch Co. kommer att kallas "The Alpha Series", en klocka som är stilig och elegant.

The Alpha Series kommer i 3 olika färger, Vitt, Svart, Blå.

Lug width: 20mm
Crown width: 5mm
Case thickness: 9.65mm
Crystal: Sapphire crystal front and back
Strap: Genuine leather strap
Water resistance: 5ATM/50 meters
Movement: Seagull ST17 automatic


Seamus Watch Co. will be launching on .... on 1st September 2015!

Instagram:
Facebook:

Tack!

Medvänlighälsningar,
Seamus
 

Bilagor

  • Alpha Night.JPG
    Alpha Night.JPG
    101.5 KB · Visningar: 423
  • small res.jpg
    small res.jpg
    35.8 KB · Visningar: 398
  • small res 3.jpg
    small res 3.jpg
    30.2 KB · Visningar: 385
  • small res 2.jpg
    small res 2.jpg
    49.5 KB · Visningar: 409
Senast redigerad av en moderator:

Hmpson

Cartier
Snubben har startat ett företag och gjort ett inlägg där han skriver "jag har gjort en klocka, köp den". Fan långt ifrån spam.

Att vissa alltid ska vara så jävla tjuriga. Blir snabbt så sjukt trist jargong.

För mig känns texten väl google-translate för att inte sakta börja backa bakåt. Man är väl skadad av 25 års spam kanske. Men visst: är allt reko så stort lycka till.
 

Greven

Audemars
Tufft och vågat initiativ på en spännande marknad! Eloge till modet att följa en dröm och göra den till verklighet. Stort lycka till!

(Edit: The watch: Unfortunately not my cup of tea)
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Känns som någon som inte är entusiast, men gärna vill hänga på DW tåget ett par år för sent. Speciellt när måtten anges på kronans diameter och mellan luggarna, men inte diametern på klockan. Sedan att designen känns "generic" och som hämtad från en kinafabrik gör ju inte saken bättre...
 

JohnDoe

Rolex
Nu kommer griniga gubben. Jo googlar man så har han gått in på varenda klockforum som finns och vi ligger sent i tiden. Han började för någon månad sedan på andra forum. Visserligen fanns det ett par svenskklingande namn på hans facebook men utan åäö.... Kanske de inte bor i SE utan i något annat land. Kanske inspirationskälla till frimärkena. Sist men inte minst är medvänlighälsningar i ett ord. Inte någon svensk är så dålig på svenska. De andra småfelen kan man väl ta för dålig tonårssvenska men inte medvänlighälsningar. Sammantaget spamkänsla.
 

Seamus See

Breitling
Hi guys, I'm sorry but my swedish is not very good, I assure you this is not a spam. I left out one important detail, the diameter of the watch which is 40mm. I appreciate all the comments and thank you for your support!
 

horologium

Omega
2-Faktor
Sist men inte minst är medvänlighälsningar i ett ord. Inte någon svensk är så dålig på svenska
Känns olustigt med din fokus på personens ursprung. Han skrev klart och tydligt att han heter Seamus, så det är väl ingen skräll om hans första språk är något annat än svenska. Det spelar väl ingen roll!
 

JohnDoe

Rolex
Känns olustigt med din fokus på personens ursprung. Han skrev klart och tydligt att han heter Seamus, så det är väl ingen skräll om hans första språk är något annat än svenska. Det spelar väl ingen roll!
Men va.... Är du helt trött eller. Du verkar helt ursprungsfixerad. Det jag syftade på var att han med största sannolikhet spammade eftersom det var ganska tydligt att han varit inne på fyrtiosjutton andra klocksiter och körde google translate. Att det var svenska frimärken, absolut vodka etc betydde inte att det var en svensk produkt. Sen skiter jag fullständigt i om han är grön, gul, rutig amerikan etc. Men jag menar att han spammar pga kass svenska, kan du kanske fatta det.....
 

horologium

Omega
2-Faktor
...betydde inte att det var en svensk produkt...
Vem har påstått att det är en svensk produkt?

Men jag menar att han spammar pga kass svenska, kan du kanske fatta det.....
Kass svenska betyder inte omedelbart ett oseriöst syfte. Det säger bara att personen inte kan perfekt svenska vilket TS även tydligt skriver i tråden! Han har ju inte försökt dölja det varför din analys känns märklig.

Det spelar ju ingen roll egentligen men det finns iallfall en twitter och instagram profil med TS namn vilken man skulle kunna gissa pekar mot en person som varit utbytesstudent i Sverige eller liknande vilket säkert förklarar bildernas anknytning till sverige. Men då får man kanske inte posta här på knagglig svenska enligt dig?
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
Vem har påstått att det är en svensk produkt?


Kass svenska betyder inte omedelbart ett oseriöst syfte. Det säger bara att personen inte kan perfekt svenska vilket TS även tydligt skriver i tråden! Han har ju inte försökt dölja det varför din analys känns märklig.

Det spelar ju ingen roll egentligen men det finns iallfall en twitter och instagram profil med TS namn vilken man skulle kunna gissa pekar mot en person som varit utbytesstudent i Sverige eller liknande vilket säkert förklarar bildernas anknytning till sverige. Men då får man kanske inte posta här på knagglig svenska enligt dig?
Ja om du älskar spam så är det upp till dig. Själv är jag trött på alla billiga Me-Too skräpgrejer som inte tillför kvalitet eller estetik. Det går att beställa samma skräp från Ali... Folk som spammar i forum är jag jävligt trött på. Ungefär som alla skräp pop-up annonser och mail. Ser inte någon anledning att uppmuntra det.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grundregel 1A är ju också att man som näringsidkare kontaktar forumägarna och kollar om det är okej att pusha sin produkt. Vederbörande har inte gjort det, så vi stänger detta....även om det är kul att det verkar vara Seagullverk och lite högre ambition än the usual accessoarmärke...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp