Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

NY! Seamus Watch Co.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Seamus See, 28 augusti 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Seamus See
    Trådstartare

Seamus See Torpare

Hej!

Jag heter Seamus och jag ska startar en klocka företag som heter Seamus Watch Co. Vi strävar efter att skapa en unik, enkel men ändå elegant stil av hög kvalitet klockor för herrar utan det höga priset. Den första varianten av klockor från Seamus Watch Co. kommer att kallas "The Alpha Series", en klocka som är stilig och elegant.

The Alpha Series kommer i 3 olika färger, Vitt, Svart, Blå.

Lug width: 20mm
    Crown width: 5mm
    Case thickness: 9.65mm
    Crystal: Sapphire crystal front and back
    Strap: Genuine leather strap
    Water resistance: 5ATM/50 meters
    Movement: Seagull ST17 automatic

Seamus Watch Co. will be launching on .... on 1st September 2015!

Instagram:
    Facebook:

Tack!

Medvänlighälsningar,
    Seamus

Bifogade filer:

Last edited by a moderator: 1 september 2015
    _uragenten_ och SSL gillar detta.
  2. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Priser? Material I boett?

3. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Borde kanske komplettera med diametern på klockan, brukar vara ett av de viktigaste måtten.

Lycka till.

Rookien och eriksson850 gillar detta.
  4. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Ledsen men första intrycket inger inget förtroende vad gäller elegant stil och hög kvalité.
    Funkar säkert för vissa men inte för mig. Lycka till i alla fall :)

eriksson850 och Sandkvist gillar detta.
  5. Seamus See
    Trådstartare

Seamus See Torpare

Early bird price kr1,020. 316L Stainless steel case.

6. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Kör en passaround eller något, detta känns väldigt spammigt.

JohnDoe gillar detta.
  7. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Snubben har startat ett företag och gjort ett inlägg där han skriver "jag har gjort en klocka, köp den". Fan långt ifrån spam.

Att vissa alltid ska vara så jävla tjuriga. Blir snabbt så sjukt trist jargong.

vonhall, Hoarz, Wozzor och 3 andra gillar detta.
  8. par

par Friends of KS

Kul! Hoppas det går bra för er, önskar er all lycka!

9. Hmpson

Hmpson Stadsbo

För mig känns texten väl google-translate för att inte sakta börja backa bakåt. Man är väl skadad av 25 års spam kanske. Men visst: är allt reko så stort lycka till.

10. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tufft och vågat initiativ på en spännande marknad! Eloge till modet att följa en dröm och göra den till verklighet. Stort lycka till!

(Edit: The watch: Unfortunately not my cup of tea)

Senast ändrad: 28 augusti 2015
  11. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Känns som någon som inte är entusiast, men gärna vill hänga på DW tåget ett par år för sent. Speciellt när måtten anges på kronans diameter och mellan luggarna, men inte diametern på klockan. Sedan att designen känns "generic" och som hämtad från en kinafabrik gör ju inte saken bättre...

F-L-P, Greven och Donkii gillar detta.
  12. Erik M

Erik M Torpare

Inget för mig, tyvärr.

Senast ändrad: 28 augusti 2015
  13. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    lite skepsism är ju hälsosamt men tycker att det ofta är hellre fria än fälla här..

image.jpg
    image.jpg

Hmpson gillar detta.
  14. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Nu kommer griniga gubben. Jo googlar man så har han gått in på varenda klockforum som finns och vi ligger sent i tiden. Han började för någon månad sedan på andra forum. Visserligen fanns det ett par svenskklingande namn på hans facebook men utan åäö.... Kanske de inte bor i SE utan i något annat land. Kanske inspirationskälla till frimärkena. Sist men inte minst är medvänlighälsningar i ett ord. Inte någon svensk är så dålig på svenska. De andra småfelen kan man väl ta för dålig tonårssvenska men inte medvänlighälsningar. Sammantaget spamkänsla.

15. Zcooter

Zcooter Torpare

Ja, märklig introduktion för en ny klocka att utelämna själva storleken på boetten

16. Seamus See
    Trådstartare

Seamus See Torpare

Hi guys, I'm sorry but my swedish is not very good, I assure you this is not a spam. I left out one important detail, the diameter of the watch which is 40mm. I appreciate all the comments and thank you for your support!

17. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Riktigt ful klocka på alla sätt och vis

18. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
    Känns olustigt med din fokus på personens ursprung. Han skrev klart och tydligt att han heter Seamus, så det är väl ingen skräll om hans första språk är något annat än svenska. Det spelar väl ingen roll!

19. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tror han kommer hitta sina kunder någon annanstans än här på Klocksnack! ;)

tim ur länk gillar detta.
  20. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Men va.... Är du helt trött eller. Du verkar helt ursprungsfixerad. Det jag syftade på var att han med största sannolikhet spammade eftersom det var ganska tydligt att han varit inne på fyrtiosjutton andra klocksiter och körde google translate. Att det var svenska frimärken, absolut vodka etc betydde inte att det var en svensk produkt. Sen skiter jag fullständigt i om han är grön, gul, rutig amerikan etc. Men jag menar att han spammar pga kass svenska, kan du kanske fatta det.....

21. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
    Vem har påstått att det är en svensk produkt?

Kass svenska betyder inte omedelbart ett oseriöst syfte. Det säger bara att personen inte kan perfekt svenska vilket TS även tydligt skriver i tråden! Han har ju inte försökt dölja det varför din analys känns märklig.

Det spelar ju ingen roll egentligen men det finns iallfall en twitter och instagram profil med TS namn vilken man skulle kunna gissa pekar mot en person som varit utbytesstudent i Sverige eller liknande vilket säkert förklarar bildernas anknytning till sverige. Men då får man kanske inte posta här på knagglig svenska enligt dig?

Senast ändrad: 30 augusti 2015
  22. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Ja om du älskar spam så är det upp till dig. Själv är jag trött på alla billiga Me-Too skräpgrejer som inte tillför kvalitet eller estetik. Det går att beställa samma skräp från Ali... Folk som spammar i forum är jag jävligt trött på. Ungefär som alla skräp pop-up annonser och mail. Ser inte någon anledning att uppmuntra det.

23. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Grundregel 1A är ju också att man som näringsidkare kontaktar forumägarna och kollar om det är okej att pusha sin produkt. Vederbörande har inte gjort det, så vi stänger detta....även om det är kul att det verkar vara Seagullverk och lite högre ambition än the usual accessoarmärke...

JohnDoe och eriksson850 gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield