• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Seiko skx007, 1 timme fel.

Ryttaren

Rolex
Testade min Skx som jag köpte från hongkong ca ett år sen. Lite spretigt men håller tiden rätt bra.

image.jpeg
 

Bebitz

Cartier
Ett tips: Jag har alltid betalat med Paypal när jag köpt något på CW och Paypal står för returfrakt upp till 250 kr. Om det nu är fraktkostnaden som är jobbig vid en eventuell retur?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Är ute efter en SKX007, är det safe att köpa en från uret.se? Eller riskerar man att de i sin tur köper in från cw? :p
 
Är ute efter en SKX007, är det safe att köpa en från uret.se? Eller riskerar man att de i sin tur köper in från cw? :p


Jag hade aldrig gett 3000 för en skx007:) Då hade jag hellre köpt något från Certina! Jag köpte min på CW och den går väldigt bra, i värsta fall är det bara att regulera den och det kostar inte många kronor
 
Det var lite det jag tänkte. De säljer den för runt 2200.-.
Köper de in klockorna från cw så har de en ok marginal.

Jag tror det är fullt möjligt jag med:) Som sagt ja hade tagit chansen att köpa från CW, köpte min för ca 2 månader sedan och den går sjukt bra! Skulle det vara något tror jag inte det kostar många 100 att fixa hos en Seiko förhandlare då verket som sitter i ska vara sjukt lätt att hantera:)
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Ännu en klocka från creationwatches som felar. När fan ska folk sluta handla av dem? Helt ärligt så tycker jag vi får skylla er själva nu med tanke på alla felande klockor de säljer.
Ganska hård kommentar. Har tänkt handla där två gånger och jag hade inte en aning om problemet. ..

Bra att ni säger det men man är inte dum i hôvet för att man inte vet eller har hittat disstrådarna:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ganska hård kommentar. Har tänkt handla där två gånger och jag hade inte en aning om problemet. ..

Bra att ni säger det men man är inte dum i hôvet för att man inte vet eller har hittat disstrådarna:)
Det kanske var lite hårt av mig men drt är vida kännt att CW säljer felande klockor. En snabb googling eller sökning på Klocksnack räcker för att inse det. Detta är väl tredje tråden om CW och felande SEIKOs på bara en månad?
 

noeLLY

Cartier
Men en mekanisk klocka för 2000kr?!
Känns som risken att en sån felar ändå är aningen större jämfört med en mer påkostad modell från seiko. Jag upplever seiko som bra kvalite överlag men man får ofta vad man betalar för. Mvh
 
Topp