Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny smart klocka från LG - lanserad idag

Diskussion i 'Diskussion' startad av jandan, 28 augusti 2014.

1. jandan
    Trådstartare

jandan Friends of KS

fretig gillar detta.
  2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Skulle nog hellre svälja cyanid än att ha den som klocka... Köper inte smartklockor alls

bubben67, dräpdrulle och Norrlänningen gillar detta.
  3. Jone

Jone Bonde

Från:
    Helsingfors
    Ser ju hyffsat snygg ut, tror dock att Moto 360 kan bli mer intressant.

fretig gillar detta.
  4. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Ser bra mkt bättre ut än moto skiten, ser ju ut som att man kommer kunna slänga på ett nato.

5. Mforce

Mforce Biskop

Snyggast smartklockan hittills.
    Fortfarande tämligen ointressant.

eriksson850 och Gummo gillar detta.
  6. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Alltså, helt okej.
    Men vissa delar är lite svårt att förstå.

Hur kan minnet endast vara på 4gb när ett micro SD finns upp till hela 64gb?
    Kan ju knappast ha varit så svårt att tryck in ett micro SD där i från början på åtminstånde 32gb.
    Jag antar ju att man ska kunna koppla in hörlurar via 3.5mm uttag i den? Då räcker ju inte 4gb långt...

Sedan batteri tiden, visst det är nog inte det lättaste med en kraftfull processor (den är ju inte usel iallafall!) i ett sånt litet paket.

7. nissehult

nissehult Friends of KS

Jag skulle nog tro att en smart klocka inte är tänkt som en media-maskin, därmed behövs inte stora minnesmängder eller hörlursuttag. Jag tror mer på att klockan kommer att användas för notifieringar (mail, FB, etc.) och annan typ av enklare informationsvisning. Plus sensorer typ stegräknare, pulstagning etc.

Undrar om det skulle fungera med en rotor a'la automatisk klocka för att ladda batterier. En typ av hybrid-klocka. Det skulle ju förlänga batteritiden. Är det någon som har tillräckligt med bakgrund i fysik för att räkna på hur mycket energi en rotor genererar vid normal användning?

medinfoto gillar detta.
  8. sebastianberglind

sebastianberglind Friends of KS

Från:
    Karlstad
    Grymt snygg men ett fel, Android.

9. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
  10. kabro

kabro Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Rund skärm är ju klart snyggast, men det blir ju så opraktiskt om man skall få någon större användning av klockan.
    Läsa meddelanden, platsinfo osv.

11. wadbro

wadbro Stadsbo

Känns precis som den klockan mina kunder kommer in och vill ha "till pappa som blivit gammal och behöver tydliga visare och siffror - och den får max kosta 1000:-!"

Rock_N_Ron gillar detta.
  12. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Inte en chans. Seikos kvartsurverk i Kinetic klockorna drar typ 0.7 mikrowatt.

13. MBx

MBx Stadsbo

Jag tycker att mekaniska armbandsur är en genial idé. Liksom böcker. Och kontanter. Samt en massa andra saker.:cool:

Mforce och Anders W gillar detta.
  14. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Hellre HIV än Android :D

sebastianberglind gillar detta.
  15. nissehult

nissehult Friends of KS

Böcker var det ju också lite motstånd emot i början... ;)

Mforce gillar detta.
  16. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Hmm, jag har svårt att förstå användningscase för smartklockor... jag kan köpa att det kan vara smidigt att se att man fått ett mail eller liknande utan att behöva rota upp mobilen. Dock så kommer det ändå att sluta i att man får rota upp mobilen då man inte kan svara på mail eller liknande via smartklockan.

Personligen så har jag inte för vana att missa att mobilen både vibrerar och gör ljud. Så varför hosta upp X-k SEK på vad som egentligen är en halvdålig skärmförlängare som behövs laddas varje dygn?

17. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Nästan alla har ju förbannat bra smartphones. Det här blir ju lika som att gå omkring med en extra sko i varje ficka utifall man skulle hamna på ojämnt underlag...

18. nissehult

nissehult Friends of KS

Det må så vara. Men... läser man teknikbloggarna så verkar det som att tekniknördarna som först var skeptiska blir smått frälsta över att ha notifieringar etc. på armen - istället för att slita upp mobilen varje gång. Visst låter det lite "fjantigt" men jag har ändå viss förståelse för att det kan vara användbart.

Men det är tekniknördarna det, de som vanligtvis provar det senaste. Sen har vi klocknördarna som är mer svårövertygade, dels på grund av något icke-mekaniskt, och dels på grund av begränsat utrymme på armen. Jag/vi som är bårde teknik- och klocknörd blir lite kluven. Personligen väntar jag på någon form av hybridlösning. Jag är övertygad om att förr eller senare så sitter en stor del av befolkningen med en "smart" skärm på armen - men inte nödvändigtvis som en ersättare till den mekaniska dinkan.

19. fishy

fishy Torpare

Från:
    Stockholm
    Men orka ladda klockan varje dag.. Ska man ha en sån där så är Pebble Steel mitt val.

20. kabro

kabro Stadsbo

Från:
    Stockholm

Det är bättre att hosta upp XX-k SEK för en grym penisförlängare :D

21. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Gillar den skarpt, men som andra har påpekat är det android. Dessutom tror jag man egentligen inte har så stor användning av en smartklocka.

22. Oskar

Oskar Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag både LGn och sony smart Watch 3. Tyvärr är den sistnämnda att föredra just på grund av att den är lättare att använda med rektangulär skärm.

Mårtenssons ur Brookfield