• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny som vill köpa Rolex, Kaplans?

Är Kaplans-klockan på länken ett bra köp till det priset?

  • Ja

    Röster: 2 4.1%
  • Nej

    Röster: 44 89.8%
  • Svårt att avgöra/vet ej

    Röster: 3 6.1%

  • Totala väljare
    49
  • Enkät stängd .

Nea

Breitling
Har du tittat på den blå tavlan med stavindex? Den har fantastiska färgskiftningar i olika ljus, tycker definivt du ska pröva den, kanske med svart datum också.

Det finns massa snygga färger tycker jag, jag får kanske titta en gång till innan jag bestämmer mig. Även det tjusiga blommönstret Per visade, även om det eventuellt är lite mycket som händer i mönstret för min smak. Gillar det rena!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det finns massa snygga färger tycker jag, jag får kanske titta en gång till innan jag bestämmer mig. Även det tjusiga blommönstret Per visade, även om det eventuellt är lite mycket som händer i mönstret för min smak. Gillar det rena!


Satsa på en enfärgad tavla utan mönster. Mycket mer klassiskt enligt mitt tycke!
Jag tror en sådan tavla håller känns mer aktuell under längre tid och att du inte tröttnar på den så fort!
 
  • Like
Reactions: Nea

Apansson

Torpare
Det finns massa snygga färger tycker jag, jag får kanske titta en gång till innan jag bestämmer mig. Även det tjusiga blommönstret Per visade, även om det eventuellt är lite mycket som händer i mönstret för min smak. Gillar det rena!

Annars kostar ju en ny tavla bara typ 3000 spänn, så det är inte hela världen! Är du inne på att köpa nytt eller? I sådana fall rekommenderas kanske en lunch och förmedlingshjälp med vår käre Spencer66
 

Nea

Breitling
Annars kostar ju en ny tavla bara typ 3000 spänn, så det är inte hela världen! Är du inne på att köpa nytt eller? I sådana fall rekommenderas kanske en lunch och förmedlingshjälp med vår käre Spencer66

Ja, det blir nytt som det ser ut nu, förmodligen från Biblioteksgatan. Det går säkert att köpa billigare på nätet, men jag kan lägga lite mer för att premiera en fysisk butik tänker jag. 50 500 kr blir priset.
 

Icaras

Rolex
Ja, det blir nytt som det ser ut nu, förmodligen från Biblioteksgatan. Det går säkert att köpa billigare på nätet, men jag kan lägga lite mer för att premiera en fysisk butik tänker jag. 50 500 kr blir priset.
Det behöver inte alltid bli dyrare i butik. Många kan erbjuda bättre pris om det efterfrågas och köparen är beredd på att genomföra köpet. Du kan ju alltid traska in hos vår forumsponsor vid Sergels Torg och nämna att du frågat om råd här? :)
 
  • Like
Reactions: Nea

Apansson

Torpare
Ja, det blir nytt som det ser ut nu, förmodligen från Biblioteksgatan. Det går säkert att köpa billigare på nätet, men jag kan lägga lite mer för att premiera en fysisk butik tänker jag. 50 500 kr blir priset.

Nymans Ur har man tur med ibland, när de är bra är de riktigt bra. Dock skulle jag råda dig till att ta en tripp in till Rob Engström, jag kan garantera dig att en bättre butiksupplevelse än så får du inte någonstans i världen. Går du in dit, säger att du bett om råd på Klocksnack och blivit rekommenderad dit och att du är redo för köp, samt kanske nämna vilket pris du får på biblioteksgatan så tror jag att de minst kan matcha det i alla fall.
 

DrDre

Patek
Färgen är en smakfråga och där vet du bäst själv vad du tycker är snyggt och vad som passar dina kläder etc. Men det kan vara värt att tänka på att en ljusurtavla med ljusa visare blir lite svårare att läsa av tex när det är lite halvmörkt, du vill kolla fort etc. (Något jag noterat på min egen med grå urtavla). Min favoritfärg är nog den mörkblå, men stålgrå är ju å andra sidan jäkligt snyggt då det matchar resten av klockan. Och svart är mer "sharp" och kan nog dessutom bli jäkligt snyggt om du vill köra på en svart rem i kroko.

Mitt tips skulle vara att om du ska köpa beg, (du borde få en hyggligt ny för lite över 30) lägg då upp lite bilder och info så kan du få hjälp och råd. Det kan bli fel (och dyrt) att handla beg om man inte har erfarenhet.
 
  • Like
Reactions: Nea

Nea

Breitling
Nymans Ur har man tur med ibland, när de är bra är de riktigt bra. Dock skulle jag råda dig till att ta en tripp in till Rob Engström, jag kan garantera dig att en bättre butiksupplevelse än så får du inte någonstans i världen. Går du in dit, säger att du bett om råd på Klocksnack och blivit rekommenderad dit och att du är redo för köp, samt kanske nämna vilket pris du får på biblioteksgatan så tror jag att de minst kan matcha det i alla fall.

Jag fick lite rabatt också, tack för ditt tips!
 
Topp