Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ny Tudor Pelagos vs Tudor Sub 79190 (blå) från 2000

Diskussion i 'Diskussion' startad av Per Forsberg, 5 september 2015.

1. Per Forsberg
    Trådstartare

Per Forsberg Bonde

Från:
    Fagersta, nu Stockholm
    Kära klockvänner!
    Så här på lördagskvällen efter fotbollsmörkret har jag blivit sugen på en blå Tudor Submariner 79190. Dock har jag redan en pelagos som jag köpte ny från Krons i vintras. Min fråga är vae ni tycker? Ska man våga sälja den nya klockan ohc införskaffa sigmen 79190?

Point Blank gillar detta.
  2. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om du är sugen på en 79190 så kör på det! Din Pelagos kan du nog sälja rätt snabbt och smärtfritt här på KS. Borde inte sjunkit mycket all i värde och du har väl fullset och då blir det ju ännu lättare att flippa den. Go for it!

3. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Jag har haft föregångaren 79090. Skulle inte byta Pelagos mot en 79190.

4. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Byt för all del om du känner för det. Pelagosen är lättsåld om du vill flippa den. Jag hade dock valt den tidigare versionen 76100 eller 79090 med plexiglas istället. Vissa 79190 har väl blank tavla med vitguld runt lumen, snyggare och mer retro med bara matt målad tavla och plexi. :)

yonsson och Per Forsberg gillar detta.
  5. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Safirglas på 79190, vinner alla dagar i mina ögon.

6. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Plexi är väl mysigt på en gammal klocka!

7. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Jo men som oförbätterlig heders klumpeduns är det bättre att använda safir.

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Enda anledningen att köpa en icke ny Tudor är ju för att få matt tavla med målade index och plexi så jag hade inte köpt en 79190 utan en 79090 vilket jag också gjort. :)

Ganska stor skillnad mellan Pelagos och de äldre modellerna så försök prova en 79190/79090 innan du byter.

Mårtenssons ur Brookfield