• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny TV-serie (med Kristian Haagen): Auktionshuset

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Haagen verkar vara en skön lirare :mrgreen:

Kollade bara lite snabbt och danska är inte min specialitet, så var det någon som:

1) Fattade hur mkt klockan värderades till?
2) Fattade varför det ej blev en deal - ville han ej sälja pga affektionsvärdet?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
JS_80 skrev:
Haagen verkar vara en skön lirare :mrgreen:

Kollade bara lite snabbt och danska är inte min specialitet, så var det någon som:

1) Fattade hur mkt klockan värderades till?
2) Fattade varför det ej blev en deal - ville han ej sälja pga affektionsvärdet?
1. 60-80k SEK.
2. Han tyckte att den var för unik för att sälja den.
 

Isodor

Audemars
Jävligt svårt med skånskan men var klockan från samma år som månlandningen?

Värdering av 60- 80 000 :-? Trodde det skulle vara mer.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
daviden skrev:
JS_80 skrev:
Haagen verkar vara en skön lirare :mrgreen:

Kollade bara lite snabbt och danska är inte min specialitet, så var det någon som:

1) Fattade hur mkt klockan värderades till?
2) Fattade varför det ej blev en deal - ville han ej sälja pga affektionsvärdet?
1. 60-80k SEK.
2. Han tyckte att den var för unik för att sälja den.

60-80k DKK!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Zenith skrev:
Jävligt svårt med skånskan men var klockan från samma år som månlandningen?

Värdering av 60- 80 000 :-? Trodde det skulle vara mer.

Njäe, den var inte det - det finns en sällsynt serie från 1969 som Kristian talade om, men klockan i programmet är från början av åttiotalet.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Singular skrev:
daviden skrev:
JS_80 skrev:
Haagen verkar vara en skön lirare :mrgreen:

Kollade bara lite snabbt och danska är inte min specialitet, så var det någon som:

1) Fattade hur mkt klockan värderades till?
2) Fattade varför det ej blev en deal - ville han ej sälja pga affektionsvärdet?
1. 60-80k SEK.
2. Han tyckte att den var för unik för att sälja den.

60-80k DKK!
My bad, du har helt rätt.
 
Kære alle, uret var fra 1980 og produceret i nummeret antal, ikke limiteret. Omega ved ikke selv hvor mange antal, der er produceret. Jeg vurderede uret til 60-80.000 DKK og rekvirent valgte at beholde uret af sentimentale årsager.

Dokumentarserien er på 10 afsnit og sendes hver torsdag kl. 20.30 fra DR1.
 

paradis

Audemars
Detta var något av det bästa jag har sett på länge.Välkommen Kristian, till KS,ännu en expert på klockor på KS.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Alltid sevärt att se Haagen och fina klockor. Danskan är lite väl grötig för mig som norrlänning men titta går ju bra. ;)
 

Charles_

Rolex
Per skrev:
Alltid sevärt att se Haagen och fina klockor. Danskan är lite väl grötig för mig som norrlänning men titta går ju bra. ;)
+1

Jag har väldigt svårt att förstå danska. Men väldigt trevligt program iallafall!

Gillade smygtittarna på först Kristians AP RBII och sen hans LW SpidoLite :lol: :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nytt avsnitt, med Panerai!

http://www.dr.dk/tv/se/auktionshuset/auktionshuset-10-10

DP4xeLm.png


Ping masterkiller Kristian Haagen
 
Topp