• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny (valfri) funktion för er som vill ha superkoll!

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet inte hur många av er som Twittrar, men ni som gör kommer direkt förstå vad jag pratar om när jag säger: mentions.

Forumet växer så det knakar, vi är redan uppe i över 2400 inlägg(!) på mindre än 2 veckor. Det kan bli svårt att hålla koll på allt som skrivs, och till vem det skrivs.

Inte nu längre!

Jag har petat in en notifieringsfunktion, som gör att man i inlägg kan kalla på medlemmars uppmärksamhet genom att skriva @ framför deras namn.
T.ex. @daviden
Om man blir notifierad får man ett privat meddelande här på forumet med länk till tråden samt direktlänk till det specifika inlägget någon nämnt en i.

I er Kontrollpanel hittar ni en ny funktion, under inställningar >>direktlänk<<
Aktivera notifiering
7983600256_3f45518d1e_o.png


Som ni ser på bilden har jag även lyst upp "Meddela mig vid nya personliga meddelanden". Det är nog något ni vill stänga av om ni väljer att använda notifieringsfunktionen, annars kommer ni få ett nytt email för varje gång någon kallar på er uppmärksamhet (kanske passar vissa som handsken iofs., vad vet jag?).

Det bästa av allt är för er som kör Tapatalk. Tapatalk skickar ut en notis direkt från appen vid privat meddelande, så ni som använder Tapatalk kommer aldrig missa något igen. :)


För att sammanfatta:
Det här är HELT valfritt, som standardinställning är det avstängt - man måste alltså aktivera det själv i kontrollpanelen.
Användning: @namn T.ex. @daviden
Om ni INTE vill ha email varje gång någon kallar på er uppmärksamhet i inlägg så väljer ni att avaktivera "Meddela mig vid nya personliga meddelanden".


Hoppas att ni gillar det här lika mycket som jag gör. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Va faan får ni allt ifrån??

Jag känner mig ju bara äldre och äldre för varje dag jag spenderar på dessa forum! Undrar om PRO har ngn klockgrupp...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Upptäckte nu att Tapatalk har den här funktionen inbyggd, så ni som använder Tapatalk kan avaktivera den.
Ni som inte använder Tapatalk vill nog aktivera den här funktionen för att hålla koll. :)
 
Topp