• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny vs Begagnad

Buckshot

Panerai
Du kan ju sänka blicken lite till min signatur. Inget märkvärdigt men jag har köpt alla nya. Skulle jag få ett överskott av pengar så är det möjligt att jag köper en ny Rolex, inte annars.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Alla ser inte signaturer. Och är det bara märkesloggor så säger det ju ändå inget om vilka modeller det är.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
OCD? Wikipedia ger följande förklaring; https://sv.wikipedia.org/wiki/Tvångssyndrom
Jag vet inte vad du fiskar efter?
Ni som köper begagnade klockor; Känns det inte en smula konstigt att ha ngt som andra har använt? Vem vet vad klockorna har varit med om. Ja jag läste om glädjeflickan i Usa som snodde en Rolex och gömde den på ett ....fuktigt ställe. :wideyed:
Känns som att ta över någons avlagda skor. Jag är nog inte redo att köpa begagnat.
Har jag inte råd med en ny Rolex så kör jag hellre på en ny billigare klocka.

OCD? Wikipedia ger följande förklaring; https://sv.wikipedia.org/wiki/Tvångssyndrom
Jag vet inte vad du fiskar efter?
Att inte klara av att köpa en begagnad klocka anser jag ligger rätt så nära ocd;)
 

Babinus

Cartier
Vad är problemet egentligen? Den som vill ha nytt köper nytt och den som vill ha begagnat köper begagnat. På vilket sätt får den ene problem om den andra tycker och gör annorlunda? Vilken märklig diskussion.

Var och en gör väl som man vill, eller......?
 

Folke08

Omega
Det är ju alltid trevligt med sprillans nya klockor och bilar mm. Men rent pengamässigt tjänar man mer på köpa begagnat tycker jag iallafall. :)
 

Freddie L

Panerai
Det engagerar iaf. Jag tycker det borde vara rätt självklart att om man inte är luffare så köper man nytt. :)

Luffare köper väl Certina, Vostok och Orient?
Hemmansägare Omega och Rolex?
Godsägare Patek och VC?
Kronprinsen Seiko?

;) Jag äger en Certina, har haft Vostok och spanar faktiskt på en Orient.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Att inte klara av att köpa en begagnad klocka anser jag ligger rätt så nära ocd;)
Skulle du kunna tänka dig köpa ett par begagnade skor? ;)
För att flika in med något mer så har jag själv inga problem med begagnat men förstår dem som håller sig till nytt. Finns flertalet risker med att köpa begagnat.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Skulle du kunna tänka dig köpa ett par begagnade skor? ;)
För att flika in med något mer så har jag själv inga problem med begagnat men förstår dem som håller sig till nytt. Finns flertalet risker med att köpa begagnat.[/

Japp, jag köper secondhand, beg och vintage. Men jag inser det lönlösa i att försöka övertyga de som inte gillar det i en diskussionstråd.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tycker inte heller att beggade klockor känns speciellt fräscht. För mig är det som att köpa secondhandkläder.
Svettas du runt handleden? Inte riktigt samma sak som att plocka upp en beggad tröja på myrorna. Stål är lätt att rengöra (finns en anledning att restaurangkök är i rostfritt) och läder/Nato/ gummi går att byta enkelt.
 

Chagall

Cartier
Intressant tråd. Jag håller inte med, but whatever makes you happy...

Shoutout till @Spencer66 förresten. Du skriver stundtals ganska märkliga inlägg, men sjukt underhållande sådana. Jag kan inte ta dig på allvar längre, jag bara garvar åt allt du skriver nu. Det kanske är dåligt förresten. Eller?
 
Topp