• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya appen Dreams

SSL

Audemars
Hamnade i den appen efter den här artikeln som kom upp i mitt Twitterflöde http://www.dn.se/ekonomi/apple-kovander-om-swish-och-andra-appar/
Och tänkte att det kanske kunde vara ett kul sätt att spara på.

Dreams är en sparapp som samarbetar med Ålandsbanken. Man kopplar upp sitt bankkonto till appen via Bank ID och sen väljer man vad, när, hur man ska spara.

Tänkte iaf börja spara i appen till en klocka och föra över pengar när jag hoppar över något onödigt som snacks, tipskuponger, kläder eller liknande. Saker som jag för stunden velar över helt enkelt.

Någon mer som hört om eller använder Dreams?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ser inte riktigt meningen, går ju att göra precis samma sak hos sin egna bank. Sätta upp ett sparkonto och överföra små/stora belopp. Känns mer som att det handlar om självdisciplin.
 

SSL

Audemars
Självklart handlar det om diciplin. Därför jag testar nåt nytt. Har redan flera olika månadsparanden men har svårt att spara till en pryl. Om jag ser/vet vad jag skippat för att nå upp till summan kanske det blir en annan grej. Värt ett försök för mig iaf.
 

SSL

Audemars
En annan positiv grej är att pengarna är låsta nån extra dag jämfört med om jag sparar i min bank. Ett vanligt månadspar kan jag ta pengarna från när som helst och jag har dom direkt. Med den här appen måste jag tänka någon extra gång om jag verkligen behöver köpa det jag vill köpa genom att ta pengar från sparkontot.

Hur som, ska testa 1-2 mån och se hur det funkar.
 

Zingo

Rolex
:p:p:p
En annan positiv grej är att pengarna är låsta nån extra dag jämfört med om jag sparar i min bank. Ett vanligt månadspar kan jag ta pengarna från när som helst och jag har dom direkt. Med den här appen måste jag tänka någon extra gång om jag verkligen behöver köpa det jag vill köpa genom att ta pengar från sparkontot.

Hur som, ska testa 1-2 mån och se hur det funkar.
Testa att spara i 1-2 månader? :hilarious:

DW klocka nästa? :p
 

MrPlow

Rolex
Hamnade i den appen efter den här artikeln som kom upp i mitt Twitterflöde http://www.dn.se/ekonomi/apple-kovander-om-swish-och-andra-appar/
Och tänkte att det kanske kunde vara ett kul sätt att spara på.

Dreams är en sparapp som samarbetar med Ålandsbanken. Man kopplar upp sitt bankkonto till appen via Bank ID och sen väljer man vad, när, hur man ska spara.

Tänkte iaf börja spara i appen till en klocka och föra över pengar när jag hoppar över något onödigt som snacks, tipskuponger, kläder eller liknande. Saker som jag för stunden velar över helt enkelt.

Någon mer som hört om eller använder Dreams?
"Alla pengar som sparas genom Dreams ger 0,1% i årlig ränta. I slutet av året får du en utbetalning på den räntan dina sparpengar genererat."

Lyckas du spara ihop 100 000 kr får du hela 100 kr i ränta. Grattis. Nej, sätt in dina pengar på ett vanligt sparkonto eller en indexfond ska du se att du dina pengar växer lite bättre. Även om du inte får en bild på ditt sparande!

Känns som rent bondfångeri!
 

kexet77

Cartier
Skandiabanken har en egen funktion där du kan ange tex att varje gång du betalar med ditt visa kort skickas avrundningen till närmaste 10a till ett sparkonto med vanlig ränta. Du kan även välja att trycka på "spar" i appen så skickas det över. Samma princip alltså fast med "bra" ränta.
 

jandan

Panerai
Topp