Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nya appen Dreams

Diskussion i 'Lifestyle' startad av SSL, 22 juni 2016.

1. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Hamnade i den appen efter den här artikeln som kom upp i mitt Twitterflöde http://www.dn.se/ekonomi/apple-kovander-om-swish-och-andra-appar/
    Och tänkte att det kanske kunde vara ett kul sätt att spara på.

Dreams är en sparapp som samarbetar med Ålandsbanken. Man kopplar upp sitt bankkonto till appen via Bank ID och sen väljer man vad, när, hur man ska spara.

Tänkte iaf börja spara i appen till en klocka och föra över pengar när jag hoppar över något onödigt som snacks, tipskuponger, kläder eller liknande. Saker som jag för stunden velar över helt enkelt.

Någon mer som hört om eller använder Dreams?

tissoter gillar detta.
  2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ser inte riktigt meningen, går ju att göra precis samma sak hos sin egna bank. Sätta upp ett sparkonto och överföra små/stora belopp. Känns mer som att det handlar om självdisciplin.

3. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Vad gör appen som är nytt eller bra?

4. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    På Swedbank kan man välja så att det automatiskt förs över valfri summa varje månad till ett sparkonto, bra va? :)

cycleMagnus, Icaras och yepsson gillar detta.
  5. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Självklart handlar det om diciplin. Därför jag testar nåt nytt. Har redan flera olika månadsparanden men har svårt att spara till en pryl. Om jag ser/vet vad jag skippat för att nå upp till summan kanske det blir en annan grej. Värt ett försök för mig iaf.

6. Tre333

Tre333 Bonde

MrDali och Laurentius gillar detta.
  7. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    En annan positiv grej är att pengarna är låsta nån extra dag jämfört med om jag sparar i min bank. Ett vanligt månadspar kan jag ta pengarna från när som helst och jag har dom direkt. Med den här appen måste jag tänka någon extra gång om jag verkligen behöver köpa det jag vill köpa genom att ta pengar från sparkontot.

Hur som, ska testa 1-2 mån och se hur det funkar.

8. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
  9. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    :p:p:p
    Testa att spara i 1-2 månader? :hilarious:

DW klocka nästa? :p

10. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
  11. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Guskleto gillar detta.
  12. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    "Alla pengar som sparas genom Dreams ger 0,1% i årlig ränta. I slutet av året får du en utbetalning på den räntan dina sparpengar genererat."

Lyckas du spara ihop 100 000 kr får du hela 100 kr i ränta. Grattis. Nej, sätt in dina pengar på ett vanligt sparkonto eller en indexfond ska du se att du dina pengar växer lite bättre. Även om du inte får en bild på ditt sparande!

Känns som rent bondfångeri!

Anders Forsberg gillar detta.
  13. kexet77

kexet77 Bonde

Från:
    Sthlm
    Skandiabanken har en egen funktion där du kan ange tex att varje gång du betalar med ditt visa kort skickas avrundningen till närmaste 10a till ett sparkonto med vanlig ränta. Du kan även välja att trycka på "spar" i appen så skickas det över. Samma princip alltså fast med "bra" ränta.

Dru gillar detta.
  14. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Testa att spara i appen hur appen känns att spara i osv. Men tror jag skippar appen helt faktiskt. Var inte så kul ändå.

15. jandan

jandan Friends of KS

Bra idé! Efter några år kanske jag får råd med ett nytt armband.... men jag har gymkort iallafall....