• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya band från Hirsch.

Peppe

Omega
Måste nog hålla med de som opponerar sig... de kanske är bra... men snygga var de inte :)
 
20140524_173217.jpg
20140524_205246.jpg

Funkar fint!
 

noeLLY

Cartier
Tanken med räfflorna under är att det luftar väldigt bra samt driver ut fukt väldigt snabbt!
 

corbendallasx

Friends of KS
Missade det helt. Vad det gäller de banden måste jag nog fundera ett tag. :)

Har gummi på insidan på ett av mina absolut dyrare band. Men så diskret att ingen ser det(som oftast med insidan).

Jag kände på dom idag av en händelse och dom känns bra, men jag har ingen erfarenhet av vad som är "bra" och inte i ärlighetens namn. På rätt klocka blir det nog bra, men det är ju inte en garanti det blir bra på alla.
Dom kostar en slant, men du verkar få bra kvalitet på köpet.
 
Jag kollade på dom i fredags, riktigt schyssta, tror inte att Hirsch släpper något skit, tror dom kommer bli en storsäljare, schysst med gummiklädd insida...

Dom flesta tycker nog dom ser konstiga ut pga insidan, men den ser man ju inte och tror att dom kommer vara sköna och luftiga att ha på sig...
 

bya

Omega
många tveksamma kommentarer, jag stal ett från hirsch monter direkt när de presenterades och kan bara säga ni måste testa dessa. riktigt sköna! sen kan det ge en rejäl färgklick till en ganska stel och förglös vardag =)

här är mitt bidrag, Svanshornet (Sulafjället) - med blick neråt Ålesund 17maj.

IMAG1676.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
många tveksamma kommentarer, jag stal ett från hirsch monter direkt när de presenterades och kan bara säga ni måste testa dessa. riktigt sköna! sen kan det ge en rejäl färgklick till en ganska stel och förglös vardag =)

här är mitt bidrag, Svanshornet (Sulafjället) - med blick neråt Ålesund 17maj.

IMAG1676.jpg

Fler bilder tack! :)
Hur tjockt är bandet?
 

Sond

Patek
många tveksamma kommentarer, jag stal ett från hirsch monter direkt när de presenterades och kan bara säga ni måste testa dessa. riktigt sköna! sen kan det ge en rejäl färgklick till en ganska stel och förglös vardag =)

här är mitt bidrag, Svanshornet (Sulafjället) - med blick neråt Ålesund 17maj.

IMAG1676.jpg

Hur är stelheten?
 

bya

Omega
de är mjuka och följsamma, mitt måttar på fetaste puckeln 5-6mm ca... beror på hur mkt man trycker på med skjutmåttet. Smalnar ner ganska fort ner till 3mm nånting.

20140525_141651.jpg 20140525_141627.jpg
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag har ett av dessa till min MKII Stingray. Gav 798 pix för det och är hittills väldigt nöjd. Tycker det är fantastiskt smidigt, skönt och rätt snyggt. De hade inte fått in det helsvarta och otålig som man är ryckte jag i stället det mörkbruna. Det kanske inte är klockrent men jag tycker det funkar väldigt bra mot den svarta bezeln.

/Henrik


DSCF4689_zpsa340a274.jpg
DSCF4687_zpsfd6ef69c.jpg

DSCF4686_zps65600cd2.jpg
DSCF4684_zps45f5707c.jpg
DSCF4683_zps8263ea21.jpg
 

Apansson

Torpare
Klämde på byas häromdagen, riktigt trevligt band. Får väl se om det blir ett sådant på sistem51-en om det ens går att byta band på dem!
 
Topp