• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya band. Läder Nato mm

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Gjorde två band till en KS:are som ska ha dom på sin Rolex sub. Nato och sub är en härlig kombo.



Pjvg6PS.jpg


KUKBkDn.jpg


Ezvp9Uw.jpg


seyOMDP.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Som vanligt: gillar vad jag ser!

Nån mer fakta kring specifikt natot? Vilket skinn används, var kommer 'hårdvaran' ifrån etc. DIY:s uppskattas alltid! ;)

//Johan
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Som vanligt: gillar vad jag ser!

Nån mer fakta kring specifikt natot? Vilket skinn används, var kommer 'hårdvaran' ifrån etc. DIY:s uppskattas alltid! ;)

//Johan

Det är som vanligt Tärnsjöläder, 1,5mm naturfärgat som jag sen färgar. Hårdvaran får jag tyvärr slakta från vanliga Naton. Har inte hittat någon som säljer hårdvaran separat.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det är som vanligt Tärnsjöläder, 1,5mm naturfärgat som jag sen färgar. Hårdvaran får jag tyvärr slakta från vanliga Naton. Har inte hittat någon som säljer hårdvaran separat.

Okej, 1,5 mm funkar! Kanon!

Hade paketöppning igår hemma och plockade ur en massa konstiga prylar ur kartongen, bewelers, sylar, nålar och hyvlar som jag inte har en aning om hur man använder egentligen. Måste bara ta mig iväg till den lokala läderleverantören nu för att införskaffa själva materialet för att kunna börja experimentera lite...

//Johan
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Riktigt snygga band cheepo63! Du kör inte lädret dubbelt på armbanden, bara runt själva bandstiftet?

Beror lite på, vanligtvis så kör jag bara dubbelt (eller inte dubbelt heller utan man hyvlar ner ändarna ca 50%) vid bandstiften. Men har även gjort några band där lädret varit så tunt så att jag har limmat ihop två bitar för att få rätt tjocklek.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Väldigt fina band Cheepo!

Jag håller med ovan postare, det borde finnas en egen "Cheepo tråd" där man kan se fler exempel.
 
Topp