• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya beatern inhandlad!

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Precis så blev det, märkte att jag inte längre hade något tåligt, vattentätt och redan skrapat i lådan. Letade lite efter en PreBond seamaster men hittade ingen som jag tyckte passade.
Då dök denna upp på kaplans klockauktion förra helgen, en omega seamaster 2230.50.00.
Jag har tidigare haft en 2533.50.00 Americas cup, vilket är den ursprungliga seamastern med vitguldring i detta utförande. Jag tycker mycket om att siffrorna på vridringen är i relief vilket även resulterade i att jag ägt en yacht master en period.
Jag kan tycka att min nyköpta klocka är näst intill perfekt för ändamålet.
Man kanske kan ha en åsikt om att den blev lite dyr med sitt slutpris strax under 14k men klockan var komplett och klarade sitt trycktest på krons ur direkt efter uthämtning från kaplans.
/j
y6erequ4.jpg

4y6ezyqy.jpg

upu7evug.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis! Det är en riktigt fin kvalitetsklocka. Ja, lite dyr kanske men man får mycket klocka och känsla för pengarna. Jag har själv en 2254.50.00 sedan nästan 15 år tillbaka som alltid carit en favorit. Lumen är grym på dem!
Apropå dyr så hade jag tipsat vänner om Aqua Terran i samma auktion som dom lyckades vinna, något dyrt dock i mitt tycke...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Grattis! Jäkligt fin:)

Angående priset såg jag en på lauritz nyligen som låg över 22k exkl. klubbslagning! Det om något var galet:)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis, ingen dålig klocka att ha som beater :)

/Andy7750
Tackar, jag vet men för tillfället är det inte den tuffaste arbetsmiljön klockorna utsätts för.
Vatten, smuts och lite stötar. Framförallt något helt tätt då det visade sig att min 6309-7040 läckte.
Jag har även några "fulklockor" för riktigt elaka tag.
/j
 

Clocksauce

Cartier
ofan, det låter lite högt.
Finns en i Spanien på ch24 som vill ha 22´annars så verkar det vara halt rent ute på marknaden.


Jag har haft just den modellen. Köpte den på tradera för 11t och sålde för mindre. Efter att ha jagat febrilt efter ett ex så kan jag tycka att 14k är ett okej pris för den är jävligt sällsynt och många har fått guldringen polerade vilket förstör intrycket. Jag mejlade en säljare igår på timezone som har en ute för 1200dollar men han vill bara ha US trades.

Jag vill hävda att den här modellen med sina index är mer proportionerligt i midsize. Stort jävla grattis för jag är riktigt avundsjuk!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft just den modellen. Köpte den på tradera för 11t och sålde för mindre. Efter att ha jagat febrilt efter ett ex så kan jag tycka att 14k är ett okej pris för den är jävligt sällsynt och många har fått guldringen polerade vilket förstör intrycket. Jag mejlade en säljare igår på timezone som har en ute för 1200dollar men han vill bara ha US trades.

Jag vill hävda att den här modellen med sina index är mer proportionerligt i midsize. Stort jävla grattis för jag är riktigt avundsjuk!
Jag såg din mid-size annons och kan gå med på att tavlan gör sig bättre när det blir lite tightare.
Synd för dig att han inte skickar från staterna, mycket bra pris.
/j
 
Topp