• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya beatern inhandlad!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GRATTIS som FAN :cigar:! Faktiskt den snyggaste i Seamaster familjen tycker jag personligen, har nog haft min sedan början av år 2000. Och visst är det kul att den inte är så vanlig också, har sett att det gott några på kaplans tidigare men även på Tratten. Priserna varierar dock, mellan 10.000:- och uppåt... Här är bilder på båda klockorna tillsammans du nämnde i ditt inlägg, inget fel på någon av dom tycker jag personligen. För tillfället sitter det ett gummiband original på Seamastern bara för att bryta lite mot alla mina andra klockor som sitter på länk. Hehe...galet fin beater du köpt på dig!

DSC_5942_zps510e655a.jpg


DSC_5948_zps1d01a0cd.jpg


DSC_5956_zps6d26daa3.jpg


Omega40.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
GRATTIS som FAN :cigar:! Faktiskt den snyggaste i Seamaster familjen tycker jag personligen, har nog haft min sedan början av år 2000. Och visst är det kul att den inte är så vanlig också, har sett att det gott några på kaplans tidigare men även på Tratten. Priserna varierar dock, mellan 10.000:- och uppåt... Här är bilder på båda klockorna tillsammans du nämnde i ditt inlägg, inget fel på någon av dom tycker jag personligen. För tillfället sitter det ett gummiband original på Seamastern bara för att bryta lite mot alla mina andra klockor som sitter på länk. Hehe...galet fin beater du köpt på dig!

Shit, vilka fina bilder, tack för dom.
Jag ska nog också försöka hitta ett gummi till den. Även jag har flera klockor på länk.
/j
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det som är i vitguld? Är det inlägget eller vridringingen? Vore ju cool att lämna in delen på rhodering. Kostar ju inte många 100. :) Då blir det å andra sidan mindre beater och mer bling.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är det som är i vitguld? Är det inlägget eller vridringingen? Vore ju cool att lämna in delen på rhodering. Kostar ju inte många 100. :) Då blir det å andra sidan mindre beater och mer bling.
Det ska väl vara inlägget i vridringen och även guld runt index på tavla.
Utveckla gärna rhodering, aldrig hört talas om.
/j
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det ska väl vara inlägget i vridringen och även guld runt index på tavla.
Utveckla gärna rhodering, aldrig hört talas om.
/j

Man rhoderar i princip alltid ringar i vitguld. Man lägger alltså ett lager Rhodium utanpå vitguldet för att skapa lite skydd, men framförallt för att ge guldet lyster. Det blir alltså mycket blankare. Alla juvelerare gör det om man inte specifikt ber dem att inte göra det. Rhoderingen slits med tiden och tillslut ser vitguldet obehandlat ut. Då gör man det igen och ringen ser som ny ut igen.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft just den modellen. Köpte den på tradera för 11t och sålde för mindre. Efter att ha jagat febrilt efter ett ex så kan jag tycka att 14k är ett okej pris för den är jävligt sällsynt och många har fått guldringen polerade vilket förstör intrycket. Jag mejlade en säljare igår på timezone som har en ute för 1200dollar men han vill bara ha US trades.

Jag vill hävda att den här modellen med sina index är mer proportionerligt i midsize. Stort jävla grattis för jag är riktigt avundsjuk!


Jag måste bara ställa frågan om någon vet, är denna rätt prissatt?
http://www.uretvintage.se/omega-seamaster-pv-26192.html
/j
 
Topp