• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad NYA BILDER! Tärnan Automatic: vintagedressare i Polerouter-stuk

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Säljer min oerhört vackra Tärnan vintagedressare i fint skick då jag vill göra plats i samlingen för en Tank och en studentpresent!:angel:

Detta är en lite större vintagedressare, med en boettstorlek som är närmre 36 mm, och som även, i min mening, bärs större pga formen på bandhornen. Plexit är polerat och har få repor som bara syns i speciella vinklar, bruksspår och hairlines finns på boetten, vilket är att väntas av en så pass gammal klocka. :) Har haft klockan liggandes på skrivbordet i två dygn utan att notera någon större avvikelse i tidshållningen. Boetten på klockan är guldfärgad (Double/Plätering). Den har en zontavla i guld och gräddvit sunburst lik de man kunde finna på äldre Universal Geneve Polerouters. Den saknar även missfärgningar och dylikt.

Klockan drivs av ett 25-juvels schweiziskt automatverk, med datum och möjlighet för manuell uppvridning och den kommer på ett brunt alligatormönstrat band enligt bilder, eller ett brunt perlonband om så önskas.

För vidare uppfattning om skicket se bilder.

Riktpriset är 1100 kronor. Bud och byten beaktas.
Specs:
Urverk: 25 Jewels Swiss Made Automatic med Incabloc och datum
Diameter utan krona: ca 36-37 mm
Tjocklek: ca 9 mm (glas inräknat)
Lug to lug: ca 42mm
Mått mellan hornen: 19-20 mm.

PM:a vid intresse av affär, om ni har några frågor eller för fler bilder!

Returer ges icke då plats behöver göras i lådan. Se till att fråga om det är något du undrar! :)

POLEROUTERN
IMG_6466.jpg

Tärnan
wayd4iD.jpg

CAPjSD8.jpg

wcCsk2J.jpg

KEvVRa0.jpg



Jag tackar Klocksnack för annonsplats!
 
Senast ändrad:
Topp