• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Bond-Klockan!

Leksaksmannen

Breitling
Backgammoninspirerad ser det ut som - verkligen inte min smak...och borde inte vara i Bonds smak heller!
Jag håller mig till filmen och skippar klockan...
 

wadstroem

Cartier
Vad hände med denna?
JamesBondSpectre3.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ser att några "klagar" på sekundvisaren. Visst hade Omega kunnat välja en annan visare men det är en Seamaster och den har en lollipop visare precis som vissa 2913 & 14755 hade på 60-talet, dvs. originalet. Det finns en tydlig vintage flirt över hela klockan. Skulle dock gärna ha sett den på en platt borstad länk likt originalet 7912. Tycker också att man kunnat förminska logotypen på bond versionen men smaken är ju delad.
1018.jpg

DSCF1918.jpg

015.jpg

bra05.jpg
 
Senast ändrad:

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Otippat ändå att de inte släpper sin 1532467e limiterade version av speedyn. En "rymdbond" i 707'000 exemplar vore ju något!
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Tycker den var snygg, skulle väl kunna tänka mig en fast "Omega" texten var två storlekar för stor.
 

finnirgens

Panerai
Har lite svårt för Omega och det här är inget undantag. Loggan är på tok för stor och bezeln ser inte bra ut. Skulle inte sträcka mig så långt som att säga att den är ful, jo den är ful:)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Känns som väldigt många tycker den är ful för att man "ska" tycka illa om Omegas LE-modeller. Men faktum är ju att den är väldigt lik originalet från 60-talet precis som @Donkii skriver ovan. Och den har jag inte hört många tycka är ful.
Man kan tycka vad man vill om att Omega sprutar ut LE-modeller, men det innebär ju inte per automatik att modellerna i sig är fula eller dåliga. Personligen tycker jag Spectre-klockan är rätt mysig, även om jag hade föredragit den på länk och med dykinlägg istället för GMT.
 
Senast ändrad:
Jag tycker klockan är helt OK. Jag föredrar "standardversionen", med dess vridning och sekundvisare men jag menar... Så hemsk var den inte, om man bara ser till själva klockan.
 
L

LadyA

Guest
Tycker den är fulsnygg. Det jag gillar är sekundvisaren, men Omegas timvisare har jag väldigt svårt för...
 
Skulle det inte varit bättre med ett korrekt RAF band istället för ett Nato och dessutom i korrekt färg?
Ska det vara Bond ska det vara Bond och inte nåt påhitt ....

Trist och så fel
 

M021

Rolex
2-Faktor
Bättre än den nuvarande kan jag tycka, stör mig något fruktansvärt på länken. Klockan i sig är helt ok ned urverk, antimagnetiskt osv. Ingen av dom är min favorit. Ska inte svära över LE igen, det kommer bara bita mig i arslet nästa gång jag köper en
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Klockan är fin, men jag har så otroligt svårt för limiterade upplagor i jippoformat. Nu kanske jag är ute och cyklar, men jag tror att den modellen hade sålt bättre om den hade marknadsförts utifrån en plain n' simple Omega som James Bond använder utan allt j*vla lull lull.

Edit* - Jag gillar klockan, men det som gör att jag själv inte skulle bära den är 007 grejen.
 
Topp