• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Breitling Aerospace EVO eller Tissot T-Touch ??

laketwig

Patek
2-Faktor
Inte en sekunds tvekan. Ta Breitlingen, även om jag föredrar den äldre modellens typsnitt (som jag råkar ha). Min fru har Tissoten. Har haft upprepade problem med knapparna och maken till stökig och svåravläst urtavla får man leta efter.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft båda (dock äldre modeller). Breitlingen är naturligtvis bra mycket coolare men också sanslöst mycket dyrare.....Beggat är de dock klart överkomliga. Under 15 hittar du fina ex.

Tror jag har min gamla Touch kvar ngnstans om du är sugen.....
 

UNO

Panerai
Har en Porsche iofs men den metaforen är faktiskt tvetydig,
En Porsche levererar, THATS IT !
Glöm det där med dyrt, status, fort etc, Porsches styrka är att de ALLTID leverar.
Tack för klargörande betr Tissots knappar.
Jag ska klämma på Aerospacen i em.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har en Porsche iofs men den metaforen är faktiskt tvetydig,
En Porsche levererar, THATS IT !
Glöm det där med dyrt, status, fort etc, Porsches styrka är att de ALLTID leverar.
Tack för klargörande betr Tissots knappar.
Jag ska klämma på Aerospacen i em.

Ett bra råd ovan, gå på en beg Aerospace. Har haft min i över 15 år och den fungerar perfekt fortfarande. Har bara kostat mig batteribyte vart fjärde år och något packningsbyte. Dessutom en mycket smidigare (och snyggare) klocka än den ganska klumpiga T-touchen.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Breitlingen helt klart!

Jag tycker dock personligen att det borde vara dödsstraff på att blanda analog och digital visning på samma urtavla, men det är en annan debatt...:D
 

UNO

Panerai
Fyller på min egen tråd;
Var in hos Franks och kollade(TREVLIGA som alltid), massor massor med asiatiska kunder men jag fick jämföra nya och gamla som ligger rätt lika i pris.
+1 mm, ny vridring, lite annan profil.

Verkligt cool med en genuin toolkänsla.
Now is the Q, new or oldstyle ?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fyller på min egen tråd;
Var in hos Franks och kollade(TREVLIGA som alltid), massor massor med asiatiska kunder men jag fick jämföra nya och gamla som ligger rätt lika i pris.
+1 mm, ny vridring, lite annan profil.

Verkligt cool med en genuin toolkänsla.
Now is the Q, new or oldstyle ?

Old, old style ...: :)

u0AEiQE.jpg
 
Topp