• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Breitling Colt Skyracer

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Breitling har presenterat en ny Colt med termokompenserat kvartsverk och Breitlings nya "carbon case" med det otroligt låga priset $ 2000.

Vad tycker ni? Jag tycker den vad vrålläcker. Mer info här:
http://www.ablogtowatch.com/breitling-colt-skyracer-watch-price/
MTQ0OTgwNTc4NjIwNDE3NzY1.jpg
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Snubblade precis över den nyheten också, grymt trevlig! Hade det inte varit för storleken hade jag kunnat tänka mig en själv, måste vara en perfekt beater :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag tycker den ser billig ut, med kanske det fulaste bandet jag sett. Cool funktion om man snabbt kan ta av det för att använda det som linjal separat från klockan dock. Ser säkert mycket bättre ut på ett miltärtygband från Breitling. Kan tänka mig att det gröna tygbandet gör den riktigt hård.

2010 fick man mekaniska Colt A17380 med stållänk i det prisläget. Ungefär samma pengavärde idag på vad man får bland övriga varor som kläder, mat etc. Breitling borde ha en riktig mekanisk klocka med länk likt A17380 i detta mellanprisläge.

Bra pris med tanke på sista årens rätt omotiverade ökningar överlag i branschen, fine, men fortfarande en kvartsklocka med gummiband för 20k. Att köpa en klocka för att den känns "billig", då är man fel ute tycker jag. Bättre att köpa det man vill ha på riktigt. Spara om så behövs. Breitling har riktigt fint sortiment just nu. Kan tänka mig att många kommer köpa denna just för att den är "billig", och vi lär se dessa på k&s när man kommer på att man köpte den just för priset.

Skulle jag sälja min Steelfish och köpa en sådan? Ungefär samma prisläge. No way josé.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jahaja, kollade snabbt innan jag rusade på aw, noterade inte 45 mm :( vill verkligen ha denna dinka men 45 kan inte jag bära upp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den ser billig ut, med kanske det fulaste bandet jag sett. Cool funktion om man snabbt kan ta av det för att använda det som linjal separat från klockan dock. Ser säkert mycket bättre ut på ett miltärtygband från Breitling. Kan tänka mig att det gröna tygbandet gör den riktigt hård.

2010 fick man mekaniska Colt A17380 med stållänk i det prisläget. Ungefär samma pengavärde idag på vad man får bland övriga varor som kläder, mat etc. Breitling borde ha en riktig mekanisk klocka med länk likt A17380 i detta mellanprisläge.

Bra pris med tanke på sista årens rätt omotiverade ökningar överlag i branschen, fine, men fortfarande en kvartsklocka med gummiband för 20k. Att köpa en klocka för att den känns "billig", då är man fel ute tycker jag. Bättre att köpa det man vill ha på riktigt. Spara om så behövs. Breitling har riktigt fint sortiment just nu. Kan tänka mig att många kommer köpa denna just för att den är "billig", och vi lär se dessa på k&s när man kommer på att man köpte den just för priset.

Skulle jag sälja min Steelfish och köpa en sådan? Ungefär samma prisläge. No way josé.
Du låter som en gubbe när du gnäller på att priserna inte är desamma som för 7 år sedan. :D
 

meo_swe

Audemars
Jsg tycker den ser väldigt mycket ut som en luminox eller liknande.. Men ultimat soldatklocka!
Jg lägger mitt smal of approves i alla fall. Kanske passar bra i betongen på kneget.;)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Inte så pjåkig! Gillar dock automatiska klockor bättre :rolleyes:! Men hur hållbart är Carbon?!

@JensBP, @Eurenius & @yonsson vad säger ni om denna?! Är det något och ha ;):p:rolleyes:?!

Lite större bild. Har alltid varit svag för klockor som har rött i urtavlan :cigar:.
Breitling-Colt-Skyracer-watch-3.jpg

Jag tycker att den är rätt cool. Den torde vara ruggigt tålig i det där kompositmaterialet. Jag är tveksam till gummit, men med Cordura eller canvas kanske. En cool beater i sin rätta bemärkelse. Jag och @yonsson säger yay. @JensBP är en bakåtsträvare och säger nay. Business as usual med andra ord.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Tycker den ser ball ut!

+ Caset och materialet är riktigt kul
+ armbandet är ju lite kul
+ Priset

- Index kunde varit applicerade och skuggningen ser inte 100% ut
- Rehauten ser alldeles för djup ut på vissa bilder, ungefär som på en del fake-Rolex man sett på t.ex fakewatchbusta's instagram - rehauten ser ut som en djup skateboardramp
 

Writer136

Panerai
Tycker den var cool och trodde den skulle landa mycket högre i pris först.
Lite mindre storlek på siffrorna på urtavlan hade vart nåt tycker jag.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag tycker den ser billig ut, med kanske det fulaste bandet jag sett. Cool funktion om man snabbt kan ta av det för att använda det som linjal separat från klockan dock. Ser säkert mycket bättre ut på ett miltärtygband från Breitling. Kan tänka mig att det gröna tygbandet gör den riktigt hård.

"The watch apparently has a quick-release system for the strap, so that they can be taken off and used to actually measure things... and then placed back on the case" ABTW
Det vill jag gärna se hur de har fått till.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Jag gillar den skarpt. Fler tillverkare som hakar på Luminox med att göra Kolfiber klockor. Kul att Breitling vågar. Skulle varit kul med riktiga siffror istället för fuskmålade 3D som RikNik påpekar. Det hade nog inte varit så komplicerat att gjuta hela urtavlan för att få riktig tredimensionella siffror.

Appropå plottriga militärklockor har jag en bra kandidat : ) ångrar bittert att jag sålde den -.- fruktansvärt bekväm runt handleden.

recon.png

Bild lånad från webben.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tvärgrym! Tycker Breitling är tokgrymma i det mesta de gör för tillfället.

Jag som precis var på väg klicka hem japansk HAQ. Nu vet jag inte hur jag ska göra.
I-landsproblem deluxe!
 
Topp