• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Breitling Colt Skyracer

Gummo

Joker
2-Faktor
Det fastställdes igår, 19950kr.
Jag tycker den är grym! HAQ, komposit, 45mm= perfekt beater.

IMG_5568.JPG
IMG_5574.JPG

För er som glömt hur materialet ser ut.
Schysst! När landar den i Sverige tro?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om det sker så... då åker penningpungen fram. :)
Klart det kommer ske, gissningsvis ett år efter att den första lanserats. Så gör de väl alltid med de svarta klockorna? Jag kan tänka mig köra en svarttavlad tills den gula släpps. :)
 
Senast ändrad:

frasse

Cartier
Kommer defenetivt kolla in den när den kommer. Känns den ok på armen så är saken biff. Kommer givetvis bifoga en dubbel biceps eller Most muscular sidechest pose med klockan här på ks. :pirate:
 
Nja, faller inte mig i smaken. Tavlan känns oproportionerligt liten och busy med hänsyn till diametern, vilket också ger en känsla av överdimensionerad bezel, färgskalan med så mycket vitt mot svart bakgrund gör den troligen mer svåröverskådlig, skorstenen ser oproportionerligt stor ut, och remmen gör inte saken mindre komplicerad.

Krona och kronskydd ser riktigt grymma ut och materialvalet är intressant. Det hade nog gjort väldigt mycket för helheten bara att skippa 24H-markeringarna och dra ner skorstenen en bit.
 

sinner

Panerai
Tror inte att man kan slänga på vilket band som helst.
Bandhornens utformning på baksidan kräver ett "urgröpt" band. Jag har sett en bild nånstans, slänger upp om jag hittar på den igen.

Hittade bilden nu.

IMG_6115.PNG
 
Senast ändrad:

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte att man kan slänga på vilket band som helst.
Bandhornens utformning på baksidan kräver ett "urgröpt" band. Jag har sett en bild nånstans, slänger upp om jag hittar på den igen.

Hittade bilden nu.

IMG_6115.PNG

Ett Nato borde man ju kunna hänga på. Eller så kanske man hellre köper en klocka som inte begränsas av udda bandlösningar.... :)
 

sinner

Panerai
Ja, du @Denke har säkert rätt i det du säger men hur många icke inbitna väljer en carbonbratte på gummi före en blankpolerad tung stålbratte?
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är detta vanligt och finns på någon annan klocka?
Väldigt konstig lösning
IMG_1265.JPG
IMG_1266.JPG
 

mouqvist

Rolex
Breitling vill väl inte att andra band än originalet ska kunna säljas. Hur hållbara är bandhornen? Big no no för mig.
Spenderar hellre en tioende del av priset på en Luminox som dessutom har bättre specifilationer (WR200 och tritium tuber)

IMG_1096.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp