• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Breitling Emergency II Night Mission..

Ricrob

Patek
..vilket jä**a as!

Träffade precis en kompis som häromdagen plockade ut Sveriges första (enl honom, inte vet jag) Night Mission och då var man ju inte sen att rycka åt sig den och plocka fram kameran! :)

Första intrycket; Vilken feting.

Andra intrycket; Wow, vilken feting!

Tredje intrycket när den satt på armen; WOW, vilken fettokisse bjässe!!!

Boetten är i titan och mäter 51 mm (vilket jag inte är säker på men tror att det gäller diametern på vridningen och inte boettbredd?), vilket inte är så sjukt mycket men då boetthöjden är 21,6 mm och "längden" på klockan, alltså från övre till nedre spets på bandhorn, är galet långt så ser och känns klockan overkligt stor och klumpig. Luggbredd på denna badboy är 26 mm och Night Mission kommer på Diver Pro III gummi 26/20 mm med viklås, även det såklart i svart titan. Till den "vanliga" EmII finns även Professional-länk i titan. Vikten är 143,9 G och känns moderat med tanke på storleken men ganska rejäl med tanke på materielen titan och gummi. Inuti tickar Bretlings cal 76 SuperQuartz-verk med 24 timmar kronograf, 2a tidzon, datum-dag visning, countdown timer och alarm. Vattentät till 50 m. Sen har vi förstås huvudfunktionen PLB, som står för Personal Locator Beacon och som i Em II sänder på både den gamla frekvensen 121,5 och den nya på 406 MHz. Enl instruktioner som ägaren fått så skall hjälp komma max 2 timmar efter aktiverad beacon och enl honom kände han sig jättetrygg nör han körde snöskoter i helgen, hahaha!
Batteriet ska laddas kontinuerligt med medföljande laddare för att säkerställa nödfinktionen och batteriet byts ut med knappt 2 års mellanrum. En cool grej som jag såg men inte lyckades fota är att index med lume är placerade så att de formar en stående fyrkant, kolla om ni får chansen, riktigt ballt!

Priset då..? Helt stört i min bok men tydligen rockar de loss på i runda svängar 140 papp.

Lite bilder, notera jämförelsen mot min gamla 40 mm stora Navitimer "Pre-Aerospace"!

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Slutsats; Wow, vilken feting! Vill ha för att den är så fet men vill nog ändå inte ha, just för att den är lite FÖR fet!

Tjäna!
 

john b

Rolex
Bra rapport! Tackar!
Grym klocka! Kanske för grym för lilla mig. Men riktigt jäkla tuff.
Priset dock rätt off tycker jag.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Riktigt cool faktiskt, dock inget för mina armar, skulle se ut som en snusdosa på min handled. På dina armar Ricrob tror jag den skulle sitta som en käftsmäll.
 

Jonaz

Rolex
Alltså... Nej. Inte ens lite habegär till den klumpen. Min gamla super avenger var FET men snygg. Ser ingen anledning till att någon förutom jaktpiloter och ensamseglare skaffar sig en sån...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
..vilket jä**a as!

Träffade precis en kompis som häromdagen plockade ut Sveriges första (enl honom, inte vet jag) Night Mission och då var man ju inte sen att rycka åt sig den och plocka fram kameran! :)

Första intrycket; Vilken feting.

Andra intrycket; Wow, vilken feting!

Tredje intrycket när den satt på armen; WOW, vilken fettokisse bjässe!!!

Boetten är i titan och mäter 51 mm (vilket jag inte är säker på men tror att det gäller diametern på vridningen och inte boettbredd?), vilket inte är så sjukt mycket men då boetthöjden är 21,6 mm och "längden" på klockan, alltså från övre till nedre spets på bandhorn, är galet långt så ser och känns klockan overkligt stor och klumpig. Luggbredd på denna badboy är 26 mm och Night Mission kommer på Diver Pro III gummi 26/20 mm med viklås, även det såklart i svart titan. Till den "vanliga" EmII finns även Professional-länk i titan. Vikten är 143,9 G och känns moderat med tanke på storleken men ganska rejäl med tanke på materielen titan och gummi. Inuti tickar Bretlings cal 76 SuperQuartz-verk med 24 timmar kronograf, 2a tidzon, datum-dag visning, countdown timer och alarm. Vattentät till 50 m. Sen har vi förstås huvudfunktionen PLB, som står för Personal Locator Beacon och som i Em II sänder på både den gamla frekvensen 121,5 och den nya på 406 MHz. Enl instruktioner som ägaren fått så skall hjälp komma max 2 timmar efter aktiverad beacon och enl honom kände han sig jättetrygg nör han körde snöskoter i helgen, hahaha!
Batteriet ska laddas kontinuerligt med medföljande laddare för att säkerställa nödfinktionen och batteriet byts ut med knappt 2 års mellanrum. En cool grej som jag såg men inte lyckades fota är att index med lume är placerade så att de formar en stående fyrkant, kolla om ni får chansen, riktigt ballt!

Priset då..? Helt stört i min bok men tydligen rockar de loss på i runda svängar 140 papp.

Lite bilder, notera jämförelsen mot min gamla 40 mm stora Navitimer "Pre-Aerospace"!

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Slutsats; Wow, vilken feting! Vill ha för att den är så fet men vill nog ändå inte ha, just för att den är lite FÖR fet!

Tjäna!
Sicket ankare (sen står det ju också "will not float" på den så att man inte skall bli förvirrad!;).
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kul att du delade med dig!

Men diggar inte klockan.. 5cm diameter och 2cm höjd är ju måtten på min snusdosa och den brukar jag inte ha på armen ;) Lite konfunderad över varför en emergency klocka bara har 5 bars vattentäthet också o_O
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ganska snygg, men ALLDELES för stor för dem flesta (och definitivt för mina spinkiga armar).

Om det är en nödsändare man vill ha så tror jag att det finns smidigare alternativ. :D
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Riktigt tjock och manlig den där men 51 mm.. Det är STORT. Testade Navitimer 1461 för ett tag sedan och den såg ut som en tallrik på min taniga handled och den är bara 48 mm. Hmm, man kanske skulle börja lyfta skrot :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Trevlig post, tackar för läsningen! Men så stört stor, helt brutalt egentligen. Samtidigt cool. Tycker dock visarna är lite för tunna jämfört med allt annat, och jämförelsebilderna.. Sjukt.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
O
"Oh nej, jag är i nöd! Bäst att aktivera plb... Men vafalls, varför kommer ingen?" - Jo för att du badade innan... Trist m bara 50m wr men jääääklar vilken håll käften klocka! Jag gillart ändå trots stl och wr
 
Topp