• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Breitling!

carlanton

Audemars
Äntligen tillbakagång till det sena 90-talets underbart svulstmaskulina formspråk! I vanlig ordning inget jag kommer köpa själv, men exakt såhär ska Breitling se ut. Gillar att de äntligen verkar ha förstått att det är snyggt att blanda polerade och borstade ytor. Ja, det ska vara lite stort, lite plottrigt och lite för mycket av allt.

image.jpg
image.jpg
 

mega

Rolex
Tummen upp!
Tycker dom är riktigt snygga. Plottriga... kanske, men på ett lugnare mer raffinerat sätt än tidigare.
 

morrism

Audemars
Tycker tvärtom, fel håll. De behöver göra något nytt, inte smådutta på modeller de redan har, de där modellerna är inte tillräckligt "tidlösa" för det.
 

MBx

Cartier
På något sätt gillar jag Breitling, och dessa är inget undantag, för det är "extra allt" på gränsen till det vulgära men de håller sig på rätt sida.:) Ingen Breitling står dock på min önskelista.
 

Jonaz

Rolex
Bara jag som är allergisk mot chronografer med tavelplaceringen "10" & "2"?
Föredrar "9" & "3"


iPhone | Tapatalk
 

MBx

Cartier
Bara jag som är allergisk mot chronografer med tavelplaceringen "10" & "2"?
Föredrar "9" & "3"


iPhone | Tapatalk

Menar du sub-dialsen? Jag tycker inte att det stör.:)

Däremot är jag allerigisk mot datumplaceringar på annat ställe än "kl 3". :wtf: Datumplacering "kl 12" och "kl 6" kan på vissa modeller vara OK men aldrig "kl 4". :eek:
 

Sputniq

Panerai
Kommer aldrig förstå grejen med att Breitling envisas med att ha två subdials över texten på tavlan. Ser sjukt dumt ut... Resten såg bra ut.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag tokgillar Breitling och dessa modeller inget direkt undantag men jag verkligen ogillar 13-24 märkningen på urtavlan. Det är riktigt fult faktiskt...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Dessa skulle jag vilja klämma på i verkligheten, den vita kronografen med blå sub-dials såg riktigt spännande ut. Sen gillar jag den svarta Colten utan kronograf, men tavlan känns lite rörig
 
Topp