• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Floffen

Panerai
Och är inte 16520 snyggare än 116520? Och är inte alla versioner innan än det snyggare än 16520? Där har du svaret.. ;)

(Tycker dock att nya är fan så mycket bättre än 116520, som är en av de tråkigaste klockorna i rolex sortiment)

Gillar iofs 116520. Men håller med om att 16520 är bättre. Och de fyrsiffriga är ju en klass för sig, såklart :)
 

Kairo

Panerai
image.png
 

par

Patek
2-Faktor
Tror hypen kommer lägga sig om några dagar...vet i fan om den är så bra...jo visst svart benel o lite bättre än den förra men ändå...inte så mycket annars som skiljer eller?
Försöker du övertala dig själv eller? Hypen på 116520 höll ganska många år så Nej den dör inte fort.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Försöker du övertala dig själv eller? Hypen på 116520 höll ganska många år så Nej den dör inte fort.
Den dör o du kommer ej köpa din :D
O jag är förbannat velig men hinner nog fundera då den förmodligen inte kommer dyka upp nästa vecka...
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Går in och lägger in en negativ stöt i glädjetråden alla väntat ett år på. Det blev cerachrom precis som alla väntat på. Är det verkligen värt DEN hypen? Den blev absolut snyggare och renare än föregående men varken mer eller mindre vill-ha-begär än innan för mig. Det var väl ungefär det.. Hypea inte ihjäl er innan det är er tur på väntelistan ;)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Wristskott på den svarta, någon som sett ett än? Som vanligt lite motvals och käringa mot strömmen, men diggar den svarta ;)

Från a blog to watch.
Edit: Länk http://www.ablogtowatch.com/new-rolex-cosmograph-daytona-watch-cerachrom-bezel/

Men jag förstår inte varför de har satt trianglar på glasringen på SS modellerna. Det var ju endast ädelmetallerna som hade det tidigare..
Var ju enda sättet att skilja min vitguld från en SS med vitguldstavla ;)
image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
Från a blog to watch.
Men jag förstår inte varför de har satt trianglar på glasringen på SS modellerna. Det var ju endast ädelmetallerna som hade det tidigare..
image.jpeg

image.jpeg

Jäklar, det blir ett svårt val den dagen det blir aktuellt. Kommer behöva jämföra IRL, känns det som.

Glömde, tack @Niklas det där var precis vad jag var för lat att googla upp själv :D
 

Oew

Rolex
Ska tillbaka till deras boutique imorrn igen och försöka få mer info kring när de börjar levereras, kliar som fan i plånboken!
 
  • Like
Reactions: par

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Från a blog to watch.
Edit: Länk http://www.ablogtowatch.com/new-rolex-cosmograph-daytona-watch-cerachrom-bezel/

Men jag förstår inte varför de har satt trianglar på glasringen på SS modellerna. Det var ju endast ädelmetallerna som hade det tidigare..
Var ju enda sättet att skilja min vitguld från en SS med vitguldstavla ;)
image.jpeg

image.jpeg
Jag verkar vara den enda som föredrar den svarta. Tycker bezelen blir för fet i förhållande med subdials på den vita :hungover:
 
Topp