• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Zingo

Rolex
Är en av alla som inte varit super fan av Daytona men denna var magisk! :) Den svåra frågan är: vit eller svart...?? :bag:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Inget slår de 4-siffriga referenserna, men visst måsta jag erkänna att, framförallt den vita, gör att det kittlar lite i kalsongerna på den hör farbrorn. Får nog ta och titta på denna IRL hos nån av handlarna när de finns i butik. Hoppas bara att bezeln inte känns för dominant när man har den på handleden.

Aldrig köpt nån sprillans klocka hos AD... Kanske blir dax nu?!?

När finns skyltex i butik, tro?
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Inget slår de 4-siffriga referenserna, men visst måsta jag erkänna att, framförallt den vita, gör att det kittlar lite i kalsongerna på den hör farbrorn. Får nog ta och titta på denna IRL hos nån av handlarna när de finns i butik. Hoppas bara att bezeln inte känns för dominant när man har den på handleden.

Aldrig köpt nån sprillans klocka hos AD... Kanske blir dax nu?!?

När finns skyltex i butik, tro?
Skyltex kan man nog bara drömma om. Är det inte 2-3 års väntetid innan klockan kommit till butikerna så blir jag förvånad
 
  • Like
Reactions: Oew

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Skyltex kan man nog bara drömma om. Är det inte 2-3 års väntetid innan klockan kommit till butikerna så blir jag förvånad

Men de måste väl ha ett "visnings-ex" i butikerna, eller? Alltså så man kan prova innan man beställer!?! Menar alltså inte att lite enkelt bara säga "Jag tar den", dra kortet och knalla ut med en ny klocka på armen. :cool:
 

par

Patek
2-Faktor
Men de måste väl ha ett "visnings-ex" i butikerna, eller? Alltså så man kan prova innan man beställer!?! Menar alltså inte att lite enkelt bara säga "Jag tar den", dra kortet och knalla ut med en ny klocka på armen. :cool:
Vanligtvis så nej, hade varit för kostsamt att sitta på massa lager av klockor de inte kan sälja. Men det verkar som det blir värsta dussinuret på KS så du bör kunna testa den ändå ju:)
 

Zingo

Rolex
Vanligtvis så nej, hade varit för kostsamt att sitta på massa lager av klockor de inte kan sälja. Men det verkar som det blir värsta dussinuret på KS så du bör kunna testa den ändå ju:)
Älskar "verkar bli som det blir värsta dussinuret" när man pratar om en klocka som kostar över 100 tkr och som synes ha en väntetid på minst, minst ett år! :D

Nu förstår jag varför mamma sa till en när man var liten "jag vet inte om jag tycker att det är så bra att du umgås med de där personerna, de har dåligt inflytande på dig". Skulle ha lyssnat på mamma... :rolleyes:
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Nya stål Daytonan med keramisk bezel presenterades precis på Baselworld. Jävlar vsd snygg den är! Reffen på nya har tillägget "LN". Någon som har vet prisuppgift eller om den nuvarande kommer fortsätta säljas?

RPR_Rolex_daytona_2016_black.jpg

RPR_Rolex_daytona_2016_white_blackRegister.jpg

Har aldrig direkt fastnat för Daytona....men där har Rolex något!
 

Oew

Rolex
Var inne i Rolex boutique idag igen och de var betydligt vagare idag kring datum och sa att de skulle bli förvånade om de får den innan september. Sen så sa de att de i dagsläget inte ens skriver upp folk då de inte vet när eller hur många de blir allokerade.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Var inne i Rolex boutique idag igen och de var betydligt vagare idag kring datum och sa att de skulle bli förvånade om de får den innan september. Sen så sa de att de i dagsläget inte ens skriver upp folk då de inte vet när eller hur många de blir allokerade.

Vilken butik, dvs vilken stad?
 

Jarran

Omega
2-Faktor
Får sälla mig till skaran som haft ett svalt förhållande till Daytonan tidigare, men som gillar den nya modellen skarpt. Lite chockad själv - fångad av hypen eller en känsla som består, det lär jag veta om en månad när värsta euforin lagt sig.
 
  • Like
Reactions: par

kalufsen

Panerai
Gillar den gamla bättre, den nya blir alldeles för sportig, tyckte den gamla var en bra modell som var lite åt det dressiga hållet, den nya blir bara en i mängden av sportklockor med keramisk ring...

DF371E2E-F3C9-449A-B6B9-31D3D4362DE0_zpsurxi6bxg.jpg
När det gäller den vita håller jag med, i alla fall på bild, hur den är i verkligheten återstår att se. Dock tycker jag den svarta är lyckad, dock får vi se när de dyker upp :)
 
Topp