• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Är det någon som vet hur lång väntetiden just nu är för 116500 hos AD i Sverige?

Rob och Krons tog inte in fler på väntelista sist jag fråga i sept. Var inne på en AD i spanien idag, fick svar på 4år. Sen när man söker på chrono24 så finns det 225ute på annonser :banghead:

Sugen på en men skulle aldrig betala över list
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tycker att det är de borstade bandhornen som gör den avgörande skillnaden. Det blev riktigt snyggt!
Japp, men folk som kallar sig intresserade och till och med de som äger klockan ser inte skillnaden. :D

För mig hade det funkat med PCL, om boetten var borstad. Som på GMTc t.ex. Men tvärtom blir kaos - borstad länk och blank boett.
 

Docent

Omega
Rob och Krons tog inte in fler på väntelista sist jag fråga i sept. Var inne på en AD i spanien idag, fick svar på 4år. Sen när man söker på chrono24 så finns det 225ute på annonser :banghead:

Sugen på en men skulle aldrig betala över list
Fast om man väntar 4 år så blir ju listpriset minst 20% högre :) men visst, gissar att påslaget på chrono24 är större än så för tillfället.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja, har du missat det?
Antar att du tänker på att det är en klassiker på köp&sälj där det ofta sägs typ "om jag inte precis hade köpt XXX, så hade jag lätt köpt den!".

Om du tänker att det är ungefär samma sak, så känns det inte som att jag behöver bevisa något där. Med reservation för att jag inte hade varit snabb nog att ställa mig i kö ändå. :)
Ok...:)
Trodde du stod i kö där du köpte expyn? De har ändå sålt 5 iår o kön på den svarta tro jag inte var så lång
Njet. Och det gör mig ingenting, även om det såklart vore kul att äga.
 

par

Patek
2-Faktor
Antar att du tänker på att det är en klassiker på köp&sälj där det ofta sägs typ "om jag inte precis hade köpt XXX, så hade jag lätt köpt den!".

Om du tänker att det är ungefär samma sak, så känns det inte som att jag behöver bevisa något där. Med reservation för att jag inte hade varit snabb nog att ställa mig i kö ändå. :)

Nejdå man ser ofta folk skriva att modeller är nästan perfekta vid släpp "bara om de gjort så här istället hade jag köpt".

Edit: även om man ser ditt exempel ofta också
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nejdå man ser ofta folk skriva att modeller är nästan perfekta vid släpp "bara om de gjort så här istället hade jag köpt".

Edit: även om man ser ditt exempel ofta också
Okej. Nu var det ju inte riktigt det jag skrev, eller?

Tycker för övrigt att det är bra att folk har lite preferenser och smak, även om vissa kanske gillar att låtsas som att de är presumtiva köpare. :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Gillar helt klart borstat alla dagar, men tycker den vita tavlan kommer bättre ut än den svarta i denna match iaf. Dvs den vita är mer i harmoni med de polerade bandhornen. Var nr 15 i kön för några månader sedan har inga speciella förhoppningar på att få klockan i 2017 men man vet aldrig...
 

marmot

Panerai
Gillar helt klart borstat alla dagar, men tycker den vita tavlan kommer bättre ut än den svarta i denna match iaf. Dvs den vita är mer i harmoni med de polerade bandhornen. Var nr 15 i kön för några månader sedan har inga speciella förhoppningar på att få klockan i 2017 men man vet aldrig...
Kan hålla med dig där. Nr 15 är väl inte så illa ändå, men som du säger så kanske 2017 inte är realistiskt..
 

par

Patek
2-Faktor
Så jäkla bra:)

Rockar dajtåna idag

IMG_9212.JPG
 
Topp