• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Den är riktigt snygg men nu när den värsta euforin hat lagt sig så tror jag att jag sitter nöjd med min nuvarande :)
image.jpeg
Helt rätt!
 

Edin

Panerai
Du menar... Varför envisas de med att borsta ytterlänken?

Största problemet är att boetten är blank. Hur fan hade det sett ut med en helborstad länk till helpolerad boett liksom. :)

Så kan det kanske vara. Har aldrig kollat in Daytona så mycket så jag har koll på hur den är behandlad. Blandningen 116710 har är bara fel i mina ögon. Men jag är ju obetydlig då jag inte vill köpa den av den anledningen iaf..
 

Oew

Rolex
Undrar hur långt bak i kön man kommer bli flyttad till innan den släpps :D Om det kommer lika många som 116520 så räknar jag med att tidigast få klockan om ett år, iallafall via ad. Tror att grå-priser kommer ligga över list med 10k den första tiden. Men någon KS'are kan kanske få tag på den innan årskiftet iallafall!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Undrar hur långt bak i kön man kommer bli flyttad till innan den släpps :D
Det där tycker jag stinker. Har man en lista så skriver man upp folk i turordning. Att några ska glida förbi bara för att de råkar vara en viss person eller känner rätt person är bara blääää :wtf:

Nästan så jag blir sugen på att ställa mig i kö och sedan kunna kräkas lite när jag flyttas nedåt :D
 

Oew

Rolex
Det där tycker jag stinker. Har man en lista så skriver man upp folk i turordning. Att några ska glida förbi bara för att de råkar vara en viss person eller känner rätt person är bara blääää :wtf:

Nästan så jag blir sugen på att ställa mig i kö och sedan kunna kräkas lite när jag flyttas nedåt :D
Japp det är trist men det är så det funkar, alla de bästa kunderna kommer först, sen kommer närmaste vänner. Tror det kommer vara riktigt svårt att få tag på en daytona i år om man inte betalar extra
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan Daytonan börjar komma ut på marknaden. Jag gissar att vi ser de första exemplaren i Sverige i september.
 

POO

Panerai
Nämn en som säljer konsumentprodukter som fungerar så.

- Jaha, du hade beställt en Volvo V90, stod först på listan och var lovad leverans i juli? Ledsen men vi har flyttat upp lite kompisar och kändisar på listan så du får vänta ett tag till...

Tror du verkligen inte trogna storkunder prioriteras också hos Volvo? Har aldrig varit på en arbetsplats där man inte gett storkunder och de man känner lite bättre service och större prioritet.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tror du verkligen inte trogna storkunder prioriteras också hos Volvo? Har aldrig varit på en arbetsplats där man inte gett storkunder och de man känner lite bättre service och större prioritet.
Inte på samma sätt. Hos Volvo kan du följa tillverkningen och får ett "könummer". Svårt att se att Volvo i någon större utsträckning skulle pressa in vänner och bekanta före vanliga kunder. Nu blir det ju en dålig jämförelse då bilarna tillverkas på beställning och produktionen anpassas av efterfrågan.

Jag tycker ändå att det är piss och pannkaka om en svensk AD smyger in vänner och kändisar före vanliga kunder. Vill man göra så tar man inte upp några beställningar alls av kreti och pleti förrän man stämt av med storkunderna.
 

Oew

Rolex
Fått bekräftat att första exen levereras juni/juli men enskilda butiker kan få senare så vissa kan få första i september. Listpriset i Italien är 11500€ vilket motsvarar 106000kr. Rolex egna butiker verkar vänta ett par månader innan de tar beställningar, men ad's kan ju självklart ordna det annars.
 
  • Like
Reactions: par

POO

Panerai
Inte på samma sätt. Hos Volvo kan du följa tillverkningen och får ett "könummer". Svårt att se att Volvo i någon större utsträckning skulle pressa in vänner och bekanta före vanliga kunder. Nu blir det ju en dålig jämförelse då bilarna tillverkas på beställning och produktionen anpassas av efterfrågan.

Jag tycker ändå att det är piss och pannkaka om en svensk AD smyger in vänner och kändisar före vanliga kunder. Vill man göra så tar man inte upp några beställningar alls av kreti och pleti förrän man stämt av med storkunderna.
Kungen lär ha fått första av den nya xc90in. Vad är chansen för det? Vilken jävla turgubbe!
 
Topp