• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya GMT.....

max

Dancing Queen
Det är fasen otroligt hur tråkiga klockorna ser ut på rolex produktbilder!
Är inte så att jag känner att jag måste ha en men det känns som att det är en såndär klocka som kommer växa med tiden, synd att det är "nya" caset :(

rolex-gmt-master-2-black-blue-2-630x419.jpg
 

DrDre

Patek
Är det någon som vet om man gjort några andra ändringar än halva vridringsinlägget och annan färg på 24h visaren? Kommer den gamla vanliga svarta också att finnas kvar.

Jag håller med Max, på Rolex egna bilder ser den ju rätt trist ut, men på andra bilder folk tagit tycker jag inte den ser så dum ut.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Det är fasen otroligt hur tråkiga klockorna ser ut på rolex produktbilder!
Det i sig måste vara en utmaning.

"Okej gubbar, vi har några nya modeller nu som vi behöver ta fram riktigt tråkiga produktbilder till.

Bosse, var du klar med att skapa förvirring i arkiven genom att bränna listorna med ursprungliga ägare och skapa några nya benämningar på de olika urtavlorna?

Bra! Samla då ihop ett gäng på 40 man. Jag vill ha så få men dåliga bilder som möjligt."
 

David

Bödeln
Är det någon som vet om man gjort några andra ändringar än halva vridringsinlägget och annan färg på 24h visaren? Kommer den gamla vanliga svarta också att finnas kvar.

Det är min uppfattning att ingenting annat förändrats, och att den helsvarta kommer att finnas kvar.

Källa:
http://www.rolex.com/content/dam/rolexcom/e-brochures/gmt-master-ii/rolex_gmt-master-ii_en.pdf
http://www.rolex.com/content/dam/ro...13/Brochure-Nouveautes-Baselworld-2013_en.pdf
 

paradis

Audemars
Det är fasen otroligt hur tråkiga klockorna ser ut på rolex produktbilder!
Är inte så att jag känner att jag måste ha en men det känns som att det är en såndär klocka som kommer växa med tiden, synd att det är "nya" caset :(

rolex-gmt-master-2-black-blue-2-630x419.jpg
Det ser 100 ggr.,bättre ut på din bild.Helt blek ,färg på Rolex bild.
 

Ricrob

Patek
Tror att det är en del som "måste" ifrågasätta den och tycka att ditten och datten skulle vara bättre osv.. Ganska säker på att den kommer accepteras av fler och fler vartefter och att många kommer tycka den är grym när de fått se/klämma på den irl. Jag gillar den iaf och tycker det är ett lyft från den svarta, även om jag också skulle vilja se en pepsi och coke men det kommer säkert.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Tror att det är en del som "måste" ifrågasätta den och tycka att ditten och datten skulle vara bättre osv.. Ganska säker på att den kommer accepteras av fler och fler vartefter och att många kommer tycka den är grym när de fått se/klämma på den irl. Jag gillar den iaf och tycker det är ett lyft från den svarta, även om jag också skulle vilja se en pepsi och coke men det kommer säkert.


Som ultra konservativ vintage-entusiast vill jag påpeka att just den här tonen av blå inte kan härledas till någon äldre modeller!
Jag har bläddrat igenom alla mina gamla kataloger och sökt som en dåre på VRF utan några som helst napp!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
68,400 känns ganska matigt... Vet man vad den vanliga kostar i listpris i jämförelse?

Vad ligger 116610 i listpris i 2013-pris?

Börjar ju kännas rätt magstarkt när vanliga stålsportisar börjar kosta +70k
 

Barda

Cartier
Klart den kommer att bli bättre och bättre emottagen bland konsumenterna. Men det för en ju inte mindre arg för det. Blått och svart är inte en ok kombo!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Keramik i rödtoner verkar vara ruggigt knepigt - fick samma besked från Omega om varför PO inte har orange keramikinlägg; "Ser förjävligt ut".
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Well, höjer de priset på subben med 6% (brukar väl vara nått sånt de höjer med) så blir ju det nya priset för subben 68,800 - vilket blir i linje med den uppdaterade GMT:n

(har för mig att subben och gmt:n ligger rätt nära varandra i pris)
 

Adl_Sthlm

Cartier
Gillar den skarpt, ska bli kul att se den live... eller kanske bara kommer ge en massa tankar om att byta bort min 116710...

/Adam
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
GMT pan am alltså. Känns väl sådär. Tycker den är lite ljus, men det kanske är vinkeln. Keramik blir ju lite ljusare på bild än i verkligheten.
 

Bolio

Panerai
Tycker den ser grym ut på bild redan och istort sätt alla ur ser bättre ut irl så om Rob får in en redan i juni så kommer iallafall jag resa söder ut då. Har i och för sig fått för mig att de nya uren brukar komma i September/Oktober men jag klagar inte om den dyker upp tidigare :happyhappy:.
 

Ricrob

Patek
Som ultra konservativ vintage-entusiast vill jag påpeka att just den här tonen av blå inte kan härledas till någon äldre modeller!
Jag har bläddrat igenom alla mina gamla kataloger och sökt som en dåre på VRF utan några som helst napp!
Du har säkert helt rätt men var har du läst eller hört att den ska likna ngt gammalt då? Jag skulle gissa på den direkta motsatsen, dvs att Rolex tagit fram denna för att vara lite nytänkande och wild n' crazy.. Eller?
 
Topp