• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya GMT.....

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Du har säkert helt rätt men var har du läst eller hört att den ska likna ngt gammalt då? Jag skulle gissa på den direkta motsatsen, dvs att Rolex tagit fram denna för att vara lite nytänkande och wild n' crazy.. Eller?

Ja precis, jag skrev INTE liknar något gammal och det är väl själva tanken. Att göra bezel i 2 färger känns som
en flirt med gamla modeller medans blått säkert är en färg Rolex pushar för, tex blåa urtavlorna och blå bezel
är ett steg i den riktningen.
 

David

Bödeln
Är det bara jag som tycker vit tavla får en klocka att se billig ut?

Vet ej, men jag tycker då inte det!

130210-ExpII-01_zps2b88f8cb.jpg
 

jabla

Sarlacc
Tror att det är en del som "måste" ifrågasätta den och tycka att ditten och datten skulle vara bättre osv.. Ganska säker på att den kommer accepteras av fler och fler vartefter och att många kommer tycka den är grym när de fått se/klämma på den irl. Jag gillar den iaf och tycker det är ett lyft från den svarta, även om jag också skulle vilja se en pepsi och coke men det kommer säkert.

Känner igen mig, tyckte hulken var en flopp som såg ut som en utflippad kinakopia innan jag såg den irl.
Nu vänta jag förväntansfullt på att se den blåsvarta GMT:N live hos Carlssons ur i sommar/höst.
 

DrDre

Patek
Det är ju lite intressant att man har vänt på färgskalan så att den blå färgen, som på tidigare GMTs var nattfärgen dvs från 18-06, nu hur har blivit dagfärg, dvs från 06-18.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Finns ju en avart på1675 med helblått insert..... Så en ny tjock GMT med helblå krans vore nåt det.....och sedan en med vit tavla med PANAM logga på locket.....
 

POO

Panerai
Efter att besvikelsen över att det inte blev en ny Pepsi lagt sig får jag nog, det bär mig emot, revidera min initiala jämförelsen med herpes och tyvärr krypa till korset och säga att skiten kanske trots allt är OK. Betydligt bättre än den nuvarande t.o.m.

Men en pepsi hade varit AWESOME!
 
Topp