• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya GULD Grand Seiko

Du kan nog räkna med att färgen är mer åt detta hållet:

Gult guld (18k)
gs-sbgh020-13.jpg


Vitguld:
gs-sbgh019-12.jpg

Produktbilderna ser ut som skit på vanligt Seikomaner, dom lägger inte mer krut på bilderna sina high-end klockor än sina 1000kr klockor, känns sådär...

MEN dom GS ser onekligen bra ut på bilderna ovan men tyvärr finns den SJUKT många andra dinkor om man hade 150k att bränna på en gulddinka men det är ju såklart en personlig åsikt...
 

_jonte

Patek
Kan det bero på vilka andra metaller man använder i legeringen? Eller är det alltid samma?
Jo, är ju trots allt 25% legeringsmetall i 18k guld, så visst kan det väl variera... (får ger mig där) Menade bara att gulguld brukar ha typ samma ton, medan övriga nyanser som rosé eller röd kan variera ganska mycket.
 

Lage

Omega
Tomten kommer ner till Japan några veckor under sommaren, eftersom han behöver dryga ut semesterkassan. Han använder magisk snö från Nordpolen så inte tavlan ska smälta, sedan plockar han fram några pyttesmå pysslingar, som rullar runt på tavlan för att ge den en fin struktur. Slutligen gör en av pysslingarna en fjärdedels snöängel där gångreserv-visaren ska sitta innan de japanska urmakarna tar över för att fortsätta bygget. True story!

Det finns ju som bekant schackrutig färg i tomtens verkstad och då finns det naturligtvis även snowflakefärg. Just GS-delen hör till de delar av filmen som tyvärr är bortklippta från den svenska versionen som visas på julafton.
 

Sond

Patek
Vilka galet läckra klockor. När jag ser dessa önskar jag att jag var obegränsat rik. Då skulle jag absolut köpa en i guld eller rött guld beroende på nyanserna. yonsson har helt rätt i att tavlan är otomjordiskt vacker.
 
Topp