• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya "hällor" till läderband

RKT

Omega
Hej, jag behöver lite input från alla kloka klocksnackare där ute.

Läderbandet på min kära Zenith El Primero synopsis har tappat det två "hällorna" som man för in bandet i efter att man knäppt klockan (se bilder). Jag har varit på Nymans som var mycket hjälpsamma och kontaktade Zenith direkt som meddelade att det inte går att köpa hällorna löst utan det var ett nytt band som gällde. Har även kollat med andra klockbutiker men samma besked där, hällor går inte att köpa löst. Då bandet är i bra skick i övrigt känns det väldigt onödigt att köpa ett nytt band.

Någon som har liknande erfarenhet och vet var man kan vända sig för att få tag på två hällor?

Tacksam för alla tips!
 

Bilagor

  • IMG_1974.JPG
    IMG_1974.JPG
    138.8 KB · Visningar: 81
  • IMG_1976.JPG
    IMG_1976.JPG
    120.7 KB · Visningar: 77

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej, jag behöver lite input från alla kloka klocksnackare där ute.

Läderbandet på min kära Zenith El Primero synopsis har tappat det två "hällorna" som man för in bandet i efter att man knäppt klockan (se bilder). Jag har varit på Nymans som var mycket hjälpsamma och kontaktade Zenith direkt som meddelade att det inte går att köpa hällorna löst utan det var ett nytt band som gällde. Har även kollat med andra klockbutiker men samma besked där, hällor går inte att köpa löst. Då bandet är i bra skick i övrigt känns det väldigt onödigt att köpa ett nytt band.

Någon som har liknande erfarenhet och vet var man kan vända sig för att få tag på två hällor?

Tacksam för alla tips!
Jag skulle nog bara ha plockat hällorna från något billigare band i samma färg och ton. Tror aldrig att jag har sett att det gått att köpa lösa.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hej, jag behöver lite input från alla kloka klocksnackare där ute.

Läderbandet på min kära Zenith El Primero synopsis har tappat det två "hällorna" som man för in bandet i efter att man knäppt klockan (se bilder). Jag har varit på Nymans som var mycket hjälpsamma och kontaktade Zenith direkt som meddelade att det inte går att köpa hällorna löst utan det var ett nytt band som gällde. Har även kollat med andra klockbutiker men samma besked där, hällor går inte att köpa löst. Då bandet är i bra skick i övrigt känns det väldigt onödigt att köpa ett nytt band.

Någon som har liknande erfarenhet och vet var man kan vända sig för att få tag på två hällor?

Tacksam för alla tips!
Jag skulle titta i skinntråden i hemslöjdsdelen av forumet och kontakta någon av alla lädergenier som huserar där. Kanske finns någon bland dem som kan trolla fram det du frågar efter.
 
Topp