Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nya hål för spännet i alligatorbandet

Diskussion i 'Diskussion' startad av Isodor, 16 oktober 2013.

1. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Halloj,

Sitter då på en JLC med alligator-läder som jag skulle vilja komplettera med ett nytt hål då jag har rätt tunna handleder.

Någon som vet om man bör t.ex gå till de som säljer JLC här i Sthlm för att få det utfört? Eller kan man t.ex vända sig till Rob E?

Jag tänker mest att hålen blir lika storlek som befintliga, så det inte ser muppat ut. Känns ju sådär att lämna till någon man tror grejar det sen märker man det är annan storlek på hålet.

Någon som har insikt i detta?

Trevlig natt!

2. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Jag gissar på att en skomakare kanske skulle kunna hjälpa dig. Kan ju vara ute och cykla.

Mvh

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Skulle aldrig lämna ett dyrare band till en skomakare, om du är lite perfektionistisk. Tror de inte riktigt har rätt känsla för hur det ska göras på ett proffsigt sätt, utan risk för besvikelse.

4. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Äh, dra i en spik! Ingen, utom du, lägger ändå märke till vare sig klockan eller hålet i bandet...

jabla och Jomppe gillar detta.
  5. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Klart att det finns skomakare med känsla. Om det är bästa alternativet kan jag inte svara på.
    Annars är det bara till att släpa fram skruvdragaren, stadig hand, pang! ;)

Mvh

6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Självklart finns det det, men ska man testa sig fram, eller tror du det står om det i skyltfönstret ;)

7. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

En stadig whisky och sedan...

humlehagen och Micke Ni gillar detta.
  8. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Självklart är det skyltat!;) Nej, skämt och sido. Är det en skomakare som man har varit i kontakt med tidigare så kan man ju ärligt ställa frågan. Som sagt, det bara ett alternativ.

Mvh

theargonaut gillar detta.
  9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det finns billiga kits att köpa på nätet där man får massa olika storlekar. Man kör på den storlek som går in i hålen helt enkelt.
    Det kommer däremot inte att bli samma finish på insidan av dina hål som i hålen som var där innan.

Mårtenssons ur Brookfield