• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya hål för spännet i alligatorbandet

Isodor

Audemars
Halloj,

Sitter då på en JLC med alligator-läder som jag skulle vilja komplettera med ett nytt hål då jag har rätt tunna handleder.

Någon som vet om man bör t.ex gå till de som säljer JLC här i Sthlm för att få det utfört? Eller kan man t.ex vända sig till Rob E?

Jag tänker mest att hålen blir lika storlek som befintliga, så det inte ser muppat ut. Känns ju sådär att lämna till någon man tror grejar det sen märker man det är annan storlek på hålet.

Någon som har insikt i detta?

Trevlig natt!
 

Obeedoobe

Friends of KS
Klart att det finns skomakare med känsla. Om det är bästa alternativet kan jag inte svara på.
Annars är det bara till att släpa fram skruvdragaren, stadig hand, pang! ;)

Mvh
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
En stadig whisky och sedan...
IMG_1117.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns billiga kits att köpa på nätet där man får massa olika storlekar. Man kör på den storlek som går in i hålen helt enkelt.
Det kommer däremot inte att bli samma finish på insidan av dina hål som i hålen som var där innan.
 
Topp