• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya IWC Ingenieur Automatic

Jimbo

Omega
2-Faktor
Denna klockan har jag alltid negligerat där den legat i sin monter men nu har ni fångat mitt intresse. Detta ska bli kul. Satsar på den med svart urtavla så om någon känner lusten att flippa så...
 
  • Like
Reactions: Kim

fc2

Rolex
Känns ganska trist tyvärr även om den blåa tavlan är fin. Moddat ETA för 65k+ känns inte motiverat, iaf inte för mig.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ja, just det. Jag tyckte att jag kände igen designen från någonstans... :facepalm:

9805-Tag.jpg

Ja och TAGen är dessutom mycket snyggare helt enkelt mer classy;)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Kollade lite snabbt på Ingenieur, den ligger ju över 20k billigare på chrono24 än hos AD är inte det mycket?
 

max

Dancing Queen
Kollade lite snabbt på Ingenieur, den ligger ju över 20k billigare på chrono24 än hos AD är inte det mycket?
Jo de har tagit i lite för mycket på nypriset kan man tycka.
38500 är den absolut billigaste inom europa på chrono24, uret tar 52k och rek oprutat hos AD är väl 61?
Rolex 214270 har ungefär samma "faktiska pris" (41k är billigast på C24 och uret tar 52k) den har visserligen ett lägre listpris hos AD men en mindre prutmån skulle jag tro. Tappet på iwc:n ser nog värre ut än det är, tror man får betala ung samma för dem i butik om man är lite trevlig.
Med det sagt så är 61k på tok för mycket att betala för ingyn imo. Pruta ordentligt eller köp en lätt begagnad.
 
Topp